Plötsligt händer det...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tyckt att min lilla Zam varit lite olik sig själv på sistone. Börjat vara sur i boxen, har varit lite bråkig vid utsläpp, stått och slagit med huvudet i hagen, varit väldigt svår att få lösgjord och fummlig i munnen. väldigt små detaljer som jag inte kunde sätta fingret på men när min tränare hoppade upp och inte lyckades få en samarbetsvillig häst så började jag bli orolig. Det här är inte mitt fina hjärta, nåt är fel. Bokade en tid hos veterinären och gjorde en hältutredning. Inget vid böjprov men när veterinären började böja och trycka på ryggen vid sadelläget började han visa obehag. La på sadeln och det visade sig att hans bogbland inte fick plats alls, de stack in mer än en decimeter under sadeln! Trodde jag varit hos den bästa sadelutprovaren men nu är jag sjukt besviken. Läst alla inlägg från Captain Tourett och tänkt att det gäller inte denna utprovaren men där fick jag fetfel! Åh, är så arg! Min stackars fina Zam, nu blir det promenader och longering/ tömkörning för hela slanten några veckor fram över.. :meh:
Men en sak är lite kul. Min man frågade om jag ville gå på GHS med honom! Jag tappade talförmågan ett par minuter men han menade allvar. Så nu ska jag boka in en helkväll. Undra hur man ska lägga upp det för att få honom att tycka att det är kul utan att jag ska bara tänka på att roa honom hela tiden? :confused:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 931
Senast: pews1972
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 344
Senast: sandrafors
·
Hästvård Vi har en 7-åring hemma som har funnits hos oss i fyra år. När han kom som treåring var han inte mycket hanterad och gick inte att fånga...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 276
Senast: Jate Volim
·
A
Hundhälsa I förra veckan ringde jag veterinären för att diskutera hur jag skulle göra med min oförsäkrade tik, då ho börjat löpa längre än...
Svar
12
· Visningar
4 650
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp