Passier PS Baum

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tind
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 611
T

Tind

Hur ser man vidden på denna? Det står följande på sadlen:
PS-Baum
2=17
D och så ett nummer, reg nummret?
made in germany
blabla...

Hur ligger dessa i pris på begangnatmarknaden?

PS är en omvärmningbar bom, eller har jag fel?

Sv: Passier PS Baum

PS Baum är ingen modellbeteckning utan en bom uppfunnen av Passier som är gjord av trä, läder och bambu.

The heart of a saddle is the saddle tree. The PS saddle tree was developed 50 years ago by Passier, and has been continuously produced since then by our own saddle masters in Langenhagen. More than 1,200 steps are necessary to produce it. The main materials are wood and leather. In order to achieve the high degree of flexibility, several bamboo strips are worked into the saddle tree. The models with the PS saddle tree are available in up to seven different sizes from 16" to 19". As every saddle is made-to-measure, it is possible for Passier to produce a saddle seat in one size in combination with saddle flaps in another size.

Jasså, hur ska jag kunna ta reda på vilken modell jag har? :) Står det bland siffrorna?

Jag har väldigt svårt för engelska, skulle du vilja sammanfatta vad det står, jag förstår så pass att det är en reglerbar bom? Men hur den ändrar sig förstår jag inte.

Senast ändrad av en moderator:

Ta serienumret på sadeln och maila till tillverkarna så får du reda på allt om den.

Tack, det var ju en bra ide! Nu ska jag bara försöka fixa ihop ett mejl på engelska, dagens svåraste uppgift;)

Du kan börja med att berätta om det är en dressyr- eller hoppsadel och ta en bild på den och lägga ut här.

Jag har faktist ingen aning om det är en dressyr eller allround mot dressyr, den har inga större knästöd eller långa stroppar till sadelgjorden, men ser ut som en dressyr. Bilder kommer strax. :)

Här kommer några bilder:
23386303.jpg

23386304.jpg

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 940
Senast: Ajda
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och... 52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
42 748
Senast: Hedinn
·
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 939
Senast: Sirap
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till... 74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
63 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka