Bukefalos 28 år!

Otrevligt bemötande

Nej, givetvis är det ingen som säger att man misshandlar sin hund. Men sen blandas det begrepp hej vilt om brandsläckning, lavetter och träning.

Kan du definiera mer exakt vad som är låg nivå i mitt resonemang?

Antingen tycker man att det är okej att åsamka hunden smärta i andra situationer än ren nöd, eller så tycker man inte det. Detta är pudelns kärna enligt mig, men när jag uttrycker det tydligt blir det huvuddunk i väggen och besyllning för "låg nivå". Som @Monstermom skrev tidigare - det är ett val. Stå upp för era val, finta inte bort frågan med härskartekniker.

Jag har sagt att jag korrigerar min ena hund och det står jag för. Jag har aldrig nämnt smärta, för ont det tvivlar jag faktiskt på att hon får och det har aldrig varit min avsikt med mina korrigeringar. Inte heller blir hon rädd eller kuvad.
Som sagt, det ska alltid bli så överdrivet när man pratar om en korrigering. En vattenstråle, höjd röst eller ett tag i nacken blir helt plötsligt slag, sparkar och gud vet vad.

Jag kan inte svara på huruvida det du såg var misshandel men jag vet att om jag ser någon som misshandlar sin hund så säger jag ifrån, jag går inte in på ett forum, berättar om hur fel det är och kallar alla som inte håller med om det för djurmisshandlare.
 
Jag har sagt att jag korrigerar min ena hund och det står jag för. Jag har aldrig nämnt smärta, för ont det tvivlar jag faktiskt på att hon får och det har aldrig varit min avsikt med mina korrigeringar. Inte heller blir hon rädd eller kuvad.
Som sagt, det ska alltid bli så överdrivet när man pratar om en korrigering. En vattenstråle, höjd röst eller ett tag i nacken blir helt plötsligt slag, sparkar och gud vet vad.

Jag kan inte svara på huruvida det du såg var misshandel men jag vet att om jag ser någon som misshandlar sin hund så säger jag ifrån, jag går inte in på ett forum, berättar om hur fel det är och kallar alla som inte håller med om det för djurmisshandlare.

Jag tror inte att alla i tråden är djurmisshandlare. Jag tror att här finns många som har hundar som inte är alltför lätta, och som är duktiga med dem. Jag har öht inte använt ord som rädd eller kuvad. Jag tror säkert att en hel del hundar kan ha psyke att ta sk korrigeringar utan att bli rädda eller kuvade. Jag tycker ändå att det är fel.

Jag har inte kallat någon här för djurmisshandlare. Att örfila är att misshandla enligt mig, likaså att slå eller sparka. Om någon då tar åt sig som misshandlare så tolkar jag det som att den gjort något av ovanstående, annars är det ganska orimligt att ens ta åt sig? Att ta tag eller höja rösten har jag aldrig sagt är misshandel. Du vrider på det jag skrivit om du påstår något annat.

Trots att jag gång på gång endast påtalat misshandel som slag, samt även uttryckt förståelse för "brandsläckning" så är det ändå så viktigt att trycka till och kalla det jag skriver för överdrivet.

Jag har förklarat ganska noga vad jag såg och varför jag valde att inte säga till.
 
Jag tror inte att alla i tråden är djurmisshandlare. Jag tror att här finns många som har hundar som inte är alltför lätta, och som är duktiga med dem. Jag har öht inte använt ord som rädd eller kuvad. Jag tror säkert att en hel del hundar kan ha psyke att ta sk korrigeringar utan att bli rädda eller kuvade. Jag tycker ändå att det är fel.

Jag har inte kallat någon här för djurmisshandlare. Att örfila är att misshandla enligt mig, likaså att slå eller sparka. Om någon då tar åt sig som misshandlare så tolkar jag det som att den gjort något av ovanstående, annars är det ganska orimligt att ens ta åt sig? Att ta tag eller höja rösten har jag aldrig sagt är misshandel. Du vrider på det jag skrivit om du påstår något annat.

Trots att jag gång på gång endast påtalat misshandel som slag, samt även uttryckt förståelse för "brandsläckning" så är det ändå så viktigt att trycka till och kalla det jag skriver för överdrivet.

Jag har förklarat ganska noga vad jag såg och varför jag valde att inte säga till.

Okej! Jag utsätter inte min hund för smärta men jag korrigerar henne. Jag hade inte anmält någon eller kallat denne för djurmisshandlare enbart pga en lavett i samband med ett utfall, däremot hade jag själv korrigerat annorlunda! :)
 
Jag har sagt att jag korrigerar min ena hund och det står jag för. Jag har aldrig nämnt smärta, för ont det tvivlar jag faktiskt på att hon får och det har aldrig varit min avsikt med mina korrigeringar. Inte heller blir hon rädd eller kuvad.
Som sagt, det ska alltid bli så överdrivet när man pratar om en korrigering. En vattenstråle, höjd röst eller ett tag i nacken blir helt plötsligt slag, sparkar och gud vet vad.

Jag kan inte svara på huruvida det du såg var misshandel men jag vet att om jag ser någon som misshandlar sin hund så säger jag ifrån, jag går inte in på ett forum, berättar om hur fel det är och kallar alla som inte håller med om det för djurmisshandlare.

Word.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 070
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 695
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har länge funderat på att skaffa hund och väntat på rätt läge, vilket jag tror närmar sig. Jag har läst mig galen om de olika...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
16 009
Senast: Bison
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 809
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp