Paradis/Aladdin-askarna, vad tycker ni om dem?

Har Marabou ändrat för mycket i Paradis/Aladdinaskarna?

  • Ja

    Röster: 95 83,3%
  • Nej

    Röster: 19 16,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    114
  • Omröstning stängd .
Jag röstade nej men har svårt för att bestämma mig för om den har ändrats så mkt. Kommer ihåg den som en ändå ganska trevlig choklad ask på typ sent 90 tidigt 2000 tal. Köpte en till påsk nu i år och blev väldigt besviken. Dålig kvalitet och väldigt märkliga smaker. Men är osäker på om kvaliteten är så annorlunda från förr, smaken ändras ju som bekant med tiden. Min favorit choklad som liten var ju pigall och den smakar vedervärdigt nu :wtf: 😆
Pigall var min favorit i början av 2000, men nu kan jag inte med den riktigt, den smakar inte samma!
 
Jag tyckte om dom askarna som barn, och det var ju tradition att ha på julafton, men marabou gör inte god choklad alltså. Jag vet inte om jag ens skulle vilja kalla det dom gör för choklad. Man får ju blodsockerrus av bara en pralin numera.
 
Alltså, att byta bort trillingnöt mot hallonlakrits eller fläderblom är ju helt idiotiskt. Jag hade inte brytt mig om de bytt från en god till en annan god, men från god till oätbar...

Om jag inte tänker helt fel så är den med bara mörk choklad bäst, för där har de minst antal otrevliga saker istoppade i chokladen.
 
Pigall var min favorit i början av 2000, men nu kan jag inte med den riktigt, den smakar inte samma!
Nä, håller med! jag kom ihåg den som annorlunda men har ju inte ätit den på väldigt länge så kan ju minnas fel men tror som @Habina skrev, att dom ändrat på den. Jag tycker den smakar mindre och känns väldigt fettig nästan oljig (om fettig nu är ett ord 😅).
 
Alltså, att byta bort trillingnöt mot hallonlakrits eller fläderblom är ju helt idiotiskt. Jag hade inte brytt mig om de bytt från en god till en annan god, men från god till oätbar...

Om jag inte tänker helt fel så är den med bara mörk choklad bäst, för där har de minst antal otrevliga saker istoppade i chokladen.

Det med den mörkbruna asken stämmer. Det är i sig konstigt. Mörkare choklad och "barnvänliga" (alltså goda) fyllningar jämfört med ljus choklad och udda (alltså inte goda) fyllningar.
 
Okej, nu fattar jag att jag svär i kyrkan så ursäääkta mig att jag sticker ut hakan, men alltså. Är den så himla god egentligen då? Det är liksom tre hasselnötter och en klutt marabou? Typ köp en påse hasselnötter och en maraboukaka and have at it liksom?

:rofl:

/Praefatio, djävulens advokat
Nej, så fantastisk är den inte men eftersom både Aladdin och Paradis är skräp så var det den som iallafall lyfte lite. :D
 
Jag skulle inte köpa en ask själv men blir absolut glad om någon skulle vilja ge mig en och äter allt utom den vita.
Den enda som jag faktiskt saknar är körsbär i likör.
Älskar romrussin btw.
 
Jag tycker att de är rätt tråkiga. Jag föredrar chokladpraliner från andra tillverkare. Ibland får vi en ask till jul. Då får den följa med till jobbets fikarum.
 
Jag röstade att jag tycker att de ändrats för mycket! Speciellt de där som tycks få en ny smak varje år, brukar vara gräsliga.

Berättade f.ö om omröstningen för min partner som såg lite ledsen ut, och berättade att han häromdagen googlade fram en bild på en gammal ask (vet ej om det var aladdin eller paradis) och "kände en sorg" över pralinerna som inte är med längre. 😭 :D
 
Tänkte köpa en Paradis idag men kollade på baksidan och såg ca 2 praliner som jag gillar, resten var konstiga smakblandningar. Nån hade salt hallonfyllning, om jag minns rätt. :yuck:

Jag tycker de har gått bananas med att ändra pralinerna, så har slutat köpa.
Vad var det för fel på de gamla vanliga pralinerna ... saknar dem.
Ja jag har slutat köpa båda eller ens frestas av dem :) har gått så långt att jag knappt ens hittar en bit jag äter när någon bjuder på jobbet, för all del praktiskt :rofl:.
 
Jag tycker om alla praliner i Paradis/Aladdin utom just hallon/lakrits och jordgubbscreme. Är dock inte så mycket för Marabous nougat eller tryffel generellt sett och de flesta praliner innehåller ju det, så jag köper hellre någon annan pralinask. Saknar körsbär i likör, men gillar apelsin/kanel, kokoskola och höstnougat.

Vilka praliner saknar du, @Rosett? Och ni andra som tycker att askarna förändrats för mycket?
I ärlighetens namn vet jag inte exakt riktigt vilka som försvunnit.

Jag gillade (och tror inte finns längre, men är osäker) gräddnougat, noisette, trillingnöt, körsbär (den alla hatade), romrussin kanske finns kvar (den kan jag äta om det kniper). Höstnougat ngt -fyrkantig med sol på som har annat i sig nu. Uhm i ärlighetens namn så åt jag alla bitar förut, och saknar dem alla lite, lite, och typ ingen nu.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 201
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 303
Senast: Nytant
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 388
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är morgon, och jag sätter mig i bilen för att köra till jobbet. Jag har för länge sen slutat bry mig om klockan. Ingen på jobbet...
Svar
6
· Visningar
1 382
Senast: A_NN_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp