Piercingar

Nytt smycke i naveln, kom på posten idag. Tycker det var fint 😊. Har tyvärr tappat dem jag hade, de gick sönder i "öglan", så visste att de var lite opålitliga, fast jag lämnat in och fått dem lagade en gång. Men ville använda dem, så tänkte använder dem väl tills jag tappar dem.
 

Bifogade filer

  • 20230713_134840.jpg
    20230713_134840.jpg
    106,5 KB · Visningar: 87
Och där hoppade den ena ned i avloppet 😫

Av precis den anledningen, gjort likadant, så kommer jag boka tid till min piercare för byte av smycke när jag fått hem de nya.
Tänker inte slänga mer pengar i avloppet plus att jag kan inte riktigt för mitt liv förstå hur nån lyckas komma åt att byta en Tragus själv :confused:

Känner jag mej själv rätt så kommer jag garanterat passa på att göra en ny när jag ändå är där. Typ redan bestämt vad också 😎
 
Av precis den anledningen, gjort likadant, så kommer jag boka tid till min piercare för byte av smycke när jag fått hem de nya.
Tänker inte slänga mer pengar i avloppet plus att jag kan inte riktigt för mitt liv förstå hur nån lyckas komma åt att byta en Tragus själv :confused:

Känner jag mej själv rätt så kommer jag garanterat passa på att göra en ny när jag ändå är där. Typ redan bestämt vad också 😎
Den fastnade i vattenlåset som väl var!
Vi har ingen piercare här i stan tyvärr 😕
Med push in funkar det bra för mig, men dessa var helt omöjligt. Jag har nog försökt i tre timmar i ett par olika omgångar. Igår var örat så svullet till slut att jag inte fick in push in heller så nu har jag en clickerring tills vidare. Den är jättesöt men den är silverfärgad så den skär sig mot allt jag har som är guldfärgat

Vad ska du göra för någon? Jag vill ha en daith eller rook!
 
Den fastnade i vattenlåset som väl var!
Vi har ingen piercare här i stan tyvärr 😕
Med push in funkar det bra för mig, men dessa var helt omöjligt. Jag har nog försökt i tre timmar i ett par olika omgångar. Igår var örat så svullet till slut att jag inte fick in push in heller så nu har jag en clickerring tills vidare. Den är jättesöt men den är silverfärgad så den skär sig mot allt jag har som är guldfärgat

Vad ska du göra för någon? Jag vill ha en daith eller rook!

Det blir antagligen en till forward helix bredvid den jag redan har, längre ner, om bara piercaren tycker det får plats en till där.
Snyggt båda två!
 
Tadaa! Jag fick klippa dem och slipa dem smalare så jag kunde använda push in-stavar istället
Jag stör mig på att katterna i örsnibbarna har tappat färgen, men jag hittar verkligen dem ingenstans. Silverfärgade hittar jag, men inte guld
IMG_4172.jpeg
 
Jag letar en speciell typ av örhängen och har gjort ganska länge men hittar inte det jag söker. Eller jo, det gör jag, men tror inte det är av den kvaliteten jag vill ha. Hittar billiga som jag tänker mej kommer bli fula i färgen och göra att jag kommer blir svart kring hålen.
Så, tips på vart jag kan leta? Nån som har för lite att göres med bättre googleskills än vad jag har 😁

Såhär ska dom se ut iaf -alltså enbart en lång kedja.
(Behöver inte va den runda ringen på slutet som det är på bilden)

IMG_3447.jpeg
 
Jag letar en speciell typ av örhängen och har gjort ganska länge men hittar inte det jag söker. Eller jo, det gör jag, men tror inte det är av den kvaliteten jag vill ha. Hittar billiga som jag tänker mej kommer bli fula i färgen och göra att jag kommer blir svart kring hålen.
Så, tips på vart jag kan leta? Nån som har för lite att göres med bättre googleskills än vad jag har 😁

Såhär ska dom se ut iaf -alltså enbart en lång kedja.
(Behöver inte va den runda ringen på slutet som det är på bilden)

Visa bifogad fil 125125

Har du kollat Ornament? Deras grejer brukar jag vara nöjd med.
 
@TantAgda
Jag hittade en del genom att googla örhänge kedja genom örat. Annars kan du kanske ta en kedja du gillar och antingen dela den själv eller låta en guldsmed göra det
 
Jag har noll och inga piercingar sedan tidigare (inklusive öronsnibbarna) och är lite rädd för nålar och smärta, men tog sats och mailade en piercingstudio igår 🙈 Är klar för att skaffa hål i den ena öronsnibben men den andra har en liten öm knut inuti öronsnibben typ precis där hålet skulle vara. Känns lite som en finne under huden typ, men den har funnits där i flera år 🤔 Vill be dem att kolla och säga vad de tror, för om det gör att det läker sämre eller om de kan ta hål intill knuten istället för i den. Visste dock inte om jag skulle boka tid för en eller två hål, så mailade dem en fråga.

Om det blir bara en så får det väl bli så, om killar kan så kan tjejer också :p
 
Jag har noll och inga piercingar sedan tidigare (inklusive öronsnibbarna) och är lite rädd för nålar och smärta, men tog sats och mailade en piercingstudio igår 🙈 Är klar för att skaffa hål i den ena öronsnibben men den andra har en liten öm knut inuti öronsnibben typ precis där hålet skulle vara. Känns lite som en finne under huden typ, men den har funnits där i flera år 🤔 Vill be dem att kolla och säga vad de tror, för om det gör att det läker sämre eller om de kan ta hål intill knuten istället för i den. Visste dock inte om jag skulle boka tid för en eller två hål, så mailade dem en fråga.

Om det blir bara en så får det väl bli så, om killar kan så kan tjejer också :p
En bra piercare brukar hitta lösningar, håller tummarna att du kan ta i båda. 🙂
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp