OS Tokyo 2020 / 2021

Nu har jag sett flera åk av varje åkare i skateboardfinalen. Jag är lite förvånad. Jag trodde att de skulle vara bättre. Jag förväntade mig att bli imponerad av att de fick det svåra att se enkelt ut. Men de trillar hit och dit och det är sällan någon lyckas med att få nåt svårt att se lätt ut.
 
Och alla skateåkarna har trådlösa hörlurar i öronen. Är det tränarna de har ständig kontakt med? Eller varför har de det?

Uppdatering: Nu sa kommentatorerna att de har musik i öronen.
 
Nu har jag sett flera åk av varje åkare i skateboardfinalen. Jag är lite förvånad. Jag trodde att de skulle vara bättre. Jag förväntade mig att bli imponerad av att de fick det svåra att se enkelt ut. Men de trillar hit och dit och det är sällan någon lyckas med att få nåt svårt att se lätt ut.

Jag gillar inte skateboarden i OS och tycker inte att det behöver vara med. Enligt någon form av expert i studion så är det många duktiga åkare som inte ens vill tävla utan bara åka runt och filma olika klipp.
Hörlurarna i öronen bekräftar mina fördomar :p
 
Jag gillar inte skateboarden i OS och tycker inte att det behöver vara med. Enligt någon form av expert i studion så är det många duktiga åkare som inte ens vill tävla utan bara åka runt och filma olika klipp.
Hörlurarna i öronen bekräftar mina fördomar :p

Ja, jag vill minnas att jag sett häftigare trick på Youtube. Då känns det rätt meningslöst att tävla i det om de bästa inte är med...
 
Hamnade att titta på gymnastik nu igen, såg precis en vansinnigt duktig tysk i ringarna. Helt galet(!) hur stark och smidig han var :eek: Så konstigt när det inte är någon publik eller så, och nu är det ingen som kommenterar heller, verkar nästan vara att de bara tränar/värmer upp? Eller jag vet inte. Nä. Nu fick tysken poäng. Andreas Toba hette han visst. Undrar om det kommer fler sporter än gymnastik som är intressanta idag... Bollsporter har jag inget intresse av alls och cykel känns också sisådär.
 
Hamnade att titta på gymnastik nu igen, såg precis en vansinnigt duktig tysk i ringarna. Helt galet(!) hur stark och smidig han var :eek: Så konstigt när det inte är någon publik eller så, och nu är det ingen som kommenterar heller, verkar nästan vara att de bara tränar/värmer upp? Eller jag vet inte. Nä. Nu fick tysken poäng. Andreas Toba hette han visst. Undrar om det kommer fler sporter än gymnastik som är intressanta idag... Bollsporter har jag inget intresse av alls och cykel känns också sisådär.

Dressyren fortsätter idag och det kommer ytterligare ett pass simning :)
 
Jag har sett nåt avsnitt av dokumentärserien Olympiska berättelser av Jonas Karlsson. I avsnittet Mot alla odds är det en riktigt bra intervju med Nick Skelton. Rekommenderas!

Jag har precis sett avsnittet Uppdrag ostoppbar som handlar om när en nation totalt dominerar en idrott. De tar upp DDRs systematiska doping, Sydkoreas extrema (ekonomiska) satsning på bågskytte och ett reportage om Kenyas dominans på 3000 m hinder och amerikanen som försöker bryta deras segersvit i OS.

Det här finns på Discovery +
 
Blir lite förvånad av hur det är i vissa sporter... Såg nu någon intervju med Sarah Sjöström om att hon nu är klar för final. Där stod det: "Nu får jag ett dygns vila, och det kan göra underverk för den här gamla kroppen, säger 27-åringen och skrattar."

Alltså. Gammal när man är 27? Hon är yngre än mig och i vansinnigt bra form. Sååå gammal känner jag mig inte ändå :p Ser också att det är flera på gymnastiken som är ca 30 år gamla.
 
Oh, Simona Biles är med igen :D När JAG känner igen någon OS-deltagare från annat land, då är det verkligen något ovanligt :rofl: Kommer ihåg att jag såg henne i gymnastik på förra OS och jäklar vad bra hon var. Ska absolut titta nu, det lär bli underbart igen.
 
Det är en mans logik :meh:

Inte beach-igt om damerna är påklädda... ;)

Det ska locka tittare. Tydligen tittar män hellre på sport om kvinnorna har väldigt lite kläder på sig :grin:

Nej, det var i beachhandboll det handlade om, även om det kanske inte spelar så stor roll.
Men vad står det som motivering i reglerna då, angående "klädkod"? Eller det står bara att underdelen inte får vara bredare än 10 cm, utan någon som helst motivering alls?
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
404
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
799
Senast: Rosett
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 547
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 005
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp