Bukefalos 28 år!

OS-dressyren

Idag fick jag upp bilden på IW och Rembrant i Stockholm på närhinnan. Den ritten minns jag som att hon red så otroligt mjukt jämfört med alla andra. Det har inte riktigt sett ut så på ett tag.
 
Jag vill ge typ alla noll poäng för det artistiska, har kürmusik någonsin varit så undermålig :cautious:
Men annars tycker jag att ordningsföljden på ekipagen blev ganska rätt ändå.
 
Man borde verkligen kolla om Valegros ritt och Isabells och jämföra lättheten i hjälperna.

Fattar inte vad som hänt med Valegro? Han såg så tung ut. På VM för 2 år sen var det sån lätthet. Iofs var det ju struligt redan på EM förra året då Desperados skulle vunnit.
 
13938324_863149637151198_5651621692107691968_o.png
 
Jag tycker IW musik var asbra. Jag älskar verkligen upplägget i kür. (Jag kommer aldrig rida kür, men ska göra en till min tränare om hon ska ha någon i framtiden. Min bror är skivproducent, men hans specialitet är just att mixa. :p)
 
Tack vilket hjärnsläpp! :banghead::banghead:

Hon har ju ridit en del tunga hästar. Det var därför det var så kul med Bella Rose så man verkligen kan se att Isabell kan rida supermjukt. Det gjorde hon iofs på Satchmo också men Don Johnson har ju inte sett så lätt ut direkt :p Han hade typ gått max MSV B med annan ryttare :p
 
Jag kommer heller aldrig att rida någon kür, men som musikintresserad är det kul att tänka vilken musik man skulle valt. Jag gillar rock och punk, men till en kür skulle jag välja något klassiskt dramatiskt typ Carmina Burana.
 
Man borde verkligen kolla om Valegros ritt och Isabells och jämföra lättheten i hjälperna.

Fattar inte vad som hänt med Valegro? Han såg så tung ut. På VM för 2 år sen var det sån lätthet. Iofs var det ju struligt redan på EM förra året då Desperados skulle vunnit.

Kanske därför dom väljer att pensionera honom redan nu?
 
Och för stt bli lite ytlig under prisutdelningen...Vem har snyggaste fracken tycker ni? Jag gillarbtyskornas mest. Fast japanskornas var allra snyggast.

Och lyllos Maria Gretzer!!!
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 529
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 700
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
42 515
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp