Wille
Trådstartare
Jag har bara boendestöd en gång i veckan. Och jag vet inte vad de ska göra. För hab kan inte heller hjälpa mig. Hab här är f.ö. rätt värdelösa. De klarade inte av att lära mig energibalansering, vilket en psykolog utanför hab senare kunnat hjälpa mig med.Håller helt med. Det finns inget alternativ till att genomföra en tillräcklig grundträning. I någon form, där har man ändå visst utrymme för variation hur det görs.
@Wille Om dina exekutiva funktioner är såpass dåliga att det är ogenomförbart att reda ut det på egen hand så bör du ta upp det som en sak som ska läggas in i boendestödet att finna lösningar för att det ska bli genomfört.
Går sån att använda liggande i sängen? Jag har nämligen ingen stol eller soffa där jag bor nu. Endast pallar och jag har inte hunnit snickra någon bänk än. Så det finns inget ryggstöd tillgängligt, knappt vägg heller (möjligen att dörren kan agera vägg).Jag har ett litet massageredskap i trä. En liten figur med happy face och fyra ben. Väldigt skön att lägga mellan t.ex. soffa och sig själv när man sitter. Och sedan kan man gnugga på de ömma punkterna/knutarna! Hjälper mer än man kan tro!