Önskelista? Bomlöst.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CarolaLind
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 1 986
Sv: Önskelista? Bomlöst.

Men godkänd borde den vara om man inte kan se skillnad på den och vilken annan dressyrsadel som helst, av Alexandra_W's svar att döma?

nja. jag pratar bara om den första bilden, inte där de har flera bilder... den första bilden är i en vinkel som inte riktigt går att se skärningen på så bra, tycker iallafall jag, (den visas typ snett framifrån). Iallafall såg den bra mycket mer dressyrig ut än när den satt på fjordingen här i den andra tråden - då gick det inte att fatta att den ens kallades dressyr....

Nej just ja, du har ingen häst för tillfället... glömde.... då har du ju gott om tid att vara kräsen! :D

Camilla_H skrev:
Jag har en ST C Shorty och jag skulle vilja ha en sån men med Endurance-tänket, alltså mindre kåpa så att man har bättre kontakt med hästen. Eller att de gör Endurance i en Shorty-variant också.

/Camilla

Ja, precis. Och eftersom endurance skall vara nästan samma som western så förstår jag inte varför endurance är så lång.
// Linda

Men då är det den korta endurance som är 56 cm och den normala är 63 cm?
Eftersom övriga sadlar finns runt 48-49 cm så efterlyser jag en Endurance i den längden.
// Linda

Espaniolan kunde gärna ha bossor som är tjockare stoppade. Tanken är väl att den ska efterlikna Bent-sadeln m fl. Dock är framvalvet så pass uppvinklat på Espaniolan att flera jag känner slår i magen när de rider lätt i sadeln.
Jämför man med Bent-sadeln så sitter man i Bent-sadeln på en helt plan sittyta. Den lutar varken uppåt eller bakåt. Espaniolan tenderar att ligga i bakvikt, trots väl tilltagen bomvidd i koppjärnet. Dessutom är midjan på Bent-sadeln väldigt smal så att man verkligen sitter i "ståsits" om man så önskar. Med tjockare stoppning så att man kommer upp mer från hästen, skulle man kanske kunna få ett planare säte? De vet väl hur Bent-sadlarna ser ut, så de borde ju kunna klura lite vad som behövs om inte annat?

Någon som har tid/lust att göra det till en lista så jag bara kan skriva ut det?

Hinner inte, packar och fixar o donar här som en galning.

Det är säkrare att jag tar listan med mig då det inte är säkert att jag har någon internetuppkoppling den närmaste månaden.

*Kikar in under dagen*

Min önskning kan du strunta i eftersom den i stort gått i uppfyllelse redan! ;)

Resten vet jag inte hur mycket som behövs eftersom det ju kommit lite ny info om nya sadlar efter att tråden startades..?

Får nog skriva nya önskelistor..?

Försöker lista här.
Tog bort det mesta om CC eftersom förändringar är på gång.
* Kommer endurance att tillverkas i en kortare variation, ungefär som western?Eftersom övriga sadlar finns runt 48-49 cm så efterlyser jag en Endurance i den längden.
*Går det att få till olika storlekar på ST E alltså längdmässigt?
Min granne har beställt och fått en som är 5 cm längre för hon har behov av en större sits.
Jag har hört fler som har behov av kortare.
Tex om man skulle ha tre olika längder/storlekar i sits mm.
Short, normal(den som finns nu), long ? eller nåt......
*Jag har en ST C Shorty och jag skulle vilja ha en sån men med Endurance-tänket, alltså mindre kåpa så att man har bättre kontakt med hästen. Eller att de gör Endurance i en Shorty-variant också.
Sen skulle jag vilja att de sålde tillbehör till sitsarna så att det går att få sitsen smalare, bra för mig som har höftproblem.
*Önskar mig bara en sadel som är KORT nog för min lilla arabdam och så vill jag kunna sitta i den också, även om jag har en normal bakdel som behöver 16,5-17" för att få plats.
Kan man sen bara få den godkänd av Ridsportsförbundet också så är den ett givet köp!
*Espaniolan kunde gärna ha bossor som är tjockare stoppade. Tanken är väl att den ska efterlikna Bent-sadeln m fl. Dock är framvalvet så pass uppvinklat på Espaniolan att flera jag känner slår i magen när de rider lätt i sadeln.
Jämför man med Bent-sadeln så sitter man i Bent-sadeln på en helt plan sittyta. Den lutar varken uppåt eller bakåt. Espaniolan tenderar att ligga i bakvikt, trots väl tilltagen bomvidd i koppjärnet. Dessutom är midjan på Bent-sadeln väldigt smal så att man verkligen sitter i "ståsits" om man så önskar. Med tjockare stoppning så att man kommer upp mer från hästen, skulle man kanske kunna få ett planare säte? De vet väl hur Bent-sadlarna ser ut, så de borde ju kunna klura lite vad som behövs om inte annat?
// Linda

:bow:

tack snälla, det är nu stulet och utskrivet.

Tillägg: Uli har ju gjort de första Bentsadlarna också så han vet säkert vad som menas :p

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 265
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 942
  • Låst
Tjatter Denna ulvlek presenteras i samarbete med allas vår @Paddington :love: Lejonkungen firar påsk! Det börjar närma sig påsk i Lejonriket... 25 26 27
Svar
530
· Visningar
22 045
Senast: Lobelia
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 235
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka