Polluxböcker

cactuspower

Trådstartare
Jag tänkte rensa lite i bokhyllan och sälja lite gamla hästböcker, de flesta kommer då ifrån Pollux. Hur mycket kan man ta för dom dvs. för inbunden bok resp. pocketböckerna? Ska man ha något paketpris också kanske? T.ex. tre böcker för x antal kronor resp. fem böcker för x antal kronor?

Sv: Polluxböcker

Begagnade böcker inbringar inte så mkt pengar, speciellt inte om man faktiskt vill bli av med dem...Paketpris kan vara bra.

Jag sålde Wahlströmsböcker när jag blev vuxen, det sålde jag kassevis. En kasse för xxx kr.

Paketpris är bra! :idea:

Jag har för mig att begagnade polluxböcker brukar kosta mellan 15- 30 kr styck!

ca 20-25 kr för inbunden och 10-15 kr för pocket.

Jag sålde mina för 10 kr styck, alla blev sålda så det är nog ett bra pris tror jag..

Hmm om man gör så här då. Att jag säljer de inbudna böckerna för 20:-/st eller 5 st för 85:- (17:-/st). Sedan så kan jag ta 10:- st för pocketböckerna kanske. Jag har ju ändå ingen nytta av dom utan tycker mest att de står och tar plats i bokhyllan.. så det känns lika bra att göra sig av med dom, men jag vill inte gäna Ge bort dom heller utan vill gärna få några kronor för dom...

Jag sålde 57 gamla Polluxböcker ( var ngn faktabok också ) satt ut ett pris på 250 kr..fick sålt dem på ett par timmar.Inte lönt att begära så mkt mer eftersom det är rätt så svår sålt annars (vad jag tror)

Oj, det var inte många kronor det :p
Ang. min prisidé så grundade det sig på shampiz inlägg, men jag antar att Polluxböckerna är så vanliga och att det är så många som har dom att man får sänka priset ytterliggare då. Jag försöker med runt 10:-/st eller så sätter jag ut en annons med "pris diskuteras" eller liknande, bara jag blir av med dom...

Vilka annonssidor tycker ni ger bäst napp då?
Jag tänkte i alla fall lägga ut dom på blocket, finns det några andra sidor som ni tror ger bra resultat, där folk nappar...?

Eller ska man sätta ut dom på tradera annars.. kommer det ens va några som bjuder då tror ni?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 967
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 6 7 8
Svar
157
· Visningar
20 800
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 268
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter... 40 41 42
Svar
836
· Visningar
34 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka