Politik i USA

För första gången i hela den här storyn känns Reps som genuina. :eek:
Men tänk om McConnell hade hållit det här talet innan (och röstat för att fälla), för de röstade ju ffs att det var möjligt, enligt konstitutionen, att avsätta. Blir det en civil rättegång lär det argumenteras för att här är en politisk fråga. Tycker inte att det är genuint, snarare ryggradslöst.
 
Men tänk om McConnell hade hållit det här talet innan (och röstat för att fälla), för de röstade ju ffs att det var möjligt, enligt konstitutionen, att avsätta. Blir det en civil rättegång lär det argumenteras för att här är en politisk fråga. Tycker inte att det är genuint, snarare ryggradslöst.
OK.
Då repeterar jag att
Han förklarade hans syn på varför Impeachment var fel forum, och en civil rättegång vore rätt.
 
OK.
Då repeterar jag att
Han förklarade hans syn på varför Impeachment var fel forum, och en civil rättegång vore rätt.
Jo, hans syn ja. Men som sagt hade de redan röstat om den saken, det gjorde de inledningsvis! Det som händer nu är ju att 6:e januari blir en dag fri att göra vad fan man vill för en utgående president, som man inte kan ställas till svar för. Han försöker hamna på rätt sida av historien trots att han röstat "fel" precis, det är så fruktansvärt osmakligt.
 
Om nu inte Trump döms för något (just det här tror jag är osannolikt, isf något mer finansrelaterat) så tror jag att han kommer att vinna nästa presidentval, och att vi kommer se negativa effekter av den här hästskiten i resterande värld med fler och fler som ser fakta som fake news och som misstror media generellt.
 
Alltså... jag mår mest illa även om jag inte är förvånad. Nu kommer våra skattepengar att betala clownens Secret Service tills han är död. 🤮 Förhoppningsvis så sitter han i fängelse för skattefusk snart och där behöver han förvisso inte Secret Service.
 
Alltså... jag mår mest illa även om jag inte är förvånad. Nu kommer våra skattepengar att betala clownens Secret Service tills han är död. 🤮 Förhoppningsvis så sitter han i fängelse för skattefusk snart och där behöver han förvisso inte Secret Service.
Det är en annan form av Secret Service.

På jobbet har jag en skämtbild upptejpad på väggen.
Bildtexten är ungefär "The Walls that is Making America Great Again."
På bilden går en randigt klädd Donald Trump omkring på en fängelsegård, omgiven av höga fängelsemurar.

Kanske ska ändra Great till Safe.
 
Jo, hans syn ja. Men som sagt hade de redan röstat om den saken, det gjorde de inledningsvis! Det som händer nu är ju att 6:e januari blir en dag fri att göra vad fan man vill för en utgående president, som man inte kan ställas till svar för. Han försöker hamna på rätt sida av historien trots att han röstat "fel" precis, det är så fruktansvärt osmakligt.
Ja, de röstade inledningsvis.
Men då krävdes det bara enkel majoritet, och Mitch McConnell var emot impeachment - då också.
Och nu förklarade han varför. Och förklarade vad han tyckte skulle göras istället.

Samtidigt som han gjorde ett extremt avståndstagande från hela konceptet Donald Trump, något som inte gjorts i närheten av tidigare av en Republikan. Inte ens av de få öppet Trump-kritiska Republikanerna. Och inte av nån i närheten av Mitch McConnells position i partiet.


Om nu 'not guilty'-röstningen var en seger för Donald Trump, så gjorde det här tjugominuterstalet tiofalt så mycket mer ont i Mar-o-Lago, som 'segern' var värd. Mitch McConnell tog upp det som alla Republikaner innerst inne vetat om, men som i princip låtsats om som "om vi inte pratar om problemet, så finns det inte heller."

Och det var inte bara Trump han gav kängor åt, det var hela QAnon-världen och hur deras konspirationsteorier har förgiftat det sista politiska halvåret, inklusive det sagda 'röstfusket'.
Det var en stark önskan om att lägga hela Donald Trump-eran bakom det Republkanska Partiet.

Thus rakryggat.
Och extremt långt ifrån ryggradslöst.
 
Senast ändrad:
Ja, de röstade inledningsvis.
Men då krävdes det bara enkel majoritet, och Mitch McConnell var emot impeachment - då också.
Och nu förklarade han varför. Och förklarade vad han tyckte skulle göras istället.

Samtidigt som han gjorde ett extremt avståndstagande från hela konceptet Donald Trump, något som inte gjorts i närheten av tidigare av en Republikan. Inte ens av de få öppet Trump-kritiska Republikanerna. Och inte av nån i närheten av Mitch McConnells position i partiet.


Om nu 'not guilty'-röstningen var en seger för Donald Trump, så gjorde det här tjugominuterstalet tiofalt så mycket mer ont i Mar-o-Lago, som 'segern' var värd. Mitch McConnell tog upp det som alla Republikaner innerst inne vetat om, men som i princip låtsats om som "om vi inte pratar om problemet, så finns det inte heller."

Och det var inte bara Trump han gav kängor åt, det var hela QAnon-världen och hur deras konspirationsteorier har förgiftat det sista politiska halvåret, inklusive det sagda 'röstfusket'.
Det var en stark önskan om att lägga hela Donald Trump-eran bakom det Republkanska Partiet.

Thus rakryggat.
Och extremt långt ifrån ryggradslöst.
Jag är medveten om att det enbart krävdes en enkel majoritet vid den första omröstningen. Faktum kvarstår att Trump blev impeached innan Biden tillträtt, och att McConnell hade kunnat tidigarelägga spektaklet för att undgå "problemet" med att avsätta en tidigare president. Han tycktes inne på det när det "läckte" information från personer nära McConnell precis i anslutning till stormningen och normalt händer inte sådant oavsiktligt från honom, vad jag förstår. Så då fanns en antydan, och han blåste aldrig på lögnen om valfusk direkt (även om han tog tid på sig att gratulera Biden) men sedan valde han uppenbarligen att gå på linjen att det inte är enligt konstitutionen att avsätta en före detta president (som många experter inte håller med om!) och kunde därmed ha kakan och äta den. Det är klart att han önskar att frångå Trump-eran, det har du rätt i i att han uttryckte men han var uppenbarligen inte villig att göra något åt det själv. Han kunde ha gjort något själv, just han hade haft den makten. Så mitt svar kvarstår, det är ryggradslöst som fan.
 
Det hade alltså varit ett bättre läge om Mitch McConnell hållt klaffen, och bara låtit bli att hålla sitt tal..?
Det hade varit bättre om han uttryckt sina åsikter innan, då hade det kanske spelat roll. Och om han tidigarelagt det hela så det hade varit enligt hans tolkning av grundlagen. Det är såklart bättre att han fördömer än om han inte skulle göra det. Men det framstår som extremt hycklande när man har färskt i minnet att han inte valde att tidigarelägga, att han valde att låta senaten sammanträda när han visste att han skulle rösta föra att fria baserat på hur han tolkar grundlagen.
 
Det är en annan form av Secret Service.

På jobbet har jag en skämtbild upptejpad på väggen.
Bildtexten är ungefär "The Walls that is Making America Great Again."
På bilden går en randigt klädd Donald Trump omkring på en fängelsegård, omgiven av höga fängelsemurar.

Kanske ska ändra Great till Safe.

Nu hittade jag bilden på Internet.

TrumpMakeAmericaSafeAgain.jpg
 
Håller inte med. Förstår att det är en skämtbild såklart men så länge inte samhället och politiken förändras mer långsiktigt så kommer bara nästa mupp ta hans plats. men nåväl, nu är han ju fri att muppa vidare själv, tyvärr.
Jag förstår inte hur man kan ha åsikten "håller inte med" om en skämtbild.
Antingen är skämtbilden rolig. Eller så är den inte rolig. Eller så är den meningslös och betyder ingenting.

Just den här skämtbilden skapades typ 2017, och ska antingen dömas efter den kontext som den skapades i - alternativt dömas efter hur väl den åldras i dess framtid.
Jag själv tycker att den var betydligt roligare den 8:e januari i år, än vad den var den 4:e.

Men "håller med"..?
Does not compute.


Dessutom, nästa mupp som tar Trumps plats behöver hitta på något nytt om en mur som ska göra Amerika säkert igen, för att denna teckning ska vara fortsättningsvis giltig.
 
Jag förstår inte hur man kan ha åsikten "håller inte med" om en skämtbild.
Antingen är skämtbilden rolig. Eller så är den inte rolig. Eller så är den meningslös och betyder ingenting.

Just den här skämtbilden skapades typ 2017, och ska antingen dömas efter den kontext som den skapades i - alternativt dömas efter hur väl den åldras i dess framtid.
Jag själv tycker att den var betydligt roligare den 8:e januari i år, än vad den var den 4:e.

Men "håller med"..?
Does not compute.
Håller inte med om att att bura in Trump är lösningen på allt. Jag skrev att jag vet att det är en skämtbild, men även de har poänger. En poäng jag inte håller med om.
 
Håller inte med om att att bura in Trump är lösningen på allt. Jag skrev att jag vet att det är en skämtbild, men även de har poänger. En poäng jag inte håller med om.
Skämtbildens poäng är något helt annat än att bura in Trump är lösningen på allt.
Missar du det, är skämtbilden helt enkelt inte avsedd för dig.
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
812
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 868
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 158
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp