Piercingar

Jag vill göra andra örat också men nu läste jag mitt inlägg om hur ont delfinen gjorde så vetefan om jag vågar 😅 Plus att jag inte har tillräckligt med likadana örhängen kvar
 
Har idag piercat mig för första gången på evigheter. Gjorde båda kinderna och är så sjukt nöjd, har velat göra dem länge och nu är det gjort. :love:
 
Jag har en fråga som ni kanske kan hjälpa mig med...

Jag har ett hål i vardera örsnibben, men har halva livet drömt om att ha tre i varje + helix. Kan man göra så många på en gång, eller är det bättre att ta ett par i taget så det hinner läka emellan?
 
Jag har fått ta ut alla utom mina örsnibbar och tragus. Var sjuk i drygt två veckor och kroppen gick bananas på piercingarna som blev jätteinfekterade, till och med de som jag trodde var läkta. Lyckades rädda örsnibbarna men orkade inte hålla på så mycket med de andra när jag var sjuk så jag fick ta ut dem 😭 Tragusarna var de enda som höll sig i någorlunda okej skick
 
Jag har en fråga som ni kanske kan hjälpa mig med...

Jag har ett hål i vardera örsnibben, men har halva livet drömt om att ha tre i varje + helix. Kan man göra så många på en gång, eller är det bättre att ta ett par i taget så det hinner läka emellan?

Det går att göra flera på en gång, men det kan vara värt att ha i åtanke att läktiden kan bli längre när flera piercingar ska läka samtidigt. Jag har fått till mig 5st under läkning samtidigt som max, som rekommendation, men olika piercare kan säkert ha olika åsikter/erfarenheter där. Personligen skulle jag göra ett par stycken i taget för att låta läkningen komma en bit emellan (och för min egen bekvämlighets skull - jag sover på sidan och en bör inte sova på nya piercingar..).

Räkna med 6-12 månader för piercing i brosk att läka ordentligt, generellt.
 
Köpte tidig julklapp till mej själv som kom häromdagen så kunde äntligen byta de senaste i öronen.
Forward Helixen fick dock bara en kortare stav än den superlånga läkstaven, den syns knappt på mej, håret är ivägen hela tiden så känns onödigt med annat än en kula där 😔
Gjorde en Flat samtidigt som också fick nytt nu!
4F37D4F9-9200-46B6-9270-7BA0D3026799.jpeg
 
I andra örat passade jag på att byta ut en kula mot en fjäder i ena Helixen
4DEAE9AF-3C7D-402C-961F-4C437BD04EC5.jpeg



Nu när dom här är läkta och klara är jag så sugen på mer!
Kanske en Helix till i det här örat, under de jag har. Är väldigt sugen på en Tragus också men vill samtidigt inte att det ska bli för mycket.. eller kan det ens det? 🤔🫣😆
 
Jag gjorde om min flat för några dagar sedan. Fick ju ta ut allting utom tragusarna och en lobe när jag blev sjuk och immunförsvaret gick bananas. Ursäkta kass bild och den är lite arg för att jag har legat på den
DD336808-0A28-440C-B4EB-9676C7434D33.jpeg
 
Snug lyckades jag läsa mig till att denna kallas 😅 Ringen är verkligen på gränsen så jag får se hur mycket det svullnar. Hade velat att den låg platt ned men framifrån står den typ rakt ut 😕
E687991C-9234-4C60-9D99-D9AE9F3AA5F0.jpeg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp