Personal hade sex med unga intagna vid ungdomshem

Hörde på radio. Duktig tjej, hon hade sparat semin en gång i bh-n och sedan använde hon tamponger. Bra bruden. Detta innebär att aset kommer att bli fälld på teknisk bevisning. ”You go gal”. Som jag förstod det visste ledningen om det och det var när bilder på flickan och vårdaren upptäcktes av en civilperson på nätet som det polisanmäldes av civilpersonen.
 
Det är ju sjukt att detta ens förekommer. MEN kudos till mannen som sa upp sig för att han insåg att han inte kunde bete sig proffesionellt till tjejen. Det betyder ändå att det finns hopp för en del.
 
Den här typen av TJÄNSTEFEL? Det måste väl ändå räknas som våldtäkt i den här situationen?
Domstolen vrider säkert sig själva ur led för att hitta ursäkter som att hon såg äldre ut, han trodde att hon ville eller något annat kreativt. Det brukar de ju vara bra på :cautious::rage:
 
Den här typen av TJÄNSTEFEL? Det måste väl ändå räknas som våldtäkt i den här situationen?
Nej, varför det? Det här var förmodligen ömsesidiga relationer. Vilket personalen måste fatta att de absolut inte får ha med med de här utsatta tjejerna i beroendeställning.

Edit: enligt artikeln: ”En förundersökning om sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning inleddes men lades ned.” Inte ens det gick alltså att styrka. Än mindre våldtäkt.
 
Nej, varför det? Det här var förmodligen ömsesidiga relationer. Vilket personalen måste fatta att de absolut inte får ha med med de här utsatta tjejerna i beroendeställning.

Edit: enligt artikeln: ”En förundersökning om sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning inleddes men lades ned.” Inte ens det gick alltså att styrka. Än mindre våldtäkt.

Efter att ha läst @tara s post så har jag svårt att se att det skulle vara ömsesidigt?
 
Nej, varför det? Det här var förmodligen ömsesidiga relationer. Vilket personalen måste fatta att de absolut inte får ha med med de här utsatta tjejerna i beroendeställning.

Fast just det här att de är omyndiga(?) och i beroendeställning skapar ju en enorm maktobalans, så det kan knappast påstås vara fullt ömsesidiga relationer som ingåtts, oavsett hur de inblandade själva ser på saken.
 
Efter att ha läst @tara s post så har jag svårt att se att det skulle vara ömsesidigt?

Jag lyckas inte sätta in den i sammanhanget i artikeln.
Fast just det här att de är omyndiga(?) och i beroendeställning skapar ju en enorm maktobalans, så det kan knappast påstås vara fullt ömsesidiga relationer som ingåtts, oavsett hur de inblandade själva ser på saken.

Nej, jag påstår inte att det handlar om ömsesidiga relationer i någon objektiv mening, jag skriver ju tvärtom att de är i beroendeställning. Inlägget jag svarade på handlade om våldtäkt och det kan det aldrig handla om ifall tjejen vill ingå relationen.
 
Inlägget jag svarade på handlade om våldtäkt och det kan det aldrig handla om ifall tjejen vill ingå relationen.

Njae, är tjejen i en ställning där hennes möjlighet till fullt medvetet och opåverkat samtycke kan ifrågasättas, så är det i min mening inte långt ifrån våldtäkt att ändå bestämma sig för att ha sex med henne. Oavsett om man vill kalla det för våldtäkt eller ej så är det solklart för mig att det rör sig om en form av sexuellt utnyttjande, eftersom det handlar om redan utsatta ungdomar som kanske har både självskadebeteenden och problem med bedömningsförmågan. Som bäddat för att hamna i ohälsosamma relationer när personalen inte har vett att hålla sig i skinnet. :down:
 

Liknande trådar

Samhälle "Lantbrukarnas Riksförbund vill ta bort lagen om att kor måste vara ute på sommaren. En lag som infördes på 1980-talet efter krav från...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
9 399
Senast: Rhinos
·
Samhälle Pensionsålder diskuteras hit och dit av både politiker och övrig befolkning. Vissa vill kunna gå i pension före den utsatta lägsta...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 418
Övr. Hund Vi har en riktigt tråkigt historia här nu. En man filmade sig själv när han hade sex med hundarna och skickade detta på snapchat till...
Svar
13
· Visningar
1 704
Samhälle Saker som borde ha fungerat bättre så länge men inte gjort det, ska det nu bli ordning på. Med den nya sexualbrottslagen i hamn ska nu...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp