Bukefalos 28 år!

OS-dressyren

Aha.. blir konstigt när alla påpekar hur unga 10-åringarna är och sen går andra i pension vid 13 ;) Inte många år man kan vara aktiv dressyrhäst på topp då

Valegro är ju 14 år men ja det är ganska tidigt men han har ju vunnit allt och verkar ju inte bli bättre så då kan man ju lika bra pensionera.
Bonfire och Gigolo var väl typ 18 när de gick sitt sista OS
 
Jag kommer heller aldrig att rida någon kür, men som musikintresserad är det kul att tänka vilken musik man skulle valt. Jag gillar rock och punk, men till en kür skulle jag välja något klassiskt dramatiskt typ Carmina Burana.
Jag vet exakt vad min skulle ha för musik, men jag kommer aldrig outa det så någon snor min idé. Den lär gå i graven med mig. :D
 
Här är världsrekords ritten
Skulle dagens ritt bara vara 0.4% sämre eller vad den nu blir? Skulle inte tro det.
Här är han ju fantastisk

Nu får jag väl pisk, men jag tycker det är så trist att domarna medvetet eller omedvetet tycks ha bestämt sig på förhand vem som är bäst. Nån annan hade ju aldrig fått så bra betalt för den ritten idag som Charlotte fick.
 
Nu får jag väl pisk, men jag tycker det är så trist att domarna medvetet eller omedvetet tycks ha bestämt sig på förhand vem som är bäst. Nån annan hade ju aldrig fått så bra betalt för den ritten idag som Charlotte fick.
Det är ju en bedömningssport och det är ju en del av sportens natur. Tyvärr.
 
Det är ju en bedömningssport och det är ju en del av sportens natur. Tyvärr.

Ja, jag hatar bedömningssporter :down: Men jag kan köpa att domarnas siffror är ojämna osv, men jag inbillar mig att de som dömer på ett OS har både utbildning, kunskap och erfarenhet? De måste ju liksom kunna bättre än att "gå på namnet".
 
Nu får jag väl pisk, men jag tycker det är så trist att domarna medvetet eller omedvetet tycks ha bestämt sig på förhand vem som är bäst. Nån annan hade ju aldrig fått så bra betalt för den ritten idag som Charlotte fick.
Ja, känns rätt ofta som att vissa (Hester bland annat som inte var imponerande på särskilt många plan alls idag) får väldigt väl betalt, medan vissa nyare ryttare får kämpa väldigt och inte får mkt alls.
 
@Niyama Det brukar vara så att man några gånger får mer än man var värd om man har ett namn pga förväntningarna men det brukar ganska snabbt korrigeras. Titta bara på Gal och Voice.

Däremot är ju pallen korrekt så det spelar ju mindre roll vilka procent de hade.
 
Här är världsrekords ritten
Skulle dagens ritt bara vara 0.4% sämre eller vad den nu blir? Skulle inte tro det.
Här är han ju fantastisk

Ja håller med, jag undrar faktiskt hur mycket musiken gör, den de har nu är ju tung, rörig och passar inte till rörelserna.

Vad gäller pensionering så har de väl bara sagt att det är han sista OS?
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 004
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 839
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
42 796
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp