Oseriös avel 2021

Men är det inte en myt att Golden Retriever bits mer än andra hundar? Jag har inte kunnat hitta någon statistik som visar det. Jag har då aldrig stött på någon aggressiv sådan själv. Alla har varit precis så snälla som ryktet säger.
 
Men är det inte en myt att Golden Retriever bits mer än andra hundar? Jag har inte kunnat hitta någon statistik som visar det. Jag har då aldrig stött på någon aggressiv sådan själv. Alla har varit precis så snälla som ryktet säger.
Det var väl någon statistik som inte tog hänsyn till antalet hundar per ras antar jag dvs golden är/var så pass vanlig att den fick hög bitstatistik.
Men jag upplever verkligen inte heller att golden springer och biter folk.
Tror det handlar om barn som hundarna till slut fått nog av.
 
Ja, det är nog Goldens snälla rykte som gör att barn klättrar på dom, och till slut får de nog. Annars är ju Schäfern ungefär lika vanlig, men de är inte lika "snälla" så folk har mer respekt för dom
 
Vad sägs om en 12 veckors valp med raserna alaskan husky, wachtel och bordercollie för 20,000? Säljes pga allergi. Jag fattar verkligen inte hur man ens -kommer på att blanda så vitt skilda raser :crazy: Men säkert lättsåld, den är väldigt söt och har blå ögon.
all-in-one? Jagar ikapp, skiljer ut ett djur ur en flock (välj själv önskat djurslag) och driver eller bär hem det?
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
12 905
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 106
Senast: Gabby_Ossi
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 991
Senast: zassoo
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 150
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp