Oseriös avel 2021

Jag blir 4 år den 17 maj , jag är en pigg och glad gosse jag älskar att springa fritt och älskar när man leker med mig.
Jag är en mysig gosse jag älskar att ligga i soffan och sängen och att mysa.
Jag funkar bra med katter hundar och barn, barnen kan göra vad dom vill med mig, därför jag måste flytta är för matte bor i lägenhet och hon har en hel del att få ordning på så hon hinner inte med mig. Jag önskar att få komma till landet så jag kan springa fritt hela dagarna , jag är mycket prat glad av mig. Om ni vill träffa mig så får ni skiva till matte och skiva lite om er själva då matte vill att jag ska få det bästa hemmet När jag kom till matte så hade jag klåda i både pälsen och öronen men hon har behandlat mig och jag mår super bra nu.

30 000 kostar detta kap som ser ut som någon schäferblandning.
 
Jag blir 4 år den 17 maj , jag är en pigg och glad gosse jag älskar att springa fritt och älskar när man leker med mig.
Jag är en mysig gosse jag älskar att ligga i soffan och sängen och att mysa.
Jag funkar bra med katter hundar och barn, barnen kan göra vad dom vill med mig, därför jag måste flytta är för matte bor i lägenhet och hon har en hel del att få ordning på så hon hinner inte med mig. Jag önskar att få komma till landet så jag kan springa fritt hela dagarna , jag är mycket prat glad av mig. Om ni vill träffa mig så får ni skiva till matte och skiva lite om er själva då matte vill att jag ska få det bästa hemmet När jag kom till matte så hade jag klåda i både pälsen och öronen men hon har behandlat mig och jag mår super bra nu.

30 000 kostar detta kap som ser ut som någon schäferblandning.
Alltså jag kan inte vara den enda som läser sånt där i typ farbror bosses röst? :yuck:
 
Inte direkt oseriös avel, men så oseriöst att jag tycker att det kan få plats här ändå.

"Fina Norman, 7 år, hittades i samband med en trafikolycka.Han befinner sig på ett shelter i Polen, men det är verkligen dags att Norman hittar sitt för-alltid-hem nu!
Han tycker om sina promenader, men blir stressad av nya miljöer. När han väl fått vänja sig vid ett område brukar det dock gå bra. Norman kommer bra överens med andra hundar och älskar människor, bara närvaron av skötarna i boxen gör honom glad och man kan riktigt se hur han törstar efter kärlek och närhet.
Norman söker ett hem som är beredd på att träna tillit och hantering som tex kloklipp. Om man tränger honom för mycket eller gör något som gör ont så kan han bli rädd och försvara sig, därför söker han ett hundvant hem utan små barn. Vi hoppas att han kommer känna sig mer bekväm när han får en bra relation till sin människa men detta är något hans hem kan behöva jobba på."

Jamen visst, det låter som en skitbra idé att ta hit en 7-årig hund som blir stressad av nya miljöer och försvarar sig om han känner sig trängd. Frågan är om det verkligen är glad han blir när skötarna befinner sig i boxen...
Om man nödvändigtvis måste hitta ett nytt hem åt stackars Norman, varför kan han inte åtminstone få slippa resan till Sverige?
 
Inte direkt oseriös avel, men så oseriöst att jag tycker att det kan få plats här ändå.

"Fina Norman, 7 år, hittades i samband med en trafikolycka.Han befinner sig på ett shelter i Polen, men det är verkligen dags att Norman hittar sitt för-alltid-hem nu!
Han tycker om sina promenader, men blir stressad av nya miljöer. När han väl fått vänja sig vid ett område brukar det dock gå bra. Norman kommer bra överens med andra hundar och älskar människor, bara närvaron av skötarna i boxen gör honom glad och man kan riktigt se hur han törstar efter kärlek och närhet.
Norman söker ett hem som är beredd på att träna tillit och hantering som tex kloklipp. Om man tränger honom för mycket eller gör något som gör ont så kan han bli rädd och försvara sig, därför söker han ett hundvant hem utan små barn. Vi hoppas att han kommer känna sig mer bekväm när han får en bra relation till sin människa men detta är något hans hem kan behöva jobba på."

Jamen visst, det låter som en skitbra idé att ta hit en 7-årig hund som blir stressad av nya miljöer och försvarar sig om han känner sig trängd. Frågan är om det verkligen är glad han blir när skötarna befinner sig i boxen...
Om man nödvändigtvis måste hitta ett nytt hem åt stackars Norman, varför kan han inte åtminstone få slippa resan till Sverige?

Helt sinnessjukt. Fullständigt djurplågeri.
 
Inte direkt oseriös avel, men så oseriöst att jag tycker att det kan få plats här ändå.

"Fina Norman, 7 år, hittades i samband med en trafikolycka.Han befinner sig på ett shelter i Polen, men det är verkligen dags att Norman hittar sitt för-alltid-hem nu!
Han tycker om sina promenader, men blir stressad av nya miljöer. När han väl fått vänja sig vid ett område brukar det dock gå bra. Norman kommer bra överens med andra hundar och älskar människor, bara närvaron av skötarna i boxen gör honom glad och man kan riktigt se hur han törstar efter kärlek och närhet.
Norman söker ett hem som är beredd på att träna tillit och hantering som tex kloklipp. Om man tränger honom för mycket eller gör något som gör ont så kan han bli rädd och försvara sig, därför söker han ett hundvant hem utan små barn. Vi hoppas att han kommer känna sig mer bekväm när han får en bra relation till sin människa men detta är något hans hem kan behöva jobba på."

Jamen visst, det låter som en skitbra idé att ta hit en 7-årig hund som blir stressad av nya miljöer och försvarar sig om han känner sig trängd. Frågan är om det verkligen är glad han blir när skötarna befinner sig i boxen...
Om man nödvändigtvis måste hitta ett nytt hem åt stackars Norman, varför kan han inte åtminstone få slippa resan till Sverige?
En 7-åring som behöver träna kloklipp och tillit? Som försvarar sig när han blir trängd?

Låter som ett fynd för vilken normal hundägare som helst.
Suck. Varför all denna "räddning" av hopplösa hundar.
 
Jag förstår verkligen inte denna vilja att släpa hit allsköns gatuhundar från alla möjliga länder bara för att?? Vi har väl massvis med hundar här som det är? Och att man prompt ska rädda allt som räddas går till vilket pris som helst när det allra mest barmhärtiga skulle vara att avliva hunden.

Sen fattar jag att man kan förälska sig i en hund när man själv är utomlands och ordna så man kan ta med den hem men vissa verkar ju aktivt leta hopplösa shelterfall för att importera när de bestämt sig för att skaffa hund och jag förstår verkligen inte varför. Kanske är jag som tänker konstigt?
 
Har sagt det förut, men jag tror att en enorm skurk i sammanhanget är The Dodo och liknande sidor som visar dessa 3-minuters videor på en trasig, skabbig hund som är nära döden, sen 6 månaders rehabjobb ihooklippt till en minut, och avslutar med en (till synes) lycklig hund utan problem.

Fenomenet kommer ju onekligen från att vilja göra något bra, men slutar ju ofta med katastrof (och att det nu föds upp "hemlösa hundar" för att tjäna pengar. 😥)
 
Jag förstår verkligen inte denna vilja att släpa hit allsköns gatuhundar från alla möjliga länder bara för att?? Vi har väl massvis med hundar här som det är? Och att man prompt ska rädda allt som räddas går till vilket pris som helst när det allra mest barmhärtiga skulle vara att avliva hunden.

Sen fattar jag att man kan förälska sig i en hund när man själv är utomlands och ordna så man kan ta med den hem men vissa verkar ju aktivt leta hopplösa shelterfall för att importera när de bestämt sig för att skaffa hund och jag förstår verkligen inte varför. Kanske är jag som tänker konstigt?
Du tänker inte det minsta konstigt.

vi lever i en konstig tid. När "djur-räddare" tar hand om sjuka och eländiga djur för att låta dem leva vidare med sina plågor och trauman, och hundar med mentala brister och hälsoproblem ska skeppas över världen för att de ska få leva vidare.
Helt utan hänsyn till djurvälfärd eller humanitet.
Tvi.
 
Du tänker inte det minsta konstigt.

vi lever i en konstig tid. När "djur-räddare" tar hand om sjuka och eländiga djur för att låta dem leva vidare med sina plågor och trauman, och hundar med mentala brister och hälsoproblem ska skeppas över världen för att de ska få leva vidare.
Helt utan hänsyn till djurvälfärd eller humanitet.
Tvi.
Det vimlar ju till och med om 'staged' videos där folk räddar djur från vansinniga situationer (eller från andra djur). Sådant säljer tydligen.
 
Det vimlar ju till och med om 'staged' videos där folk räddar djur från vansinniga situationer (eller från andra djur). Sådant säljer tydligen.
Det där kan vara ganska vedervärdiga grejer. Folk har sett hur många visningar The Dodo och liknande får, och försätter hundar i plågsamma situationer så de kan "rädda" dom. Och folk tittar och pengarna strömmar in och ännu fler hundar försätts i situationer de kan "räddas" från.
 
Det där kan vara ganska vedervärdiga grejer. Folk har sett hur många visningar The Dodo och liknande får, och försätter hundar i plågsamma situationer så de kan "rädda" dom. Och folk tittar och pengarna strömmar in och ännu fler hundar försätts i situationer de kan "räddas" från.
Absolut vidriga. Senaste jag fick upp på FB var en gäng kattungar som skulle "Räddas" från en farlig orm. Ormen hade "tyvärr redan fått tag på mamma katt" som var död, och de slog ihjäl ormen också och plockade sedan ut kattungarna från en håla som skulle föreställa den ondskefulla ormens bo. Gräsligt, fejk hela vägen. Jag rapporterade videon men den fick ligga kvar.
 
Inte direkt oseriös avel, men så oseriöst att jag tycker att det kan få plats här ändå.

"Fina Norman, 7 år, hittades i samband med en trafikolycka.Han befinner sig på ett shelter i Polen, men det är verkligen dags att Norman hittar sitt för-alltid-hem nu!
Han tycker om sina promenader, men blir stressad av nya miljöer. När han väl fått vänja sig vid ett område brukar det dock gå bra. Norman kommer bra överens med andra hundar och älskar människor, bara närvaron av skötarna i boxen gör honom glad och man kan riktigt se hur han törstar efter kärlek och närhet.
Norman söker ett hem som är beredd på att träna tillit och hantering som tex kloklipp. Om man tränger honom för mycket eller gör något som gör ont så kan han bli rädd och försvara sig, därför söker han ett hundvant hem utan små barn. Vi hoppas att han kommer känna sig mer bekväm när han får en bra relation till sin människa men detta är något hans hem kan behöva jobba på."

Jamen visst, det låter som en skitbra idé att ta hit en 7-årig hund som blir stressad av nya miljöer och försvarar sig om han känner sig trängd. Frågan är om det verkligen är glad han blir när skötarna befinner sig i boxen...
Om man nödvändigtvis måste hitta ett nytt hem åt stackars Norman, varför kan han inte åtminstone få slippa resan till Sverige?
När jag läser det här kommer jag att tänka på Shadow, en av hundarna som bor på stranden utanför vandrarhemmet där jag brukar bo i Egypten.

Shadow har sitt namn av en anledning. Hon är blyg och reserverad. Om kvällarna brukar jag gå ner på stranden och sitta i mörkret, dricka te, lyssna på havet, cikadorna och tystnaden. Hundflocken som håller till där är alla vänliga och brukar komma fram och hålla mig sällskap. För Shadow tar det vanligen minst en vecka att komma inom räckhåll. Men sen sätter hon sig ofta bredvid mig och jag får klappa henne. Ibland hoppar hon upp i solsängen jag brukar sitta i och lägger sig vid mina fötter.

Om jag ska ge henne något godis lägger jag ner det och går undan. Hon tar inte ur handen. Någon gång har hon kommit in i mitt rum när dörren var öppen. Hon bara stod i dörröppningen och viftade på svansen. Det kändes som ett stort erkännande. De som jobbar med gathundarna i staden känner hon igen och springer direkt fram till. Men hon behöver lite utrymme, även från dem.

Jag tycker jättemycket om Shadow. När hon kommer och väljer att lägga sig vid mina fötter känns det som att jag är utvald. Och varje gång tänker jag hur traumatiskt mitt liv i Sverige skulle vara för en hund som Shadow.
 
Skulle denna tråd kunna delas med "oseriösa hundägare ea borde vara körkort på hund" ?

Jag ser fortfarande så otroligt dumma frågor ställas i en del grupper på FB som får mig att bli mörkrädd. De flesta frågor börjar alltid något i stil med "jag har problem med min valp som jag haft i 2-7 dagar nu, hur får jag bukt på rumsrenheten/bitandet av min 4-årings händer när dom leker /ylande när vi går ut och lämnar den själv,jag börjar jobba igen på måndag.....".

:wtf:
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 977
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 288
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 941
Senast: zassoo
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 113
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp