Palmemordet

Är det rimligt att stänga utredningen utan mordvapen och dna och tror du allmänheten kommer acceptera det?

- Vi har vänt oss till NFC i utredningen och de har förklarat att de även om vi har rätt mordvapen inte säkert att vi kan binda de samman och få det till brottsplatsen. Därför blir genomgången av vittnesuppgifterna väldigt viktigt och där känner vi oss säkra på de slutsatser vi dragit.

Alltså, det är ingen riktig avslutning med en klar mördare. Utan snarare en misstänkt som eventuellt kunnat vara mördaren.
Anser du idag att mordet är löst och vad var det för teknisk bevisning ni hoppades på i januari?

- Vi diskuterade bla dna som vi hoppades kunde ta oss framåt. Och det här är vår lösning, jag kommer inte längre än att jag påstår att det finns sannolika skäl för det här. Det är min ståndpunkt som åklagare att vi kommit så långt vi kommit.

Ställde klockan på 09 pga taggad på presskonferensen där lösningen på Palmemordet skulle presenteras. Herregud vilket antiklimax för ingenting. Indicier, killkissningar och bristande grundkompetens i PowerPoint. Vill reklamera min förlorade sömn.

Nu har jag pysslat med annat och inte lyssnat ordentligt, men vad är det som säger att han ens var där? Kan han ha hittat på saker för att göra sig till en betydelsefull person bland vänner och bekanta och att det är därför som uppgifterna inte stämmer?

Passerkortet visade att han lämnade sitt jobb på Skandia ca 1:30 före mordet. Så det är väl det som är poängen i åklagarens uppfattning. Att hans egen version av vad han gjorde efter skotten inte stämmer.

Anser du idag att mordet är löst och vad var det för teknisk bevisning ni hoppades på i januari?

- Vi diskuterade bla dna som vi hoppades kunde ta oss framåt. Och det här är vår lösning, jag kommer inte längre än att jag påstår att det finns sannolika skäl för det här. Det är min ståndpunkt som åklagare att vi kommit så långt vi kommit.

Man borde väl inte gått med något annat än att säga att man lägger ner utredningen för att man bedömer att man inte kan komma så långt att man med säkerhet kan anklaga någon för mordet. Att gå ut med ett namn och en så pass tydlig anklagelse mot en avliden person som inte kan försvara sig är otroligt märkligt!! Ytterst pinsamt!!

Hög nivå på PowerPointsen 😅😅

24BA1CF2-F228-4E15-AC1A-CF6E629317E0.webp

Vittnet: "Björkman kan inte placera rocken på den person som gick in på Tunnelgatan, det kan också ha varit på Palme [rocken satt]"
Konspirationsteori! Det var en Palme från framtiden som gick tillbaka och mördade sig själv och därmed försvann, mycket slugt självmord som skapade en massa frågor :idea::sneaky:

Och därmed har vi fått ett svar på frågan vad som händer om man gör en sådan tidsresa, man springer iväg och försvinner :angel:

När det var dags för ”frågestund” hade delförslag journalisterna dragit (eller somnat?).
Efter detta måste jag säga att Tegnell framstår som en riktig entertainer
Det är tur att de är statstjänstemän etc. Och inte som skådespelare alltså :D

Detta får mig att tänka på en annan amerikansk fd "skådespelare" som blivit politiker .... *host Trump host*
:nailbiting:
Nej tack, hellre gråa tråkiga åklagare :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt... 17 18 19
Svar
372
· Visningar
27 518
Senast: LenaH
·
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka