OS Tokyo 2020 / 2021

Googlade och männen har DEFINITIVT för mycket kläder på sig även i beach handball, så mitt inlägg står fast. Budgy smugglers for all eller så får de ha på sig hur stora shorts de vill.

(EDIT: alltaå budgy smugglers for all med glimten i ögat, det känns så självklart att alla ska få ha shorts som täcker hela röven om de vill??)
 
Jag har inte fått nån reklam, tog Live eller vad det hette för 129:-. Känns väldigt värt om man slipper all reklam för den kostnaden.
Tittade på OS kväll med Almenäs och jag har faktiskt svårt för henne som programledare och inte är Ekvall mycket bättre :meh:
Ska prova OS höjdpunkter för att försöka hänga med lite :)
 
Men vad står det som motivering i reglerna då, angående "klädkod"? Eller det står bara att underdelen inte får vara bredare än 10 cm, utan någon som helst motivering alls?
Nu har jag ingen som helst aning om sporten som sådan, jag hade inte ens en aning om att sporten fanns, innan det här med att de norska spelarna fick böter på grund av att de hade "felaktiga" kläder. Men jag misstänker att klädkoden existerar utan vidare motivering, då jag inte kan se något annat än gubbsjuka som anledning (fast kanske den här diskussionen generellt inte ska tas här, det rör sig ju inte om OS).
 
Visas inte de svenska ryttarnas ritter?
Kollar på dressyren på 9an men sändningen är ju slut kl 12 och svenska ryttarna börjar väl rida vid 13. Visas inget på 5an heller. Ska jag bli tvungen att skaffa discovery + allafall alltså
 
Visas inte de svenska ryttarnas ritter?
Kollar på dressyren på 9an men sändningen är ju slut kl 12 och svenska ryttarna börjar väl rida vid 13. Visas inget på 5an heller. Ska jag bli tvungen att skaffa discovery + allafall alltså

Det är bara en svensk ryttare idag, de andra red igår. Juliette startar 12:57.
 
Visas inte de svenska ryttarnas ritter?
Kollar på dressyren på 9an men sändningen är ju slut kl 12 och svenska ryttarna börjar väl rida vid 13. Visas inget på 5an heller. Ska jag bli tvungen att skaffa discovery + allafall alltså
De sa nyss att vi väntar på Juliette Ramel och sen blir det handboll och gymnastik. Hörde jag rätt? :confused1:
 
Jag har förstått det som att vi får se hela denna gruppen eftersom man väntar in svenskan som är gruppens sista startande.

Är dock tråkigt att missa Isabell som rider sist i sista gruppen och även Charlotte ifrån den gruppen. (Har man bara kanal 5 och 9 missar man ju dem).
 
På tal om kläder så stör det mig när kvinnliga idrottare har dräkter som verkar vara skapade att ge illusionen av att de har sjukt djup urringning. Har sett det på dansare, gymnaster och de som tävlar konståkning.

Just nu tex så ser det ut såhär på min tv.
20210725_140212.jpg


Jag ser ALDRIG motsvarande när männen tävlar.
 
På tal om kläder så stör det mig när kvinnliga idrottare har dräkter som verkar vara skapade att ge illusionen av att de har sjukt djup urringning. Har sett det på dansare, gymnaster och de som tävlar konståkning.

Just nu tex så ser det ut såhär på min tv.
Visa bifogad fil 74257

Jag ser ALDRIG motsvarande när männen tävlar.

Det ser rätt töntigt ut tycker jag. Men det verkar rätt populärt i en del sporter.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
403
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
799
Senast: Rosett
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 546
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 001
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp