Önskelista? Bomlöst.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CarolaLind
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 1 986
C

CarolaLind

Nu åker jag snart till Tyskland och till tillverkaren av Startrekksadlarna, Jag får en massa olika frågor och tips via sms, pm, i trådarna och via telefonsamtal, är det ok att samla det här?

Har ni några tips eller något ni tycker ska ändras får ni gärna skriva det, (Sen om det blir så är ju en annan sak) Men jag framför det i alla fall.

Är det något speciellt ni vill att jag ska titta efter? Provrida i? Fotografera?

:p

Citatsvara gärna och fyll på befintlig lista.

* Kommer det en bomlös Allroundsadel?
*?

Sv: Önskelista? Bomlöst.

CarolaLind skrev:
* Kommer det en bomlös Allroundsadel?
* Övertala honom att specialtillverka en Espaniola till mig (46 cm lång i sadeln, 42 cm bossor som är 3 cm högre i bakkant, naturfärgat läder i sitsen istället för mocka). Tror fler kan vara intresserade av en EXTRA kort sadel.

En tanke till den första som du har där. De flesta tyckte ju att Close contacten hade allround-skurning efter att ha sett bilder på den. Kanske de kan göra den ännu lite mer framskuren och få en allround och sedan göra en skurning så som någon hade ritat i den långa CC-tråden och då få en mer renodlad dressyr-sadel...?

håller med. jag hade varit intresserad av den bomlösa dressyrsadeln om den var skuren på ett annat sätt (mera bakåt).

Instämmer också! Blev väldigt besviken då CC kom ut på marknaden, i mina ögon är det inte en dressyrsadel...

Hur kort kommer den korta ST CC vara?
Komemr den finnas i 18"?
Kan man få den med rundbossor?
Kan man korta av bossorna hos en sadelmakare?

Går det att få till olika storlekar på ST E alltså längdmässigt?
Min granne har beställt och fått en som är 5 cm längre för hon har behov av en större sits.
Jag har hört fler som har behov av kortare.
Tex om man skulle ha tre olika längder/storlekar i sits mm.
Short, normal(den som finns nu), long ? eller nåt......

/T

Enligt det besked jag fick igår kommer de att kalla nuvarande Dressage CC för Allround mot dressyr p g a att den är så framskuren.

Var beställde hon den ifrån? Beskedet från Kaupre i mitten av sommaren var att de iaf inte ville göra en kortare nere i tyskland utan gjorde bara de "serietillverkade" modellerna. Visserligen finns det tre (?) olika längder redan och den kaupre tar in är den kortaste, så kanske den din granne beställde var en standardvariant. Men jag vill ha en ännu kortare än den kaupre tar in.

Jag har en ST C Shorty och jag skulle vilja ha en sån men med Endurance-tänket, alltså mindre kåpa så att man har bättre kontakt med hästen. Eller att de gör Endurance i en Shorty-variant också.

Sen skulle jag vilja att de sålde tillbehör till sitsarna så att det går att få sitsen smalare, bra för mig som har höftproblem.

Annars är jag helnöjd! :)

/Camilla

Lovisaleonora_ skrev:
Enligt det besked jag fick igår kommer de att kalla nuvarande Dressage CC för Allround mot dressyr p g a att den är så framskuren.

jag håller med övriga som önskar att få ett svar vad som egentligen hände med CC sadeln... bilderna som fanns innan den kom ut på marknaden gav ett HELT annat intryck ang. hur sadeln var skuren. det är så man undrar vad som hände egentligen? KOMMER det en RÄTT dressyr skuren på marknaden????

:bow:

mackan skrev:
bilderna som fanns innan den kom ut på marknaden gav ett HELT annat intryck ang. hur sadeln var skuren. det är så man undrar vad som hände egentligen? KOMMER det en RÄTT dressyr skuren på marknaden????

Mja..samma sadel är det, jag har bilden här och i mitt tycke ser sadeln ut som den har gjort hela tiden.

Kanske... men Kaupres hemsida visar en vinkel som definitivt gör att den ser typiskt "dressyrig" ut, och beskriver den också som sådan fortfarande... lite missledande..... :confused:

väntar du på den modellen nu eller hur gjorde du med cc:n du fick hem? ganska mycket pengar med 10.000 när den inte är skuren som förväntat? :confused: får vääänta nu tills den nya kommer... lär kanske dröja en stund? :confused:

Jag har returnerat min sadel, inga problem med den detaljen. Kaupre var ju medvetna om kritiken (framskuren) precis som de tyska tillverkarna.

Eftersom jag är hästlös f n så bereder det mig inga problem att vänta :D

Är det så långt gånget kanske jag har nya bilder med mig hem :) :idea:

Nja, det tror jag inte. Fick besked igår (eller förrgår? dagarna rinner iväg!) att det var på diskussionsstadiet och beslutat.

Men läckert om du har bilder med dig hem!

mackan skrev:
Kanske... men Kaupres hemsida visar en vinkel som definitivt gör att den ser typiskt "dressyrig" ut, och beskriver den också som sådan fortfarande... lite missledande..... :confused:
Det tycker ju inte jag att den gör. Jag och en kompis satt snarare och försökte vrida huvet ur led för att se hur den där sadeln rimligtvis kunde bli nåt annat än för framskuren och undrade MYCKET över hur stigläder och byglar skulle hamna på den...
De bilderna var en starkt bidragande orsak till att det inte blev någon beställning från vare sig kompisen eller mig.

/JES

Önskar mig bara en sadel som är KORT nog för min lilla arabdam och så vill jag kunna sitta i den också, även om jag har en normal bakdel som behöver 16,5-17" för att få plats. ;)
Kan man sen bara få den godkänd av Ridsportsförbundet också så är den ett givet köp!

/JES

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 265
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 943
  • Låst
Tjatter Denna ulvlek presenteras i samarbete med allas vår @Paddington :love: Lejonkungen firar påsk! Det börjar närma sig påsk i Lejonriket... 25 26 27
Svar
530
· Visningar
22 045
Senast: Lobelia
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 235
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka