Om ni vann 25 miljoner..

Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Oj det va ju inte en liten summa heller..

* Betala mina, sambons och familjens skulder.
* Kräva att sambon sökte ett jobb närmare hemma som han skulle vilja jobba med för kul. Jag skulle fortsätta plugga.
* Anlita någon som kunde hjälpa mej bygga om och inreda huset..
* Göra en enorm trädgård. (det blir det ändå men det kommer ju ta år innan det blir klart)..
* Säkra min och mina barns framtid..
* Skänka bort pengar till bättre behövande..
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

kl

-Köpa en gård och anställa någon som jobbar på gården. Behöver inte vara stort, men underbart att kunna ha djur så nära
-Köpa bil
-Säga upp mig och börja plugga
-Bara dricka drinkar och åka taxi när jag är ute. Det gör jag nu med fast då kan jag göra det utan dåligt samvete :p
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Kom vidare på att jag nog skulle jobba ändå, för det är ju inte säkert att man lyckas fixa en bra tillväxt som räcker fram till pensionen. Men jag skulle definitivt kunna sätta in en saftig summa att spara hela livet på, då blir det en del efter ett tag.

Vill ju inte missa umgänget med kollegor eller liknande. Men jag skulle nog jobba deltid, inte heltid :p Och vid eventuella barn är det ju också skönt att kunna ha tillräckligt så att både jag och pappan kan vara hemma de första åren.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag skulle:
-sälja lägenheten och köpa en villa istället
-betala av studielånet
-köpa bil
-resa massor

Ingen spännande lista det där inte. Förmodligen skulle jag gå ner på deltid också.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Köpa ett hus på landet och ha hemhjälp
Köpa ny bil
Betala familjens alla lån och skulder (själv har jag inga)
Sätta undan pengar till barnbarnets studier
Göra några lyxresor till Las Vegas
Leva gott resten av livet ca 25 år
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Åh vilken underbar tanke!

Jag skulle utan tvekan:

* Köpa en lägenhet närmare stan.
* Skaffa städhjälp.
* Köpa en liten lägenhet i Istanbul.
* Ge en summa till min syster och hennes lilla familj.
* Ge en summa till min mormor.
* Ta körkort och köpa mig en fin liten bil.
* Lägga undan så jag har en riktigt fin buffert och sen investera en del, mest för skojs skull.

* Ta tjänstledigt i några månader och resa genom Afrika med bil. Sydafrika till Etiopien eller nåt.

* Resa precis som jag känner för när jag vill och kan och det passar med mitt jobb, så länge jag har råd med det.


Gud så fint.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

kl

Jag hade nog velat investera i företag som jag tror på! Samt kanske köpa fastigheter, fast där kan såklart ännu högre summor behövas. jajja.

Själv skulle jag kanske köpa en fin lägenhet inne i stan i göteborg och gå klart min utbildning. Skulle även skaffa bil, transport och fin/a häst/ae och ha den på en fullserviceanläggning. Där skulle jag träna dagarna i ända.

Skulle också resa såklart!

Min närmaste familj är nog inte i jättebehov av pengar, annars skulle jag såklart stötta dem. Ev kanske jag skulle köpa en lägenhet till min syster, och till min farmor, så hon kan komma närmare sin familj.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag skulle:

- Skaffa en privat tränare så att jag kan rida in min häst med hjälp.
- Betala av mina lån
- Renovera hus och stall med hantverkare
- Köpa mer mark till gården
- Betala svärmors skulder och lån (Så de får ett drägligt liv)
- Köpa nya bilar
- Resa i sverige med min familj sova på hotell :)
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag skulle först och främst köpa en lägenhet eller ett mysigt litet hus (alt en mysig tomt och sen se till att få byggt ett mysigt litet hus så att jag fick det precis så som jag vill ha det) centralt i eller nära stan, samt en lägenhet i någon annan kul stad, i Sverige eller utomlands. Och:

- skaffa städhjälp
- byta bil
- ge en del till den närmaste familjen samt bjuda alla på en aslyxig resa
- gå ner i tid på jobbet
- försöka investera en del i något kul/intressant
- ta upp hästeriet igen
- resa runt till de olika länder och städer jag så gärna skulle vilja besöka
- ta PPL (minst)! Åh drömma kan man ju.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

*Köpa gården vi bor på
*Uppdatera och minska ner på bilparken
*Köpa den hästtransport jag vill ha
*Börja jobba på timme och i gengäld lägga ner ordentligt på pensionsspar
*Kanske bygga ridhus

Det mesta kommer jag kunna göra oavsett då alla mina skulder är borta maj 2018 men det tar ju lite längre tid än om man får en bra klumpsumma. Sen skulle säkert jag och sambon resa lite mer och han skulle säkert hjälpa sina barn med att betala lånen på deras boenden.

*Känna trygghet i att ekonomin är helt stabil.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Delvis KL

Ni som vill köpa skog - varför då? Är det som en investering, och var kommer då intäkterna ifrån?

Kan noll om investeringar. Det närmsta jag kanske kunde komma är dyra kapitalvaror som kan säljas om det krisar. Men det skulle ju vara kul att skaffa sig en lyxig livsstil och kunna upprätthålla den om man investerar rätt:p

Jag skulle vilja köpa skog för att göra en bra biotop för olika djur. Alltså inte avverka skogen. Men att köpa en skog för x antal miljoner för att sen inte avverka tror jag är en utopi :-) Men en dröm är det! Det tar ju många år för en skog att "förfalla" för att gynna insekter och tex hackspettar som gillar gammal ved. Sen måste ju skogen underhållas också. Med häst kanske?

Men med mycket pengar hade man kanske kunna sponsrat något pågående projekt som behöver mer pengar. Typ "rädda gammelskogen".
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

-betala av lån
-betala av mor/far och systers lån
-ge mor/far och syster varsin del av pengarna
-ge min kompis det hon behöver för sin utbildning
-ge en annan kompis en del till ny sadel
-köpa ny bil
-köpa häst
-resa
-lägga undan till ett hus i framtiden
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag skulle vilja köpa skog för att göra en bra biotop för olika djur. Alltså inte avverka skogen. Men att köpa en skog för x antal miljoner för att sen inte avverka tror jag är en utopi :-) Men en dröm är det! Det tar ju många år för en skog att "förfalla" för att gynna insekter och tex hackspettar som gillar gammal ved. Sen måste ju skogen underhållas också. Med häst kanske?

Men med mycket pengar hade man kanske kunna sponsrat något pågående projekt som behöver mer pengar. Typ "rädda gammelskogen".

Man bestämmer inte 100 över sin egen skog. Skogsvårdsstyrelsen har många åsikter:(
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Köpa huset jag suktat efter i flera år...
Bil och körkort till sambon...
Lägga undan pengar till framtida boende för dottern...
Öppna egen butik...
Fråga mina föräldrar vad de vill ha ekonomisk hjälp med...

Vi börjar väl med det ;)
Hade det varit mer hade jag köpt mig en fotbollsklubb!
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Ca 15-20 miljoner herrgård utanför Stockholm ink stall m ridhus, 2 ridbanor med en ovalbana. Skrittmaskin å korall. Helst två stall. Ett för mina och ett för gäster.

Ca 4 miljoner. Olika sparkonton för att tjäna på räntan. Tror marginalen bank bland annat. Även lite aktier.

150 tusen bättre begagnad bil, Subaru. Eller så väntar jag några år och köper en helt ny.

Övrigt: traktor, umesläp, spa med utsikt över markerna. Gärna mot vatten.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

*Betala lån och skulder, inte så mycket men tillräckligt för att vara tunga nu.
*Nya sadlar till två av hästarna. Varsin dressyr sadel och kanske någon annan variant också
*Köpa en gård
*Köpa en bil som fungerar
*En ny fin hästtransport
*Bygga ridhus på min gård
*Resa

Å herregud det borde bli runt 20 miljoner kvar efter detta så då har jag till att försörja hästarna riktigt gott och unna dom massage en gång i veckan och fixa torra hagar och åka på kurser och köpa en massa roliga hästprylar.

*och spara lite pengar förstås.
*skämma bort mina föräldrar

Jag skulle inte vilja sluta jobba men jag kanske skulle kunna utbilda mig till något roligt så att jag kan försörja mig sen när miljonerna tar slut också :p
 
* Betala av skulder och lån
* Skänka till släkt och vänner
* Köpa en Audi A4 och fixa iordning den precis som jag vill ha den!
* Köpa en stor fin lägenhet nära hamnen
* Slänga in pengar i blivande sambons husbygge. Det skulle även tillkomma en stor fin lösdrift och 2 hästar.
* Plugga till ambulanssköterska utan att behöva ta CSN
* Spara undan några miljoner till pensionen
* Slösa som en idiot!!!
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Man bestämmer inte 100 över sin egen skog. Skogsvårdsstyrelsen har många åsikter:(

Ja det vet jag också. Vi har inte ens rotat i det där. En skogsägare sa att man KANSKE kan omvandla marken till någon typ av reservat. Men vi har aldrig tagit reda på fakta, för hur stor är chansen?? Rätt kul att bara drömma om det.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag skulle ringa till F-K och säga -Kyss mej i arslet!! Sen skulle jag anpassa min vardag så som jag behöver utan att känna stress över utredningar och annat skit. Jag skulle betala av vårt lån på gården, renovera köket och fixa trädgården. Sen hade jag varit rätt nöjd med livet och hade kunnat leva gott fram till det är dags att sätta tofflorna.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

* Betala av mammas lån
* Köpa lägenhet i Stockholm
* Åka på härlig resa med familjen
* Kontakta min bank för att få hjälp med att placera typ 10 mille klokt
* Köpa bil
* Plugga utan att ta lån

Utan inbördes ordning :p
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 736
Senast: Ava22
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 943
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 211
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp