Sv: Önskelista? Bomlöst.
Försöker lista här.
Tog bort det mesta om CC eftersom förändringar är på gång.
* Kommer endurance att tillverkas i en kortare variation, ungefär som western?Eftersom övriga sadlar finns runt 48-49 cm så efterlyser jag en Endurance i den längden.
*Går det att få till olika storlekar på ST E alltså längdmässigt?
Min granne har beställt och fått en som är 5 cm längre för hon har behov av en större sits.
Jag har hört fler som har behov av kortare.
Tex om man skulle ha tre olika längder/storlekar i sits mm.
Short, normal(den som finns nu), long ? eller nåt......
*Jag har en ST C Shorty och jag skulle vilja ha en sån men med Endurance-tänket, alltså mindre kåpa så att man har bättre kontakt med hästen. Eller att de gör Endurance i en Shorty-variant också.
Sen skulle jag vilja att de sålde tillbehör till sitsarna så att det går att få sitsen smalare, bra för mig som har höftproblem.
*Önskar mig bara en sadel som är KORT nog för min lilla arabdam och så vill jag kunna sitta i den också, även om jag har en normal bakdel som behöver 16,5-17" för att få plats.
Kan man sen bara få den godkänd av Ridsportsförbundet också så är den ett givet köp!
*Espaniolan kunde gärna ha bossor som är tjockare stoppade. Tanken är väl att den ska efterlikna Bent-sadeln m fl. Dock är framvalvet så pass uppvinklat på Espaniolan att flera jag känner slår i magen när de rider lätt i sadeln.
Jämför man med Bent-sadeln så sitter man i Bent-sadeln på en helt plan sittyta. Den lutar varken uppåt eller bakåt. Espaniolan tenderar att ligga i bakvikt, trots väl tilltagen bomvidd i koppjärnet. Dessutom är midjan på Bent-sadeln väldigt smal så att man verkligen sitter i "ståsits" om man så önskar. Med tjockare stoppning så att man kommer upp mer från hästen, skulle man kanske kunna få ett planare säte? De vet väl hur Bent-sadlarna ser ut, så de borde ju kunna klura lite vad som behövs om inte annat?
// Linda