Bukefalos 28 år!

perfekta skötväskan för 2 barn

Bexzor

Trådstartare
I mars är det tänkt att familjen ska utökas, och då minste storebror är strax över 2 år så behöver vi en större skötväska.

Det måste få plats drygt 15-20 blöjor, klädombyte till båda pojkarna samt gärna lite mer utrymme för min plånbok, nycklar med mera. Finns denna väska som helst ska rymma allt ?

Har kikat lite på nätet men är inte villig att ge mer än 1000 kr. Och då ska den vara riktigt bra och rymlig :D
 
15-20 blöjor, varför sa manga? Till min 1,5aring har jag med max 3 blöjor om vi ska vara borta hela dagen, lite fler till en bebis.
Jag tycker mest det är jobbigt med en stor skötväska, har haft det nödvändigaste i en liten väska och om vi är borta länge och behöver mer har jag en ryggsäck under vagnen.

Ett tips att ha tva nesäsärer i väskan, (en till varje barn) där blöjor och liknade. Enkelt att bara ta upp rätt näsesär till det barnet det ska bytas pa istället för att rota runt i väskan efter rätt blöja.
 
Jag tycker de allra flesta skötväskor är jättestora. Jag förstår inte heller varför det måste rymmas så himla många blöjor. Eftersom vi flaskmatat från start har vi alltid haft med termos, nappflaskor och pulverdoserare och det tar rätt mycket plats. Jag kunde inte med att köpa en dyr skötväska. Från början hade vi en vanlig axelremsväska (modell cykelbudsväska) från en sportaffär. Nu använder jag en vanlig ryggsäck från Fjällräven. Ryggsäck är suveränt om man bär mycket.
 
Blöjmängden låter som dom andra påpekat rätt stor.
När mina var små - nyfödd och strax under två år, så hade jag en helt vanlig skötväska till dom. Där i fanns det runt 7-10 blöjor, våtservetter, ombyte för båda, mina egna prylar som plånbok och nycklar, mugg till sonen och då tösen åt ersättning fanns det även nappflaska, termos och ersättningspulver i en burk. Även extra nappar och säkert mer småskit.

Den vi använde då var en Skip Hop Dash.
 
Jag använder sällan vagn numer och bär minstingen i sele. Därför har vårt val fallit på en vanlig fjällräven ryggsäck i barnstorlek. 3 ombyten till storasyster, ett par blöjor till henne med ifall det skulle ske många olyckor (blöjfri normalt), en näve blöjor till lillasyster, en hög med tvättlappar, några askar russin som nödproviant, ev vattenflaska och om jag vill kan jag förvara plånbok, nycklar och mobil där med. Den sväljer allt och det bästa är att om vagnen är med kan jag stoppa den i varukorgen under (emmaljunga nitro city).
 
@Amha Vilket bra tips, tänkte bära i sele om bebisen accepterar det så får nog en ryggsäck när jag och bebis åker själva :)

15-20 blöjor, varför sa manga? Till min 1,5aring har jag med max 3 blöjor om vi ska vara borta hela dagen, lite fler till en bebis.
Jag tycker mest det är jobbigt med en stor skötväska, har haft det nödvändigaste i en liten väska och om vi är borta länge och behöver mer har jag en ryggsäck under vagnen.

Ett tips att ha tva nesäsärer i väskan, (en till varje barn) där blöjor och liknade. Enkelt att bara ta upp rätt näsesär till det barnet det ska bytas pa istället för att rota runt i väskan efter rätt blöja.

Vi byter blöja efter varje mål oavsett tidsintervall på en bebis, så ibland kan det gå en 7-10 blöjor på en dag om man lägger till eventuella extra bajsblöjor. Kanske slösaktiga med blöjor men det får vara så :)

Vi gillar att ha 1 väska till allt, men tips om necessär var riktigt bra. Underlättar när man är iväg att slippa leta :D
 
I mars är det tänkt att familjen ska utökas, och då minste storebror är strax över 2 år så behöver vi en större skötväska.

Det måste få plats drygt 15-20 blöjor, klädombyte till båda pojkarna samt gärna lite mer utrymme för min plånbok, nycklar med mera. Finns denna väska som helst ska rymma allt ?

Har kikat lite på nätet men är inte villig att ge mer än 1000 kr. Och då ska den vara riktigt bra och rymlig :D

Min dotter är snart 2,5 och lillasyster kommer på tisdag. Jag köpte mig en ny snygg ryggsäck för jag insåg att jag kommer behöva ha händerna fria :D
Den äldre är blöjfri men då behöver man ju istället ett par ombyten med sig, och jag hoppas att mini vill åka sjal/sele och den äldre brukar föredra att gå, så jag hoppas vi kan ta oss runt på det vi ska utan vagn och elände.

Utpräglade skötväskor har jag aldrig fattat poängen med, bara jag får med det jag ska är jag nöjd.
 
Utpräglade skötväskor har jag aldrig fattat poängen med, bara jag får med det jag ska är jag nöjd.

Ja det är den viktigaste delen här med. Men då blivande storebror är en vagnälskare så tror jag inte att han kommer ändra åsikt när småsyskon kommer. Så det är smidigt om man kan hänga den på vagnen eller lägga under. Vi hade en liten ryggsäck första tiden med minste sonen, fungerade perfekt ett tag :) Men vi får se, kanske slutar med en ryggsäck igen :rofl:
 
Du har inte funderat på miljöaspekten när du slänger så många blöjor varje dag? Även om barnet kissat en gång är blöjan inte blöt på insidan. Vi snittar 4 blöjor om dagen när de väl kommit över att bajsa 12 gånger per dygn.
 
@Amha Vilket bra tips, tänkte bära i sele om bebisen accepterar det så får nog en ryggsäck när jag och bebis åker själva :)



Vi byter blöja efter varje mål oavsett tidsintervall på en bebis, så ibland kan det gå en 7-10 blöjor på en dag om man lägger till eventuella extra bajsblöjor. Kanske slösaktiga med blöjor men det får vara så :)

Vi gillar att ha 1 väska till allt, men tips om necessär var riktigt bra. Underlättar när man är iväg att slippa leta :D

Hett tips! Jag gjorde också av med blöjor i rasande takt för att det kändes hemskt att sätta på en kissad blöja.

Tygblöjor och bebispottning :heart. Min senaste kärlek är Grovia, en hybridblöja som kan vara både aio och skalblöja :). Med kardborre såklart! Hemma har vi Totsbots men dom tar mycket plats att ta med. Så på språng kör vi skal + inlägg.
 
Du har inte funderat på miljöaspekten när du slänger så många blöjor varje dag? Även om barnet kissat en gång är blöjan inte blöt på insidan. Vi snittar 4 blöjor om dagen när de väl kommit över att bajsa 12 gånger per dygn.
Ja jösses, jag känner mig hemsk när bebis gör av med så överjävligt mycket blöjor varje dag. Nåja, hon växer snart i tygblöjorna så man kan komplettera lite.
 
Hett tips! Jag gjorde också av med blöjor i rasande takt för att det kändes hemskt att sätta på en kissad blöja.

Tygblöjor och bebispottning :heart. Min senaste kärlek är Grovia, en hybridblöja som kan vara både aio och skalblöja :). Med kardborre såklart! Hemma har vi Totsbots men dom tar mycket plats att ta med. Så på språng kör vi skal + inlägg.
Men varför skulle du sätta på en kissig blöja? Du behöver ju inte ta av den i första läget?
Eller är jag trög? :o
 
15-20 blöjor, varför sa manga? Till min 1,5aring har jag med max 3 blöjor om vi ska vara borta hela dagen, lite fler till en bebis.
Jag tycker mest det är jobbigt med en stor skötväska, har haft det nödvändigaste i en liten väska och om vi är borta länge och behöver mer har jag en ryggsäck under vagnen.

Ett tips att ha tva nesäsärer i väskan, (en till varje barn) där blöjor och liknade. Enkelt att bara ta upp rätt näsesär till det barnet det ska bytas pa istället för att rota runt i väskan efter rätt blöja.

Undrar jag med? Men varjefall. Tycker oxå att alla skötväskor är stora? Hag har en för 300:- från big baby och den rymmer blöjor, kläder, diverse annat samt mjölkersättning o flaska plus leksaker för en hel helg. Till ett barn, Dick blir det ju över runt 15-20 blöjor för fre-sön. :)
 
Det är ju typ steg 1 i "varför-gråter-bebis-felsölningen"?
Jag fattar inte? Tar du av blöjan som första steg om ditt barn gråter? :confused: Vi går nog efter olika listor för min börjar med närhet, mat och sömn. Det går utmärkt att se om blöjan behöver bytas utan att ta av den och min dotter har heller aldrig gråtit pga blöjbytesbehov. Vi byter när det bajsats samt innan sänggående vilket blir ca fem gånger per dag.
 
Jag fattar inte? Tar du av blöjan som första steg om ditt barn gråter? :confused: Vi går nog efter olika listor för min börjar med närhet, mat och sömn. Det går utmärkt att se om blöjan behöver bytas utan att ta av den och min dotter har heller aldrig gråtit pga blöjbytesbehov. Vi byter när det bajsats samt innan sänggående vilket blir ca fem gånger per dag.
Jag går efter samma lista som du! Vi gör av med 5-6 blöjor om dagen.

Mvh Miks
 
Jag fattar inte? Tar du av blöjan som första steg om ditt barn gråter? :confused: Vi går nog efter olika listor för min börjar med närhet, mat och sömn. Det går utmärkt att se om blöjan behöver bytas utan att ta av den och min dotter har heller aldrig gråtit pga blöjbytesbehov. Vi byter när det bajsats samt innan sänggående vilket blir ca fem gånger per dag.

Japp, men vi EC:ar ju också. Det går varken att äta eller sova om en är kissnödig... Och att sätta på en redan kissad blöja efter att jag erbjudit pottan känns ju motbjudande. Och personligen står jag inte ut med lukten av en kissad engångsblöja eller tanken på att hon ska sitta med blöt tygblöja.
 
Japp, men vi EC:ar ju också. Det går varken att äta eller sova om en är kissnödig... Och att sätta på en redan kissad blöja efter att jag erbjudit pottan känns ju motbjudande. Och personligen står jag inte ut med lukten av en kissad engångsblöja eller tanken på att hon ska sitta med blöt tygblöja.
Okej, då förstår jag lite bättre.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur sjutton gör man? Jag trodde att det var jobbigt att bli mamma första gången. Allt var nytt, mitt barn hade kolik och skrek och var...
2
Svar
20
· Visningar
3 573
Senast: Jaahl
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 430
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp