Orolig. Dräktig ungtik?

Sv: Orolig. Dräktig ungtik?

Tack ska du ha! Och ja, det är många konstiga detaljer i den här historien. Jag har naturligtvis inte berättat precis allt jag vet här i tråden. Tex så är säljarens import-bulvan lite av en svensk kändis och ska enligt uppgift gifta in sig i säljarens familj nu i vinter.

Och nej, jag tror verkligen inte att min hund är stulen! Jag kan inte tänka mig att en uppfödare, med registrerat kennelnamn, som dessutom är såpass ö/känd inom rasen, skulle våga sälja en stulen hund. Hur skulle säljaren kunna ha alla papperna själv i så fall? Och försäkringen på hunden stod i säljarens namn. Var i kontakt med försäkringsbolaget och fick alla uppgifterna bekräftade. Då fick jag även veta att hunden var livförsäkrad för flera tusenlappar mindre än köpesumman, så jag antar att säljaren gjorde en nätt förtjänst. Undras om vinsten skattas lagligt?
 
Sv: Orolig. Dräktig ungtik?

Vovvsan fick sin andra abortspruta i förmiddags och tydligen hade det spritt sig hur snäll, lugn och duktig hon är, för en av djurskötarna vågade träna på att ge injektioner på henne. Både djurskötaren och tiken uppförde sig UA. Fick tid till nästa fredag för en tredje spruta + ännu ett ultraljud.

Någon som känner till ev biverkningar av abortsprutorna? Tex dålig mage, illamående, dålig aptit? Hon får ju penicillin samtidigt, en tablett/dag i 10 dagar. Stackars liten, det är mycket på en gång nu för henne. :(
 

Liknande trådar

Relationer Idag när jag vaknade hade jag meddelande på telefonen från min bror (på okänt nr) om att han ville att jag skulle ta ett lån på 150...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 772
Senast: Avalbane
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 752
Senast: Varmblod90
·
H
Ekonomi & Juridik Har läst lite kring folks motiveringar och funderingar kring detta heta ämne just besiktning av en häst, oftast i samband med ev...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 035
Senast: pulkaskurk
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 675
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Konstiga saker på Wish

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp