Orimliga saker som stör dig, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att det bubblar som fasen i mitt vänsteröra.

Samtidigt är jag tacksam för att jag överlevde landningar på tre olika flygplatser i lördags trots förkylningsöron.
 
Jag stör mig på att jag har fått alldeles för många jobbtimmar denna månaden för att hinna med heltidsplugg och ett liv oxå.. Och att jag tittat fel på schemat och trodde jag började 17 idag när jag börjar 16 :arghh: det är nog helt rimligt dock :angel:
 
Idag störde jag mig på idioten, som när det är mindre än 50m kvar till enfiligt, promt ska om, trots att jag ligger i laglig hastighet och färdas ganska många meter på en sekund. Slutade med att jag släppte gasen och idioten fick ett starkhorn under hela idiotomkörningen, samt helljus rätt i arslet när den precis kom om. Jag hade ingen lust att hamna i en olycka, i efterhand önskade jag nästan att jag inte varit så snäll och mesig, men folk är hopplösa.
Det "bästa" av allt var efter ca 200m på enfiligt blir det dubbelfiligt igen... alltså varför riskera sitt liv när man kan lugna sig i dom få sekunderna det tar för mig att komma till det andra dubbelfiliga? Idiot. :banghead:

I dagens tidning...
http://www.vk.se/1827736/lastbil-valte-efter-polisens-omkorning-pa-enfilig-motorvag

Skönt att du slapp styra i diket iaf.
 
Stör mig på att det är så fint väder. Jag vill ut och jaga Pokémon! Men nä, jag är sjuk och när jag blir frisk är det väl skitväder :meh:

Därtill har jag beviljats sjukersättning, då fk bedömt att min arbetsförmåga "anses vara stadigvarande helt nedsatt pga sjukdom, för all överskådlig framtid samt i förhållande till alla arbeten på arbetsmarknaden, inklusive särskilt anordnade arbeten". Jag är lättad över att ha det klart nu men det stör mig som fan samtidigt, för jag vill hellre jobba som alla andra. Kort och gott, jag stör mig på att jag stör mig på ett positivt beslut :banghead:
 
I många klädaffärer i Sverige finns det flera kassor men ingen tydlig ordning typ att alla i samma kö väntar på flera kassor. Ibland blir det ju då så att om det finns två kassor finns det en lång kö som uppenbart går till båda kassorna. Jag stör IHJÄL mig på folk som inte fattar det här utan tänker "fan vilken lång kö, jag ställer mig i linjen där INGEN ANNAN står". Alltså hur fungerar det i deras hjärna; "ha, ingen annan såg den korta kön"?? Eller ser de en möjlighet att tränga sig smidigt?
 
I många klädaffärer i Sverige finns det flera kassor men ingen tydlig ordning typ att alla i samma kö väntar på flera kassor. Ibland blir det ju då så att om det finns två kassor finns det en lång kö som uppenbart går till båda kassorna. Jag stör IHJÄL mig på folk som inte fattar det här utan tänker "fan vilken lång kö, jag ställer mig i linjen där INGEN ANNAN står". Alltså hur fungerar det i deras hjärna; "ha, ingen annan såg den korta kön"?? Eller ser de en möjlighet att tränga sig smidigt?

Alltså Sverige är SÄMST på kösystem överlag. Alla ba "svenskar är så bra på att köa" - näää! Folk är fan experter på att tränga sig före; idag blev jag prejad av en 85-årig tant på Coop som "bara skulle köpa cigaretter" fastän jag redan lassat upp alla mina varor på bandet... Och jag HATAR när det är t ex tre kassor och en kö till varje kassa, som på H&M/Åhléns, och så väljer man "fel" kö och hamnar bakom någon som ska byta 178 saker och har fyra månader för gamla rabattkuponger som de såklart vill använda ändå och kräver att få prata med någon ansvarig och så får man vänta i hundra år samtidigt som någon annan som uppenbarligen lyckats ställa sig i rätt kö är klar på en halv minut fastän de inte ens väntat i närheten så länge som en själv. Tacka vet jag UK där de har en stor megakö till 10 kassor, tydliga köstaket och plingande, blinkande nummergrejer som visar vilken kassa som är ledig. :mad:

Och så stör jag mig på att det heter Coop. Alltså. Det borde ju heta Co-op och uttalas som på engelska, eller koop om det ska sägas med svenskt uttal. Men koop som i kooperativ uttalas ju ändå som kå-åp så varför säger man koop?! Coop betyder ju förtusan hönshus.

*slut på raljerande* :D
 
. Och jag HATAR när det är t ex tre kassor och en kö till varje kassa, som på H&M/Åhléns, och så väljer man "fel" kö och hamnar bakom någon som ska byta 178 saker och har fyra månader för gamla rabattkuponger som de såklart vill använda ändå och kräver att få prata med någon ansvarig och så får man vänta i hundra år samtidigt som någon annan som uppenbarligen lyckats ställa sig i rätt kö är klar på en halv minut fastän de inte ens väntat i närheten så länge som en själv. Tacka vet jag UK där de har en stor megakö till 10 kassor, tydliga köstaket och plingande, blinkande nummergrejer som visar vilken kassa som är ledig. :mad:

You and me sistah! :D Håller heeelt med och har också UK som referensram, lika för alla liksom! Det är ju just det jag stör mig på, när folk försökt ordna 1 lång kö till alla kassor men det inte är avspärrat så folk fattar inte (eller skiter i) att det är EN KÖ FÖR ALLA FÖR HÄR FÖRSÖKER VI MED RÄTTIVISA. Men nä. Går inte fram. Kommer få ett utbrott någon gång på typ H&M.

Och så stör jag mig på att det heter Coop. Alltså. Det borde ju heta Co-op och uttalas som på engelska, eller koop om det ska sägas med svenskt uttal. Men koop som i kooperativ uttalas ju ändå som kå-åp så varför säger man koop?! Coop betyder ju förtusan hönshus.

:D
 
Och så stör jag mig på att det heter Coop. Alltså. Det borde ju heta Co-op och uttalas som på engelska, eller koop om det ska sägas med svenskt uttal. Men koop som i kooperativ uttalas ju ändå som kå-åp så varför säger man koop?! Coop betyder ju förtusan hönshus.

*slut på raljerande* :D

Säger du kå-perativ? Jag säger iaf ko-perativ :p
 
You and me sistah! :D Håller heeelt med och har också UK som referensram, lika för alla liksom! Det är ju just det jag stör mig på, när folk försökt ordna 1 lång kö till alla kassor men det inte är avspärrat så folk fattar inte (eller skiter i) att det är EN KÖ FÖR ALLA FÖR HÄR FÖRSÖKER VI MED RÄTTIVISA. Men nä. Går inte fram. Kommer få ett utbrott någon gång på typ H&M.

PREACH IT! Hör av dig när du till slut får ditt stora utbrott så kommer jag och stöttar, jag tar med ett par sektioner kravallstaket också så att vi kan styra upp saker och ting och visa pöbeln hur tusan man köar på riktigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 426
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 971
Senast: Niyama
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 248
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi En tråd till om mina "grannar" då.. etablerade pundare och småtjuvar Väldigt många nätter kommer de körande med saker som cyklar...
Svar
6
· Visningar
1 258
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp