SiZo
Trådstartare
https://www.sinful.se/womanizer-premium-klitorisstimulator
Dom här lovar faktiskt pengarna tillbaka vid utebliven orgasm. Men det framgick inte av din länk...
Det där är en annan variant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
https://www.sinful.se/womanizer-premium-klitorisstimulator
Dom här lovar faktiskt pengarna tillbaka vid utebliven orgasm. Men det framgick inte av din länk...
Jag gjorde en anmälan till konsumentverket nu.Som det är skrivet i annonsen hade jag antagit att det var en faktiskt garanti som följde med produkten. Eftersom det på något sätt står under de förbättringar man gjort sedan den förra versionen. Kolla med din konsumentvägledare på kommunen. Det går också att ta kontakt här för vägledning https://www.hallakonsument.se.
Orgasm är ju inte alltid målet med sex, man kan ju ha skönt ändå. Orgasmen är ju bara slutet på sexet (i varje fall för mig).
Så det är något de bara drar till med för att det ser bra ut alltså? Som kund är man helt försvarslös mot deras felaktiva marknadsföring?
Härligt.
Jag kommer ju aldrig våga prova nya, dyra sexleksaker igen iaf.
Försvarslös? Du har ju köpt en vara som marknadsförs med garanti, utan att kolla upp hur garantin gäller? Det blir ju konstigt att anta att vissa villkor gäller, utan att läsa i avtalet.
Nu existerar inte garantin alls, men den hade lika gärna kunnat existera med skitkassa villkor. Om man inte kollar upp vad garantin innebär innan man handlar, så får man ju lite stå sitt kast när garantin i efterhand inte visade sig vara det man trodde...
Nåja, om det står att det är en specifik garanti på varan så får man väl märka ordet med en liten asterisk och förklara sig i mindre text om man nu inte menar att det är en garanti utan att de har hittat på en egen betydelse av ordet.Försvarslös? Du har ju köpt en vara som marknadsförs med garanti, utan att kolla upp hur garantin gäller? Det blir ju konstigt att anta att vissa villkor gäller, utan att läsa i avtalet.
Nu existerar inte garantin alls, men den hade lika gärna kunnat existera med skitkassa villkor. Om man inte kollar upp vad garantin innebär innan man handlar, så får man ju lite stå sitt kast när garantin i efterhand inte visade sig vara det man trodde...
Hur ska man kontrollera det menar du? Ska man bli tvungen att ringa företaget och fråga vad de menar med garantin innan man köper en vara där det står att det finns en garanti?Försvarslös? Du har ju köpt en vara som marknadsförs med garanti, utan att kolla upp hur garantin gäller? Det blir ju konstigt att anta att vissa villkor gäller, utan att läsa i avtalet.
Hur ska man kontrollera det menar du? Ska man bli tvungen att ringa företaget och fråga vad de menar med garantin innan man köper en vara där det står att det finns en garanti?
Nej i princip ska de åtgärda problemet utan extra kostnad enligt konsumentverket.Garanti behöver inte betyda att man får pengarna tillbaka efter att man använt en produkt. Då hade det uttryckligt stått "Vi lovar att du får dina pengar tillbaka om orgasm ej uppnås efter avsändandet av våran produkt". Exempelvis...
Fast det är ju som att säga jätteliten. Det är meningen att man ska förstå att de smakar bra, och kanske så bra att man äter fler än det var tänkt. Det står inte ”kommer garanterat att falla dig i smaken” på påsen, då hade du nog också blivit besviken om de var riktigt äckliga. Särskilt om påsen hade kostat 2000 kr.Jag brukar köpa en lakritsfudge där det står ”Livsfarligt goda” på påsen. Av det drar jag inte slutsatsen att smaken är förknippad med någon som helst livsfara, lika lite som jag skulle räkna med att ”orgasmgaranti” skulle bokstavstolkas.
Nja, jag betraktar det som underförstått att ingen kan garantera varken min smak eller mina orgasmer. Därför bokstavstolkar jag inte.Fast det är ju som att säga jätteliten. Det är meningen att man ska förstå att de smakar bra, och kanske så bra att man äter fler än det var tänkt. Det står inte ”kommer garanterat att falla dig i smaken” på påsen, då hade du nog också blivit besviken om de var riktigt äckliga. Särskilt om påsen hade kostat 2000 kr.
Fast det finns ju rätt gott om produkter som garanterar både det ena och det andra, och där de menar vad de skriver med ordet garanti...Nja, jag betraktar det som underförstått att ingen kan garantera varken min smak eller mina orgasmer. Därför bokstavstolkar jag inte.
Jag tycker faktiskt inte att det är rimligt att ett företag skriver ut en garanti som inte är giltig alls och att man som kund ska börja läsa köpvillkor.
Det finns nämligen inga köpvillkor för vissa produkter, utan bara allmänna för alla. Och det står ju inte orgasmgaranti på alla produkter. Utan det är nog bara denna variant det står på.
Något särskiljer alltså denna produkt från övriga. Fast ändå inte
Det är falsk marknadsföring.
Nåja, om det står att det är en specifik garanti på varan så får man väl märka ordet med en liten asterisk och förklara sig i mindre text om man nu inte menar att det är en garanti utan att de har hittat på en egen betydelse av ordet.
Hur ska man kontrollera det menar du? Ska man bli tvungen att ringa företaget och fråga vad de menar med garantin innan man köper en vara där det står att det finns en garanti?
Javisst, i de fall garantin gäller fel i produkten. Man får göra en rimlighetsbedömning: är det rimligt att sexleksaken X ger alla orgasm varje gång den används? Knappast. Alltså är ordet garanti i det här fallet bara marknadsföring, inte juridik.Fast det finns ju rätt gott om produkter som garanterar både det ena och det andra, och där de menar vad de skriver med ordet garanti...
Javisst, i de fall garantin gäller fel i produkten. Man får göra en rimlighetsbedömning: är det rimligt att sexleksaken X ger alla orgasm varje gång den används? Knappast. Alltså är ordet garanti i det här fallet bara marknadsföring, inte juridik.
Jag tror inte att en näringsidkare kan tillåta sig att vara så kreativ att de använder ordet garanti utan att koppla det till någon form alls av (om än villkorat) åtagande. Det är rimligt att som konsument förvänta sig någonting, men inte ingenting. Men det får ju juristerna på Konsumentverket eller ARN fundera över.Alltså är ordet garanti i det här fallet bara marknadsföring, inte juridik.
Jag skulle nog också räkna orden till samma kategori. Alltså marknadsföring. Den bokstavliga tolkningen av livsfarligt god, vore ju dessutom att jag inte skulle kunna motstå att (nästan) äta ihjäl mig.Jag brukar köpa en lakritsfudge där det står ”Livsfarligt goda” på påsen. Av det drar jag inte slutsatsen att smaken är förknippad med någon som helst livsfara, lika lite som jag skulle räkna med att ”orgasmgaranti” skulle bokstavstolkas.