Politik i USA

Jag har bade jobbat och haft annat att gora i dag (:banghead:) men har nu tittat igenom manga timmars recordings av dagen. :love: Jag har bade skrattat och snyftat ... Det ar inte klokt vad kanslosam jag blivit efter de sista 4 aren.:p

Jag ar ocksa helt fascinerad av Amanda Gorman. WOW đŸ€©
Jaaaa vÄr nyaste poet laureate! :heart

Snygg avslutning med fyrverkerierna och Katy Perry. Och sÄ gulligt att de dansade med barnbarnen!

(Sade till min make att det Ă€r mĂ€rkliga tider vi lever i nĂ€r GWB kĂ€nns som en trevlig centrist Republican. :cautious: Jag minns sĂ„ vĂ€l att jag tyckte han och Cheney var ungefĂ€r lika schyssta som Hitler. Trump har verkligen vĂ€nt upp och ner pĂ„ hela partiet — eller snarare, puttat det extremt lĂ„ngt ut Ă„t höger.)

BERNIE SANDERS VANTAR 😍
 
Jaaaa vÄr nyaste poet laureate! :heart

Snygg avslutning med fyrverkerierna och Katy Perry. Och sÄ gulligt att de dansade med barnbarnen!

(Sade till min make att det Ă€r mĂ€rkliga tider vi lever i nĂ€r GWB kĂ€nns som en trevlig centrist Republican. :cautious: Jag minns sĂ„ vĂ€l att jag tyckte han och Cheney var ungefĂ€r lika schyssta som Hitler. Trump har verkligen vĂ€nt upp och ner pĂ„ hela partiet — eller snarare, puttat det extremt lĂ„ngt ut Ă„t höger.)

BERNIE SANDERS VANTAR 😍

Jag ar sa lattad ... nu helt plotsligt slinker aven de varsta amoborna (utom nagra fa, som Cruze, forstass) fram fran under stenen och borjar prata som folk igen. Tank vad markligt att det skulle behovas incitement till en riot fran Trump for att de skulle inse att han kanske inte var den basta ledaren trots allt.

Bernies vantar 😅
For att inte tala om ... errr ... jackan? rocken? snoskoter kladseln? :rofl:

Men jag kanner mig fortfarande aldeles kanslosam och gar omkring och ler som en fane.:D
 
Det Àr ett stÀlle som mÄnga andra. :) Men vi har vÀldigt mÄnga BIPOC och internationella studenter (och professorer) sÄ Trumpadministrationens olika rasistiska/invandrarfientliga/islamofobiska policies har verkligen kÀnts pÄ campus.
Har en del relationer till R, som Àr ett bra universitet pÄ flera omrÄden, men inte alls lika namnkunnigt förstÄs och lockar dÀrmed kanske inte lika mÄnga internationella studenter/professorer. SvÄrt i det klimat som varit, sÄ förstÄr er lÀttnad.

(btw, för att travestera annan trÄd - fattade sjukt sent ditt nick :o)
 
Det var verkligen en kÀnslosam dag igÄr bÄde glÀdje, skratt och tÄrar. Kunde inte lÄta bli att sÄdÀr lite elakt tÀnka pÄ hur Trump kÀnde sig dÀr han satt i Florida och tittade pÄ och inte ens kunde rage twittra. SÀrskilt som mÄnga av artisterna som upptrÀdde Àr samma som skickat honom c&d brev för att fÄ honom att sluta anvÀnda hans musik. Vi pratade pÄ ett annat forum om hur vi har Trump ptsd och det kommer ta ett tag innan man kan sluta ha honom som referens i allt.

PÄ slutet under sista talet sÄ kÀnde jag verkligen, men lÄt Biden gÄ och vila sig, vi vill inte att han ska dö första veckan pÄ jobbet. Kamala dÀremot flöt fortfarande en meter ovanför jorden. Tur i oturen att det inte var nio baler ovanpÄ allt. HÀrlig var ocksÄ sista hÀlsningen frÄn Clinton, Obama och W dÀr de pratade om att de alltid fanns dÀr för att stödja och hjÀlpa vid behov, inte ett ord om den fjÀrde fd presidenten som han inte fanns. Och att New Radicals Äterförenades en sista gÄng och framförde vad som var Beau Bidens sÄng nÀr han slogs mot sin hjÀrncancer. Som Biden skrev i sin autobiografi

“During breakfast, Beau would often make me listen to what I thought was his theme song, ‘You Get What You Give’ by the New Radicals,” Biden wrote. “Even though Beau never stopped fighting and his will to live was stronger than most – I think he knew that this day might come. The words to the song are: This whole damn world can fall apart. You’ll be ok, follow your heart.”


ApropÄ Ted Cruz tar man sig för pannan. Hur den mannen Àr senator i USA:s Kongress Àr en gÄta.

 
Det var verkligen en kÀnslosam dag igÄr bÄde glÀdje, skratt och tÄrar. Kunde inte lÄta bli att sÄdÀr lite elakt tÀnka pÄ hur Trump kÀnde sig dÀr han satt i Florida och tittade pÄ och inte ens kunde rage twittra. SÀrskilt som mÄnga av artisterna som upptrÀdde Àr samma som skickat honom c&d brev för att fÄ honom att sluta anvÀnda hans musik. Vi pratade pÄ ett annat forum om hur vi har Trump ptsd och det kommer ta ett tag innan man kan sluta ha honom som referens i allt.

PÄ slutet under sista talet sÄ kÀnde jag verkligen, men lÄt Biden gÄ och vila sig, vi vill inte att han ska dö första veckan pÄ jobbet. Kamala dÀremot flöt fortfarande en meter ovanför jorden. Tur i oturen att det inte var nio baler ovanpÄ allt. HÀrlig var ocksÄ sista hÀlsningen frÄn Clinton, Obama och W dÀr de pratade om att de alltid fanns dÀr för att stödja och hjÀlpa vid behov, inte ett ord om den fjÀrde fd presidenten som han inte fanns. Och att New Radicals Äterförenades en sista gÄng och framförde vad som var Beau Bidens sÄng nÀr han slogs mot sin hjÀrncancer. Som Biden skrev i sin autobiografi




ApropÄ Ted Cruz tar man sig för pannan. Hur den mannen Àr senator i USA:s Kongress Àr en gÄta.


Jag tycker det Àr ganska roligt att man lÄtsas som att man vet lite mycket om vad Parisavtalet Àr som medel-TrumpvÀljaren. Eller roligt Àr det ju inte.

Det Àr en gÄta.
 
Fox News fortsÀtter dock i vanlig stil: Inte ett ord om sjÀlva invigningen men att Portland crowd (! @hastflicka ) vandaliserade en ICE building, att Trump vÀlkomnas vid Äterkomsten till Florida, att Biden "...would advance moral evils (!) and threaten human life", att vÀljare Ängrat sig, att Cuomo varnar för stora skattehöjningar, etc etc. INGET om sjÀlva invigningen. USA har fÄtt en ny president, för böveln!! Har de inte mÀrkt det? Och vilken invigning det var - HELT fantastisk!! TÀnk att Fox News helt missat det?!
 
Fox News fortsÀtter dock i vanlig stil: Inte ett ord om sjÀlva invigningen men att Portland crowd (! @hastflicka ) vandaliserade en ICE building, att Trump vÀlkomnas vid Äterkomsten till Florida, att Biden "...would advance moral evils (!) and threaten human life", att vÀljare Ängrat sig, att Cuomo varnar för stora skattehöjningar, etc etc. INGET om sjÀlva invigningen. USA har fÄtt en ny president, för böveln!! Har de inte mÀrkt det? Och vilken invigning det var - HELT fantastisk!! TÀnk att Fox News helt missat det?!
Jag tror att det helt enkelt Àr en bÀttre ekonomi i polarisering, Àn samförstÄnd och enande.
 
Fox News fortsÀtter dock i vanlig stil: Inte ett ord om sjÀlva invigningen men att Portland crowd (! @hastflicka ) vandaliserade en ICE building, att Trump vÀlkomnas vid Äterkomsten till Florida, att Biden "...would advance moral evils (!) and threaten human life", att vÀljare Ängrat sig, att Cuomo varnar för stora skattehöjningar, etc etc. INGET om sjÀlva invigningen. USA har fÄtt en ny president, för böveln!! Har de inte mÀrkt det? Och vilken invigning det var - HELT fantastisk!! TÀnk att Fox News helt missat det?!
Fast Chris Wallace som Àr ankare pÄ Fox sade nÄgra fina saker.
https://thehill.com/homenews/media/...his-was-best-inaugural-address-ive-ever-heard
 
NÄgon som vet varför Trump sÄ gÀrna spelar YMCA?

DÀrför att alla andra artister han spelar skickar honom arga c&d brev? Och tja, sedan Àr den en klassiker och jag tror allvarligt att varken han eller nÄgon av hans stab har en aning om att det Àr en gay anthem. Han spelar ju friskt we are the champions som Àr skriven av en gay poc man.

Kid Rock Àr inte en höjdare och det Àr en av de fÄ musiker han kan spela utan problem.
 
DÀrför att alla andra artister han spelar skickar honom arga c&d brev? Och tja, sedan Àr den en klassiker och jag tror allvarligt att varken han eller nÄgon av hans stab har en aning om att det Àr en gay anthem. Han spelar ju friskt we are the champions som Àr skriven av en gay poc man.

Kid Rock Àr inte en höjdare och det Àr en av de fÄ musiker han kan spela utan problem.
Fast de har ocksÄ bett att den inte ska spelas, men hÀvdar ironiskt nog att det inte Àr en gay anthem ocksÄ. :D
 
Det var verkligen en kÀnslosam dag igÄr bÄde glÀdje, skratt och tÄrar. Kunde inte lÄta bli att sÄdÀr lite elakt tÀnka pÄ hur Trump kÀnde sig dÀr han satt i Florida och tittade pÄ och inte ens kunde rage twittra. SÀrskilt som mÄnga av artisterna som upptrÀdde Àr samma som skickat honom c&d brev för att fÄ honom att sluta anvÀnda hans musik. Vi pratade pÄ ett annat forum om hur vi har Trump ptsd och det kommer ta ett tag innan man kan sluta ha honom som referens i allt.

PÄ slutet under sista talet sÄ kÀnde jag verkligen, men lÄt Biden gÄ och vila sig, vi vill inte att han ska dö första veckan pÄ jobbet. Kamala dÀremot flöt fortfarande en meter ovanför jorden. Tur i oturen att det inte var nio baler ovanpÄ allt. HÀrlig var ocksÄ sista hÀlsningen frÄn Clinton, Obama och W dÀr de pratade om att de alltid fanns dÀr för att stödja och hjÀlpa vid behov, inte ett ord om den fjÀrde fd presidenten som han inte fanns. Och att New Radicals Äterförenades en sista gÄng och framförde vad som var Beau Bidens sÄng nÀr han slogs mot sin hjÀrncancer. Som Biden skrev i sin autobiografi




ApropÄ Ted Cruz tar man sig för pannan. Hur den mannen Àr senator i USA:s Kongress Àr en gÄta.


Ted Cruz Ă€r till och med dummare Ă€n han ser ut, och det Ă€r inte lite det. đŸ€Šâ€â™€ïž

Skall bli intressant att se om Cruz, Hawley och de andra blir tvingade att avgÄ. Cori Bush har rejÀlt stöd för sitt förslag.
 
Jag hoppas verkligen att de fÄr uppleva konsekvenser för sitt handlande, men vÄgar liksom inte tro det.
Även om de inte fĂ„r sparken frĂ„n senaten eller huset, sĂ„ finns det ju sĂ€tt att bli av med dem/se till att de inte blir omvalda. Det Ă€r mĂ„nga, mĂ„nga företag som har helt brutit med Hawley till exempel och en del har krĂ€vt att donationerna skall ges tillbaka sĂ„ hur han skall betala sina anstĂ€llda och kampanjer blir intressant att se. Ännu viktigare Ă€r kanske vad de faktiskt har gjort och hur publikt de gjorde det: att inte lĂ„ta dem bilderna försvinna ur nyhetsflödet bara för att vi har en ny regering. Varenda kandidat som stĂ€ller upp i val frĂ„n och med nu kan enkelt och effektivt utmĂ„la Cruz/Hawley/vem Ă€n motkandidaten Ă€r som seditonist och landsförrĂ€dare. Vi vet ju hur effektivt branding Ă€r.
 
Ted Cruz Ă€r till och med dummare Ă€n han ser ut, och det Ă€r inte lite det. đŸ€Šâ€â™€ïž

Skall bli intressant att se om Cruz, Hawley och de andra blir tvingade att avgÄ. Cori Bush har rejÀlt stöd för sitt förslag.

Hawleys foto dÀr han knyter nÀven i luften till de som sedan invaderade Capitol Hill Àr redan en klassiker och Àven om han blir omvald i sitt mörkröda, skiftar i brunt, distrikt sÄ tror jag han iaf Àr ganska körd nationellt, han aspirerar ju till att bli president. Just nu har han det ganska kÀmpigt, förlaget vill inte publicera hans bok (han har förvisso hittat en ny förlÀggare men inte alls med samma tyngd som Simon&Schuster) och hotell vill inte ha honom som gÀst nÀr han han försöker boka fundraiser.

Om han inte Äker ut sÄ kommer det bli en brant uppförsbacke (förhoppningsvis) och han kommer vara en obskyr senator frÄn Missouri sÄ lÀnge han sitter kvar. Om han gör det hoppas jag han blir primaried - tyvÀrr representerar han ju Missouri sÄ chanserna att en demokrat vinner Àr försvinnande smÄ.

Lauren Boebert Àr Ànnu galnare imo men henne kanske man kan fÄ bort eftersom det Àr Colorado som röstade bÄde demokratiskt i presidentvalet och demokraterna nu kontrollerar bÄde huset och kongressen i Colorado för första gÄngen pÄ lÀnge. Hon envisas ju fortfarande att hon har rÀtt att bÀra skarpladdat vapen in i kammaren. Och det finns misstankar om att hon faktiskt visade runt en del av rebellerna dagen innan sÄ de hittade.
 
Även om de inte fĂ„r sparken frĂ„n senaten eller huset, sĂ„ finns det ju sĂ€tt att bli av med dem/se till att de inte blir omvalda. Det Ă€r mĂ„nga, mĂ„nga företag som har helt brutit med Hawley till exempel och en del har krĂ€vt att donationerna skall ges tillbaka sĂ„ hur han skall betala sina anstĂ€llda och kampanjer blir intressant att se. Ännu viktigare Ă€r kanske vad de faktiskt har gjort och hur publikt de gjorde det: att inte lĂ„ta dem bilderna försvinna ur nyhetsflödet bara för att vi har en ny regering. Varenda kandidat som stĂ€ller upp i val frĂ„n och med nu kan enkelt och effektivt utmĂ„la Cruz/Hawley/vem Ă€n motkandidaten Ă€r som seditonist och landsförrĂ€dare. Vi vet ju hur effektivt branding Ă€r.
Jag hade bara koll pÄ att Hawley blev bojkottad av ett förlag, för att sedan fÄtt en ny deal med ett annat... Fint att det hÀnt Ànnu mer.
 

Liknande trÄdar

Relationer Jag mÄste fÄ klappa mig sjÀlv pÄ axeln nu. Ingen annan gör det ÀndÄ. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som kÀnns som ett svek för mig men som jag mÄste fÄ hjÀlp med att reda ut annars kÀnns det som att vÄr relation Àr...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 941
Gravid - 1Är Vet inte om detta Àr rÀtt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. MÄste fÄ skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 561
Senast: cewe
·
  • LĂ„st
SamhÀlle Gör en ny trÄd att prata politik i framöver, eftersom den andra lÄstes. Idag lÀggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 628
Senast: Mineur
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp