Piercingar

Gjorde en helix för två veckor sedan, sjukt nöjd och nu känns den knappt inte längre. Har lite plan på att göra en till ca 1cm nedanför när denna har läkt.
 

Bifogade filer

  • 36F7D669-271C-45DF-B68E-3FF5506D5A63.jpeg
    36F7D669-271C-45DF-B68E-3FF5506D5A63.jpeg
    235,5 KB · Visningar: 189
Min fru piercade öronsnibben på mig för en vecka sedan. Så nu har jag äntligen 2 på ena örat och 3 på andra. Tror att det räcker så, orkar inte hålla på med broskpiercingar. Vissa av mina hål har nämligen krånglat i flera månader innan dom har läkt.
Insett att det fungerar bättre för mig att sätta ring direkt istället för läkstav. Upplever att det blir luftigare och därför läker bättre/mindre risk för infektion.
 
Gjorde en helix för två veckor sedan, sjukt nöjd och nu känns den knappt inte längre. Har lite plan på att göra en till ca 1cm nedanför när denna har läkt.
Det är ju så snyggt!
Piercings är inte min grej, men en helikopter har jag velat ha länge. Men är rädd för smärtan.. Hur ont gjorde det?
 
Min fru piercade öronsnibben på mig för en vecka sedan. Så nu har jag äntligen 2 på ena örat och 3 på andra. Tror att det räcker så, orkar inte hålla på med broskpiercingar. Vissa av mina hål har nämligen krånglat i flera månader innan dom har läkt.
Insett att det fungerar bättre för mig att sätta ring direkt istället för läkstav. Upplever att det blir luftigare och därför läker bättre/mindre risk för infektion.
Jag gjorde min helix hos frissan (skjut mig😂😂)
Och det örhänget va så sjukt lång stav på att jag bytte till ring efter 1v, inte jätteskönt men jag va noga med hygien och det blev inget rött/infekterat och det läker superfint.
 
Gjorde också helix för ett par veckor sedan, men jag gjorde en trippel.
(Ignorera att jag har fått foundation på örhängena på örsnibben, ser ut som att jag aldrig rengör dem. 😂)
 

Bifogade filer

  • F42BB45B-3D9A-4817-9A15-74A92AFC3268.jpeg
    F42BB45B-3D9A-4817-9A15-74A92AFC3268.jpeg
    155,2 KB · Visningar: 172
Jag har sett piercingar i näsvingen som gjorts med "pistol"... vansinne, imo (fast det är iofs min åsikt om "pistol" oavsett placering :idea: ).
Men gud 😲
Mina första hål i öronen gjordes också med pistol när jag var 7 år. Tror inte mina föräldrar hade någon koll eller reflekterade över att det fanns andra sätt. Övriga hål har jag gjort själv (jobbar inom vården så har tillgång till grejer för att göra det så snabbt och sterilt som möjligt).
Skulle jag dock vilja ha hål i brosk, tunga, näsa etc hade jag gått till en piercingstudio helt klart.
 
Jag har sett piercingar i näsvingen som gjorts med "pistol"... vansinne, imo (fast det är iofs min åsikt om "pistol" oavsett placering :idea: ).
Min syrra gjorde näsan med pistol på det härliga 90talet😁 Den har hon dock inte kvar sedan många år tillbaks. Hennes dotter gjorde precis som i näsan hos en ”riktig”.
 
Jag funderar på en VCH. Är det möjligen någon som har en sån och vill berätta lite om läkningen, eventuella bekymmer osv? :)
Jag har inte vertikal utan horisontell lite högre upp. Läkte väldigt snabbt. Den var lite arg ett tag men då la jag på en bomullstuss med alsollösning några dagar. Ett relativt stort bekymmer är att den har en benägenhet att komma i kläm när jag sätter mig på huk och det är folk runtomkring så jag inte kan rätta till den 😅 Ett annat är att jag har, till skillnad från vad de flesta verkar säga, svårare att komma, men det är lätt löst genom att plocka ut den före
 
Snug funkade inte eftersom jag hela tiden lägger mig på det örat när jag sover så det fick bli en rook istället. Jag älskar den!
Och så har jag lite identitetskris för jag funderar på att byta ut katten i örsnibben, men den har liksom hängt med i så många år så det känns inte riktigt som jag utan den 😕
80B41EAC-9DF2-41E4-A7C2-5B28D616613A.jpeg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp