Oseriös avel 2021

Vill man ha en snygg hund som slutresultat tänker jag att mops är det absolut sista man borde blanda i... :nailbiting: Huskyn däremot är för fin för sitt eget bästa, tvi fan att de har blivit på modet att använda i olika trendmixar.
Nu skiljer det iofs en del mellan mops och fralla men två av de finaste hundarna jag har sett har varit vit herdehundar/fralla och dvärgpincher/fralla. Såg dem i en annons där ägarna letade intressenter för kommande kullen mellan dem. Hade varit intressant att se hur valparna såg ut
 
Ja utseendemässigt var den väl inte värst, men att korsa en mops och en vinthund... Tänk om den hade fått vinthundens lust att springa, men mopsens korta ben och andingssvårigheter
Ja, själva blandningen i sig är nog inte så lyckad. Det är inte min hund heller tyvärr 😞
 
Jag Tror att jag såg två jack russel/podenco idag, de var det sötaste! 😂 Så synd att jag inte hade med mig kameran! Såg ut som två lite större men kortbenta tanfärgade jackrussels som någon satt normalstora faraohundshuvuden på! Typ som Milou i The Mask. :D Jätteglada också! Ägaren var tyvärr inte där så jag kunde varken hälsa eller fråga vad det egentligen var för korsning.
 
Om man kollar genom den här sidan tycker man att folk borde förstå att resultatet när man korsar mopsar helt enkelt blir en ful hund. Beagle och mops är det enda som för det mesta faktiskt ser rätt rimligt ut.

PUG MIX LOOK BOOK: 40 PUG CROSS BREEDS — WEIRD WORLD (pugcity.org)
Fast de två bilderna på mixerna mellan pekingese och mopsen gillade jag faktiskt, de såg trevliga ut rent fysiskt sett. Det kändes som att de påminde mig om någon ras men jag kan inte komma på det.
 
Vår vackra, mysiga renrasig malteser (utan stamtavla) finns tillgänglig för parning av alla friska, kloklippta honor.

Honan är välkommen hem till oss när hon börjar löpa. Vi har ett eget rum där de får vara tillsammans.

En omparning (inom 6 månader) ingår i priset om det funkar ej.

Ibland funkar det inte på fösta besöket, och då gör vi ett till under 2 dagar.
 
Jag Tror att jag såg två jack russel/podenco idag, de var det sötaste! 😂 Så synd att jag inte hade med mig kameran! Såg ut som två lite större men kortbenta tanfärgade jackrussels som någon satt normalstora faraohundshuvuden på! Typ som Milou i The Mask. :D Jätteglada också! Ägaren var tyvärr inte där så jag kunde varken hälsa eller fråga vad det egentligen var för korsning.
Det var inte podengos du såg då? Kan se ut tex såhär (finns även som strävhår)
podengo_port_sthlm_2013-1.jpg

(bild från rasklubbens hemsida)
 
Det var inte podengos du såg då? Kan se ut tex såhär (finns även som strävhår)
podengo_port_sthlm_2013-1.jpg

(bild från rasklubbens hemsida)
Det visade sig faktiskt vara det, jag visste inte att de kunde ha så korta ben! :D Men de är båda rescues så vem vet hur rasrena de är egentligen, och om jag lyckas ta kort på den ena ska ni få se varför jag blev fundersam. Även matte kallade henne för "Spare parts". 😅
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 994
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 340
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 943
Senast: zassoo
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 116
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp