Orimliga saker som stör dig, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
TV. Stör mig faktiskt lite på TV-utbudet. Jag kollar sällan men sammanfattningsvis så kan svensk tv-underhållning sammanfattas såhär: Vuxna människor leker, kör frågesport, sjunger trudelutter eller bakar kakor på bästa sändningstid. I soffan sitter folk och kollar på när det leks, gissas, sjungs och bakas. Jag fattar inte varför man inte leker eller bakar en kaka hemma. Eller typ spelar trivial pursuit. Måste väl ändå vara i allfall en aning roligare att göra dessa aktiviteter själv istället för att KOLLA PÅ när andra gör det?
Personligen kollar jag hellre på när löv växer i slowmotion på Kunskapskanalen (blir faktiskt nästan lite småintressant om man samtidigt dricker vin).
 
Idag stör jag mig på att så många second hand affärer i staden har blivit så hiskeligt dyra, verkar råda en riktig hets här i staden och det är nästintill lika dyrt som att handla nya grejer. Nu sitter jag visserligen inte i sitsen att jag på grund av ekonomi måste handla på second hand utan gör det för miljö skäl, men tänker på alla de individer där ute som köper begagnat för att överhuvud taget ha råd med kläder.
(Menar organisationer, inte retro- & antikvitetsbutiker, och visserligen går pengarna till goda ändamål men känns som det ändå förlorar poängen lite om det ska börja bli så dyrt.)
 
Jag stör mig alldeles ohyggligt på att folk bäxlar hattar på whiteboardpennorna på jobbet.
Skriver en rad och ska stryka under eller skriva med annan färg men när jag tar pennan är det en helt annan färg än på hatten.
Hur jävla svårt ksn det vara att sätt röd hatt på röd penna och svart på svart!:rage:
slänger pennor med fel hatt direkt.

En annan variant skulle kunna vara att byta rätt hattarna.
 
En annan variant skulle kunna vara att byta rätt hattarna.
Mmmmm. Om det fanns pennor att byta med. Oftast finns det en enda penna med fel hatt. Inte jämnt antal. Är det jämnt antal så är det ändå så att det inte stämmer.

Någon har antagligen stoppat pennan i fickan. Jag försöker vara stalker och lista ut vem syndaren är.
När jag listat ut det så... :devil:
 
Mmmmm. Om det fanns pennor att byta med. Oftast finns det en enda penna med fel hatt. Inte jämnt antal. Är det jämnt antal så är det ändå så att det inte stämmer.

Någon har antagligen stoppat pennan i fickan. Jag försöker vara stalker och lista ut vem syndaren är.
När jag listat ut det så... :devil:
Skriv en sån där berömd lapp ;)
"När du ändå stjäl en penna med fel hattfärg kan du lika gärna ta den andra också"
 
Idag stör jag mig på att så många second hand affärer i staden har blivit så hiskeligt dyra, verkar råda en riktig hets här i staden och det är nästintill lika dyrt som att handla nya grejer. Nu sitter jag visserligen inte i sitsen att jag på grund av ekonomi måste handla på second hand utan gör det för miljö skäl, men tänker på alla de individer där ute som köper begagnat för att överhuvud taget ha råd med kläder.
(Menar organisationer, inte retro- & antikvitetsbutiker, och visserligen går pengarna till goda ändamål men känns som det ändå förlorar poängen lite om det ska börja bli så dyrt.)

Instämmer, jag och särbon höll på att svimma när vi var in på Myrorna i Borlänge. Väldigt mycket var väldigt högt prissatt och definitivt inte värt pengarna.
 
Stör mig på när folk använder ordet Rida på ett enligt mitt sätt helknasigt sätt.
Exempel: "Nej, min häst vill inte rida idag." "Min häst kan inte rida så" "Vill du ut och rida, Brunte?"
alltså wattefakk, i min hjärna blir det totalknas och överhettning när den försöker fatta vad som sägs :yuck:
 
Instämmer, jag och särbon höll på att svimma när vi var in på Myrorna i Borlänge. Väldigt mycket var väldigt högt prissatt och definitivt inte värt pengarna.

Problemet som jag ser det är att prissättningen på enklare ställen typ Myrorna är väldigt inkonsekvent. En urtvättad top från Vero-Moda kan kosta 130 kr tex medan en sidenblus vintage kan kosta mindre. Folk som jobbar i sorteringen har helt enkelt inte koll.
Är man ute efter billiga plagg från kedjor är det således ofta nästan billigare att gå till vald butik och köpa plagget nytt. Däremot kan man med lite tålamod och kunskap göra riktiga fynd.
Jag har ibland varit ärlig och påpekat åt bägge hållen typ "detta plagg kostade mindre på hm som nytt"... Eller detta är ett par byxor från Rodebjer, de borde ni inte sälja för 30 kr.
Har dock inte fått ngn respons mer än "fast det har de koll på i sorteringen" (öhm nä tydligen inte? ;) ) så har lagt ner nu och fyndar helt enkelt vidare ;)
Mitt tips är att botanisera bland högen med scarfes. Dessa har ofta ett och samma pris. Här trängs fläckiga scarfes i syntet tillsammans med siden med handrullade kanter. Allt oftast till samma pris. Jag hittade en Hermès en gång för 15 kr.
 
Problemet som jag ser det är att prissättningen på enklare ställen typ Myrorna är väldigt inkonsekvent. En urtvättad top från Vero-Moda kan kosta 130 kr tex medan en sidenblus vintage kan kosta mindre. Folk som jobbar i sorteringen har helt enkelt inte koll.
Är man ute efter billiga plagg från kedjor är det således ofta nästan billigare att gå till vald butik och köpa plagget nytt. Däremot kan man med lite tålamod och kunskap göra riktiga fynd.
Jag har ibland varit ärlig och påpekat åt bägge hållen typ "detta plagg kostade mindre på hm som nytt"... Eller detta är ett par byxor från Rodebjer, de borde ni inte sälja för 30 kr.
Har dock inte fått ngn respons mer än "fast det har de koll på i sorteringen" (öhm nä tydligen inte? ;) ) så har lagt ner nu och fyndar helt enkelt vidare ;)
Mitt tips är att botanisera bland högen med scarfes. Dessa har ofta ett och samma pris. Här trängs fläckiga scarfes i syntet tillsammans med siden med handrullade kanter. Allt oftast till samma pris. Jag hittade en Hermès en gång för 15 kr.

När dottern jobbade där prissattes grejerna redan på sorteringen av personer med noll koll på ens VAD de prissatte
Dottern sa att hon mest kände sig för att :banghead: typ varje dag
 
s
När dottern jobbade där prissattes grejerna redan på sorteringen av personer med noll koll på ens VAD de prissatte
Dottern sa att hon mest kände sig för att :banghead: typ varje dag

Yes I know! Det är nog där nötterna jobbar ;)
Jag sökte faktiskt ett jobb som arbetsledare för sorteringen på Myrorna för rätt många år sedan. Fick efter en tid ett mail om att tjänsten var tillsatt. Ifrågasatte då att de inte hört av sig eller ens tog mig på intervju (jag kände ändå att mina kvalifikationer borde vägt så pass tungt att de borde kallat mig). Fick då till svar att de "rekryterat via arbetsförmedlingens yoda yoda" eller nåt liknande suspekt. Säkert nån på Samhall eller likn som fick det ;)

edit: tack vare detta så kan man fortfarande fynda loss på Myrorna ;)
 
s

Yes I know! Det är nog där nötterna jobbar ;)
Jag sökte faktiskt ett jobb som arbetsledare för sorteringen på Myrorna för rätt många år sedan. Fick efter en tid ett mail om att tjänsten var tillsatt. Ifrågasatte då att de inte hört av sig eller ens tog mig på intervju (jag kände ändå att mina kvalifikationer borde vägt så pass tungt att de borde kallat mig). Fick då till svar att de "rekryterat via arbetsförmedlingens yoda yoda" eller nåt liknande suspekt. Säkert nån på Samhall eller likn som fick det ;)

edit: tack vare detta så kan man fortfarande fynda loss på Myrorna ;)

Japp De anställer helst bara människor de kan få bidrag för.
 
Japp De anställer helst bara människor de kan få bidrag för.

Misstänkte det ;)

Dock stör jag mig ändå lite på att de ens bemödar sig att lägga ut en annons och låtsas söka folk med vissa kvalifikationer när det är uppenbart att de inte bryr sig i slutändan :p
 
Misstänkte det ;)

Dock stör jag mig ändå lite på att de ens bemödar sig att lägga ut en annons och låtsas söka folk med vissa kvalifikationer när det är uppenbart att de inte bryr sig i slutändan :p

Finns säkert regler som säger de måste annonsera ut tjänsten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 105
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 442
Senast: Lilla
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 586
Senast: Lisen82
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 002
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp