Orolig för jobb?

Usch vilken jobbig tråd, borde inte läst! Vad många som är oroliga och har/kommer att förlora sina jobb!
Otroligt sorgligt!

Jag är orolig, jobbat en månad, har provanställning, men visst behövs jag. Det är dock inte alltid så självklart allting, har funktionsnedsättningar och anställd på 50% med lönebidrag. Det är svårt i vanliga fall och i svåra tider blir ju arbetsgivare snåla... det som var ok när jag anställdes kan ju förändras.

Jobb är ett otroligt känsligt kapitel för mig, jag mår oerhört dåligt av att vara arbetslös och det är inte alls lätt att få jobb när man har funktionsnedsättningar, så jag hoppas och ber att jag inte drabbas.
 
Precis fått jobb. Kundservice, som kontrollerar klotter m.m på tunnelbanestationer, lättare sanering av klotter (kan va affisch, ta bort blyerts osv.) , sitta i spärr.

Enda risken är väl utbildningen skulle skjutas på eller stänger av tunnelbanestationerna, att det skulle påverka mig.

Däremot har ju kompis i bussbranschen, hon haft extrem tur att företaget hon jobbar på har linjetrafik med, så hon fått gått över köra det istället för beställningstrafiken hon normalt kör. Inget hon är pepp på men hellre det än bli av med jobbet. Men är princip 0 beställning, så får se hur företaget klarar sig.

Har mamma som kör taxi och där märks det av en hel del. Några kommer bli avskedade, kommer ev. permitering för några eller alla. Hon extrem tur hon vart på företaget länge och är en av de sista de vill bli av med.
 
Har i Oregon pratar bankerna om att ge en temporar paus av huslan for de som behover. For oss som ar schoolbuss forare har vi jobb om vi vill. Om inte skulle nog manga sluta och da far vi inte alla barn till Schoolan nar det ar dags att starta igen. Jag klarar mig med eller utan jobb ... men gillar mitt job sa jag ser till att kora aven nu nar skolor ar stangda.
 
Jobbar som bussförare inom SL-trafiken och känner mig helt säker. Vi minskar drastiskt vår trafik från måndag, men det är de timanställda som får ta smällen för det. Det finns inte jobb åt alla fasta heller, men vi får sitta s.k reserv då och avvakta inringning. Min arbetsgivare är smart nog att låta oss sitta hemma sådana dagar, mot att man egentligen sitter på depån. Men vi måste som sagt vara kontaktbara på telefon och redo att åka direkt eftersom vi sitter med full lön.

Eftersom det är SL/Trafikförvaltningen som bestämt minskningen och den går emot avtalen med aktörerna, så antar jag att man räknat ut nån schablonkostnad då dessa får betalt ändå och då är våra fasta anställningar trygga.

Även detta är ju en samhällsviktig funktion som i princip måste rulla på något vis.
 
Är det någon här som är orolig för att förlora sitt jobb, permitteras, varslas och avskedas pga arbetsbrist? Själv ska jag ut igen på arbetsmarknaden i juni efter avslutad utbildning i ett område som corona har slagit hårt mot. Ser inte fram emot det.
Jobbar i vården så är inte särskilt orolig, vi har jobb upp över öronen. Sambon däremot jobbar på industri och där är det mer osäkert, de kommer stänga åtminstone 3 dagar i veckan nu till att börja med
 
Ja, mitt timvikarie jobb är på paus då de stängt ner all dagvård för äldre tillsvidare i min kommun. Helt förståeligt! För egen del påverkar det min inkomst som student nu, och i sommar eftersom de inte vet när de kommer öppna upp.
Min mans jobb kör tillsvidare som vanligt, och de är som tur är mycket anslutna till stabila företag men mycket kan hända även där givetvis.
 
Jobbar i vården så är inte särskilt orolig, vi har jobb upp över öronen. Sambon däremot jobbar på industri och där är det mer osäkert, de kommer stänga åtminstone 3 dagar i veckan nu till att börja med

En tjejkompis jobbar på Volvo, och fick nyligen gå hem med lön då produktionen är nedstängd.
 
Nä, inte orolig för mitt jobb. Tack och lov! Känner mig trygg. Jobbar hemifrån nu liksom många av mina kollegor.

Håller tummarna för och tänker på alla er som är oroliga för sina jobb! Min familj fortsätter handla take away på lokala restauranger lite då och då och hoppas att det kan hjälpa lite.
 
Är det någon här som är orolig för att förlora sitt jobb, permitteras, varslas och avskedas pga arbetsbrist? Själv ska jag ut igen på arbetsmarknaden i juni efter avslutad utbildning i ett område som corona har slagit hårt mot. Ser inte fram emot det.

Ja, lite orolig är jag. Om vissa länder stänger gränserna, isolerar folket och slutar importera så finns det risk att vi måste gå ner i arbetstid. Sedan när det rekommenderas att arbeta hemifrån i Sverige är det risk att efterfrågan till virke försvinner här också. Så länge det byggs har jag jobb. De i ledningen har än så länge inte sagt något men man kan ju tänka själv också. Och blir vi drabbade så blir även lastbilsentreprenörerna och skogsentreprönererna drabbade.
 
Nej, jobbar för staten och samhällsviktigt (utredare inom våld i nära relation hos polisen) . På en provanställning men inte rädd ändå, det finns ingen risk för den. Om det skulle det så är jag i botten tjänstledig från annat statligt samhällsviktigt jobb (FK) så

Det är snarare en oro för vilken extrem arbetsbelastning vi kommer få. Nu pga hög sjukfrånvaro, sen för när anmälningar etc dels ökar pga samhällssituationen nu (I Kina tredubblades relations våldet under karantän en) och för när samhället fungerar igen.

Men må de inte stänga skolorna. Så ofantligt många barn skulle fara så illa och det skulle bli otroligt svårt utreda då barn inte kan hämtas i skolan för förhör osv.
 
Inte särskilt orolig, mina arbetsuppgifter kommer säkert att ändras under en period, men än så länge har inte min arbetsgivare pratat om permittering, varsel eller liknande. Vi slåss däremot med risken att stå med personalbrist pga sjukdom...
 
Nej. Jobbar på krematorium och är bara en av två som har full kompetens på hela vår anläggning. Det är tvärt om så att cheferna är oroliga för att vi ska bli sjuka och inte kunna jobba då det skulle få allvarliga koncekvenser. Inom hela vår förvaltning är det vår avdelning som är absolut mest sårbar. Vi har redan två kollegor i bygget som ligger hemma med symptom och får vi mer personalbortfall kommer det påverka en lång rad andra aktörer och privatpersoner.
 
Inte så orolig. Tror inte vår bransch (eller arbetsbelastning) kommer påverkas av Corona. Däremot kan det bli tufft om kollegor blir sjuka. I min grupp är ungefär hälften konsulter, så skulle de behöva minska ner så känner jag mig rätt säker ändå.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 940
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
751
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 221
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp