Politik i USA

"Dominion's defamation lawsuit for $1.3B will allow me to investigate their history, finances, and practices fully and completely," Giuliani told CNN in a statement Monday. "The amount being asked for is, quite obviously, intended to frighten people of faint heart. It is another act of intimidation by the hate-filled left-wing to wipe out and censor the exercise of free speech, as well as the ability of lawyers to defend their clients vigorously."
He said he will "investigate a countersuit against them for violating these Constitutional rights."

🤮
 
Minns ni Sarah Huckabee Sanders från vita huset? Hon var Trumps pressekreterare i två år och lyckades med bedriften att aldrig någonsin uttala ett sant ord tills hon inte orkade lyssna på journalister längre och helt enkelt ställde in sina daily briefings, Nu tänker hon bli guvernör i Arkansas.

Tror inte vi blir av med dessa Trumpister i första taget. :yuck:

Å andra sidan har två republikanska senatorer (Ohio och PA) sagt att de inte ställer upp för omval 2022 vilket öppnar en stor blå dörr.
 
Minns ni Sarah Huckabee Sanders från vita huset? Hon var Trumps pressekreterare i två år och lyckades med bedriften att aldrig någonsin uttala ett sant ord tills hon inte orkade lyssna på journalister längre och helt enkelt ställde in sina daily briefings, Nu tänker hon bli guvernör i Arkansas.

Tror inte vi blir av med dessa Trumpister i första taget. :yuck:

Å andra sidan har två republikanska senatorer (Ohio och PA) sagt att de inte ställer upp för omval 2022 vilket öppnar en stor blå dörr.
Nog minns man henne! Det var ändå lite otippat, fick inte uppfattningen att någon verkade tycka att hon var så guld, ens bland republikaner? Fast pappsen har väl varit guvernör där, ingen aning om han var omtyckt och om hon kan rida på den vågen eller ej.
 
Nu du Rudy Giuliani! Dominion (företaget med rösträkningsmaskinerna) stämmer honom för defamation - 1.3 billion dollars!

från den 22/12, och den tidigare tråden;
det verkar som fokus flyttats från media till de som talade i media
----------------------------------------------------------------

Det kommer nyheter om en extremt intressant vändning i efterspelet till valet i USA.

Ni känner igen namnet Dominion, gissar jag. Samtidigt är Smartmatic säkerligen mindre känt i Sverige.

Dominion är ett av företagen som levererat rösträkningsmaskiner till många amerikanska delstater. Smartmatic är programvaran som ska finnas inuti Dominion-maskinen.

Det är Smartmatic som är kopplingen mellan "fusket i presidentvalet 2020" och "Hugo Chavez, Venezuela", om ni känner igen det.
"Hugo Chavez familj äger Smartmatic" osv...


Nåväl.
I dagarna har det krupit fram att Dominion och Smartmatic förbereder sig för att stämma skiten ur FoxNews, Newsmax och One America News, för falska anklagelser som skadat deras verksamhet, såväl som deras anställda.

Bl.a i ett brev till Sidney Powell, advokat i Trump Campaign, skriver Dominion och kräver att hon ska sluta upp med de vilda och hänsynslösa anklagelserna mot dem.

Smartmatic's koppling till Venezuela ska vara att deras grundare härstamma därifrån, och enligt dem själva så har de inte jobbat tillsammans med Dominion se'n 2007 - se'n dess har det alltså funnit en annan programvara i Dominion-maskinerna, och deras enda inblandning i valet 2020 är ett jobb de gjort åt Los Angeles County.


Blir det en lawsuit, kommer vi få se huruvida det är enklare att bevisa Smartmatic's ickeinblandning, än den inblandning Rudy Giuliani nyligen förgäves försökte bevisa i flera domstolar.

Och vinner man en så'n rättegång kommer det bli dyrt. Även med amerikanska mått.
 
Nu blir jag nyfiken efter ha sett er skriva om Lindsay graham, tycker ni att han är värre än Mitch McConnell? Mitch om någon är satan själv har jag själv tänkt :crazy: Men jag kanske missar något perspektiv som @Jerseyite och @hastflicka kan tillföra?
 
från den 22/12, och den tidigare tråden;
det verkar som fokus flyttats från media till de som talade i media
----------------------------------------------------------------

Det kommer nyheter om en extremt intressant vändning i efterspelet till valet i USA.

Ni känner igen namnet Dominion, gissar jag. Samtidigt är Smartmatic säkerligen mindre känt i Sverige.

Dominion är ett av företagen som levererat rösträkningsmaskiner till många amerikanska delstater. Smartmatic är programvaran som ska finnas inuti Dominion-maskinen.

Det är Smartmatic som är kopplingen mellan "fusket i presidentvalet 2020" och "Hugo Chavez, Venezuela", om ni känner igen det.
"Hugo Chavez familj äger Smartmatic" osv...


Nåväl.
I dagarna har det krupit fram att Dominion och Smartmatic förbereder sig för att stämma skiten ur FoxNews, Newsmax och One America News, för falska anklagelser som skadat deras verksamhet, såväl som deras anställda.

Bl.a i ett brev till Sidney Powell, advokat i Trump Campaign, skriver Dominion och kräver att hon ska sluta upp med de vilda och hänsynslösa anklagelserna mot dem.

Smartmatic's koppling till Venezuela ska vara att deras grundare härstamma därifrån, och enligt dem själva så har de inte jobbat tillsammans med Dominion se'n 2007 - se'n dess har det alltså funnit en annan programvara i Dominion-maskinerna, och deras enda inblandning i valet 2020 är ett jobb de gjort åt Los Angeles County.


Blir det en lawsuit, kommer vi få se huruvida det är enklare att bevisa Smartmatic's ickeinblandning, än den inblandning Rudy Giuliani nyligen förgäves försökte bevisa i flera domstolar.

Och vinner man en så'n rättegång kommer det bli dyrt. Även med amerikanska mått.
Det här är underbart! De har, med sina falska rykten, saboterat ett helt varumärke (eller två) och det är inget man gör ostraffat. Jag kan inte se annat än att de måste vinna rättegången, allt annat vore vansinne. Go go go!!!
 
unfuck this.PNG
 
f89e737b39b996975da792ebeb36c17de7c965a7.jpg
Alltså, varför ger han sig på samma flicka igen?? Så ytterst omoget.
Men Greta är bra :love:
2595cb397999c9befb8ea0cfaffa0db669029011.jpg
Därför att han är sur på henne för att hon fått in fullträff på honom. Att hans försök att vända hennes ord mot henne blev väldigt misslyckat är ju bara att konstatera. Det blev inte alls den effekt som hans fånig tweet blev när den returnerades.
 
Därför att han är sur på henne för att hon fått in fullträff på honom. Att hans försök att vända hennes ord mot henne blev väldigt misslyckat är ju bara att konstatera. Det blev inte alls den effekt som hans fånig tweet blev när den returnerades.
Två gånger om nu dessutom!
 
Visste inte riktigt om jag skulle lägga in denna i covid-19 tråden eller denna tråd, men när jag kom halvvägs in så lät det bara så himla likt dagens amerikanska politik (med fake news och konspirationer som lösning på konspirationer) att jag började skratta.
... så ja.. usa har alltid varit sådär.
 
Visste inte riktigt om jag skulle lägga in denna i covid-19 tråden eller denna tråd, men när jag kom halvvägs in så lät det bara så himla likt dagens amerikanska politik (med fake news och konspirationer som lösning på konspirationer) att jag började skratta.
... så ja.. usa har alltid varit sådär.
Den videon är rolig. Hennes senaste är dock ... mindre rolig.
 
Det går inte så bra just nu för den tidigare presidenten.

Dels har han ett avtal med myndigheter i Florida/Miami se’n 1993 att hans residens, Mar-o-Lago, är en klubb och inte en bostad, och därför har betydligt fördelaktigare skatteregler. Den lokala definitionen på en klubb är att ingen får övernatta mer än 21 nätter, inte ens dess ägare. Trumps har idag förbrukat 10 av dessa.

Så har vi advokaterna inför riksrättsåtalet. Eller hade. För alla fem som annonserats har hoppat av, eftersom Trump vill koncentrera sig på Stop the Steal, istället för att försvara sig mot anklagelserna.

De har heller inte fått nån förskottsbetalning, eller skrivit nåt Letter of Agreement...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 942
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 565
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 656
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp