Paradis/Aladdin-askarna, vad tycker ni om dem?

Har Marabou ändrat för mycket i Paradis/Aladdinaskarna?

  • Ja

    Röster: 95 83,3%
  • Nej

    Röster: 19 16,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    114
  • Omröstning stängd .
TRILLINGNÖTEN!
Instämmer. Sen är väl inte nöten med kola kvar heller? Fast den finns iaf i twistpåsen.
Exakt. Med versaler för helvete.
Okej, nu fattar jag att jag svär i kyrkan så ursäääkta mig att jag sticker ut hakan, men alltså. Är den så himla god egentligen då? Det är liksom tre hasselnötter och en klutt marabou? Typ köp en påse hasselnötter och en maraboukaka and have at it liksom?

:rofl:

/Praefatio, djävulens advokat
 
Okej, nu fattar jag att jag svär i kyrkan så ursäääkta mig att jag sticker ut hakan, men alltså. Är den så himla god egentligen då? Det är liksom tre hasselnötter och en klutt marabou? Typ köp en påse hasselnötter och en maraboukaka and have at it liksom?

:rofl:

/Praefatio, djävulens advokat

Jag brukar köpa marabou helnöt för att stilla mitt behov. Den funkar ok faktiskt.
 
Trillingnöten har varit den enda jag gillat även förr. Resten har jag inte varit så förtjust i. Enda chokladask jag gillar är den där med stavar, grönt på förpackningen och med nötter. Men det är ju ingen sån klassisk ask.
 
Tänkte köpa en Paradis idag men kollade på baksidan och såg ca 2 praliner som jag gillar, resten var konstiga smakblandningar. Nån hade salt hallonfyllning, om jag minns rätt. :yuck:

Jag tycker de har gått bananas med att ändra pralinerna, så har slutat köpa.
Vad var det för fel på de gamla vanliga pralinerna ... saknar dem.
Har alladin eller paradis någonsin varit gott? Tycker inte jag är särskilt kräsen när det kommer till sötsaker, men har alltid tyckt de askarna känns rätt deppiga :)
 
Det är mycket som verkligen inte är gott i Paradisasken, köper den aldrig numera. Då är jag ändå en chokladälskare av rang! Den jag saknar mest från förr är fransk nougat. Trillingnöten var OK men ganska överskattad tycker jag.
 
Tänkte köpa en Paradis idag men kollade på baksidan och såg ca 2 praliner som jag gillar, resten var konstiga smakblandningar. Nån hade salt hallonfyllning, om jag minns rätt. :yuck:

Jag tycker de har gått bananas med att ändra pralinerna, så har slutat köpa.
Vad var det för fel på de gamla vanliga pralinerna ... saknar dem.
Köper inte längre. Det är få kvar som jag gillar och kvaliteten på chokladen Marabou använder än sämre med.
 
Okej, nu fattar jag att jag svär i kyrkan så ursäääkta mig att jag sticker ut hakan, men alltså. Är den så himla god egentligen då? Det är liksom tre hasselnötter och en klutt marabou? Typ köp en påse hasselnötter och en maraboukaka and have at it liksom?


/Praefatio, djävulens advokat
Nä alltså, såklart det går att köpa annat. Men nu handlade det ju om just Aladdin/Paradisaskarna och de har, enligt mig, tagit bort flera av de godaste.

Sen är väl just de askarna ett rätt bekvämt format just för exempelvis jul, när folk har lite olika smak och man vill variera sig, men det ändå var ”normala” chokladvarianter förr. Nu är det så mycket med speciell smak att det känns som att de passar färre?

Vill jag bara köpa god choklad att ha hemma till mig köper jag ju inte en paradisask (gjorde inte förr heller).
 
Jag röstade nej men har svårt för att bestämma mig för om den har ändrats så mkt. Kommer ihåg den som en ändå ganska trevlig choklad ask på typ sent 90 tidigt 2000 tal. Köpte en till påsk nu i år och blev väldigt besviken. Dålig kvalitet och väldigt märkliga smaker. Men är osäker på om kvaliteten är så annorlunda från förr, smaken ändras ju som bekant med tiden. Min favorit choklad som liten var ju pigall och den smakar vedervärdigt nu :wtf: 😆
 
Nä alltså, såklart det går att köpa annat. Men nu handlade det ju om just Aladdin/Paradisaskarna och de har, enligt mig, tagit bort flera av de godaste.

Sen är väl just de askarna ett rätt bekvämt format just för exempelvis jul, när folk har lite olika smak och man vill variera sig, men det ändå var ”normala” chokladvarianter förr. Nu är det så mycket med speciell smak att det känns som att de passar färre?

Vill jag bara köpa god choklad att ha hemma till mig köper jag ju inte en paradisask (gjorde inte förr heller).
Jag skojar bara! Driver med att ramaskriet som blev när trillingnöten försvann.

Måste faktiskt erkänna ut jag tycker det stora problemet är att det mesta smakar ungefär likadant. Gräddnougat, kakaokrisp, höstnougat, nöttryffel och pärlnougat är lite same same. Smakar billigt, sött och lite nötigt-chokladigt. Likörtryffel likadant fast med en lätt hint av odefinierbar sprit. Kokos-kola och toffee är nästan samma pralin. Apelsintryffel och apelsinkanel också. Då har vi bara wild cardsen kvar: hiskeliga hallonlakrits och jordgubbscreme och så klassikern/vattendelaren romrussin.

Ingen konsistensskillnad (eller god konsistens från början, som Lindt), knappt någon smakskillnad. Slinker ner till en kopp kaffe om inget roligare finns till hands, men som du säger Hedinn är det ju ingenting man köper för att man älskar det liksom.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 200
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 303
Senast: Nytant
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 388
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är morgon, och jag sätter mig i bilen för att köra till jobbet. Jag har för länge sen slutat bry mig om klockan. Ingen på jobbet...
Svar
6
· Visningar
1 382
Senast: A_NN_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp