Bukefalos 28 år!

presentera era fälttävlanshästar

Sv: presentera era fälttävlanshästar

Tack för hjälpen:D Jag gav upp när jag gjorde fel hela tiden!!
Får träna lite till nästa gång.
Dotterna har start i LC Working E. på söndag som en förberedelse för kommande fälttävlan.
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Okej, nu kan jag inte hålla mig alltså. :angel:

Jag är en finländsk inbiten fälttävlansryttare, som fått höra sen jag började rida att fälttävlan, det är gren nr 1. :p
Mitt stall, var jag också började gå på ridskola när jag var 6, har en stor, härlig terrängbana, och mycket olika tränare kommer dit och håller träningar varje år, så jag är väldigt lyckligt lottad.
Vi ordnade t.ex Finska Mästerskapen ifjol.
2007 köpte jag min första ponny, som jag startade några fälttävlor med, hon gick dock inte att lasta, så blev de 2st/år som ordnades vid hemmastallet.

I Maj ifjol hämtade jag hem min nya ponny från grannlandet Sverige.
Hon är av rasen Gott och blandat, alltså holländsk import :p
Hon har aldrig tävlat, och aldrig sett ett terränghinder innan hon hamnade i min ägo.

DSC_8646_zpsee956503.jpg


I somrast så fick jag för mig att efteranmäla mig till en fälttävlan, och vi hade altså inte hoppat ett enda terränghinder.. Det var en klubbklass på 60cm, så ingen fara ;) På uppvärmningen fanns det en telefonstolpe, samt en ca 80cm stor stock. Fanns inte så mycket annat att göra en att hoppa den enorma stocken haha. :angel: Inga problem alls! Vi var den enda nollan i terrängen, och tog därmed hem segern, trots övertempo :D Efter detta blev det självklart att min nya stjärna också ska bli fälttävlansponny!

527988_10150934890588359_1356706228_n_zps77bfc7a0.jpg


292296_10150886847928359_750526976_n_zpsc38c1826.jpg


I sommar är planen då en regional Harraste (er debutant tror jag? Där är det 75cm i terrängen, 80cm i banhoppningen)
Vår väg till fälttävlansekipage, tror jag ni kommer få följa här i FT :banana:
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

vilket leende där under hjälmen i vattnet.. oslagbart och väldigt talande ;)
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Hahaha, ja, jag återupptäckte nog att fälttävlan inte ALLS är läskigt, utan helt jävla underbart.. :rofl:
Dessutom är nog denna ponny den roligaste jag någonsin suttit på. Ler i stortsett på alla bilder..
Syns ju på den nedersta också :)
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

The_connemara, Ponnyn är en ridponny med welsh-hingst Carolinas Foxglove som pappa och HBL Amiral som morfar, inkl. 12,5% fullblod, ponnyn är 139 cm och dottern är 141 cm, och 13,5 år. Rör sig väldigt fint, nu väntar vi otåligt på att snön ska smälta så att vi hinner åka och testa några terränghinder innan start!!
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Vilken helt fantastiskt rolig bild på en jättesöt fölis!!

Jag provar att presentera oss här och hoppas på att hitta snälla kompisar då jag har upplevt att man snabbt blir idiotförklarad så fort man frågar något, men hoppas på annat här :)

Jag har en liten 08:a som ska bli fälttävlanshäst när hon blir stor!
* Ras
Oreggat halvblod då pappa fullblod inte är godkänd för halvblodsaveln
* Ålder
2008
* Stam
e: Black Diamond ue Underworld
*Mankhöjd
ca 165
* Meriter
Räknas det om man är jäkligt söt? :)
* Erat mål tillsammans
Rida fälttävlan på lätt nivå, jag är grön och hon är grönade men vi tänkte ha roligt tillsammans :)
* Hur länge ni tränat terräng
Vi har hoppat en inomhus p & c och en inomhusterrängträning som var helt värdelös. I helgen debuterade vi på "riktiga" terrängbanan - och lilla pärlan hoppar som ett spjut, galopperar och HOPPAR NER i vattnet te x utan att tveka :) Har tyvärr inga bilder, för jag fattar inte hur man lägger in om man inte har dem någonstans :P (Finns iofs en hel drös på min blogg: http://midde.wordpress.com/ )

Är lite deppad över att det finns så lite terrängträningar och tävlingar där jag bor - de lilla som finns är samtidigt! Två klubbar kör terrängträning - samma dagar? Te x. Har ni möjlighet att träna så mycket som ni vill?
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Är det någon som har ett dressyrprotokoll till sv Fälttävlan Debutant 2011 till hands förresten? Tänkte rida det på vår pay and jump på lördag, men hittar inget riktigt protokoll och skulle vilja veta vad det är för koeff. - eller är det helt utan? :)
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Välkommen hit :) Här på fälttävlan är vi sjukt trevliga, så här vågar man fråga vad som helst!
Bilder måste man ha på en annan webplats, sen är det bara att klicka på lilla bildsymbolen när du skriver ett inlägg och klistra in URLen till bilden.

Svar på din dressyrprogramfråga: Det är inga koeff i debutantprogrammet.
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Tack, det låter trevligt :) Vad bra, då slipper jag leta ihjäl mig efter dem :D

@Kethets: åh, det låter spännande - berätta gärna mer!! :)
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Vet inte mer än att hingstens ska betäcka ett sto enligt tråden "Vi som redan har bestämt hingst":p

Men var en riktig snygging du har!
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Aha :) Ja, nu har jag tyvärr inte en susning om vad/hur mamman är då det är helt omöjligt att få tag på uppfödaren (har lämnat flera meddelanden på telefonsvarare - skulle det inte vara intressant att höra vad som händer med ens alster?!), men jag är i alla fall skitnöjd med temperament osv på min tjej :)
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Tänkte presentera min nya häst lite mer ordentligt :)

Flowerhill Sky Walker, Kakan

* Ras
Irish hunter

* Ålder
2008

* mankhöjd
ca 160cm

* meriter
inga alls, riden knappt ett år och har gått några jakter under förra säsongen på Irland

* Ert mål tillsammans
Starta debutant nästa år :)

* Hur länge ni tränat terräng
Två gånger

 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

252932_10150215741488324_646538323_7080190_2646369_n_193169997.jpg

1239199_3387763269744_524713008_o.jpg


Munsboro Tina f. 03, okänd-okänd. 147.2 cm i mnkh.
Startad ungponny-sm 2010 & gått Msv B hoppning med tidigare ryttare. Kom över henne i slutet av augusti då jag lånade henne för lag-SM i fälttävlan :)
Vi har hittills bara gjort två starter haha, men nästa säsong ska vi debutera P90 och förhoppningsvis starta alla tre SM. Långsiktigt mål blir Nordiska mästerskapen 2015. Men vi ska bara ha askul & utvecklas tillsammans :)
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Jag har skaffat ny häst, som SKA passa in här så småningom! :D

*Ras
Mecklenburgare, e Monopol Hästak - Underworld xx

* Ålder
Född 2012... Så en liiiiten bebis....

* mankhöjd
Växande!

* meriter
Coolast i stan!

* Erat mål tillsammans
Att få förbannat skoj tillsammans på alla plan!

* Hur länge ni tränat terräng
----
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Som ny på forumet tänkte jag presentera min lilla fullblodskorsning.

Valack f 2005 importerades till Sverige 2011. Han är inte så stor (typ 154 cm) men känns betydligt större, vilket kanske är tur :)
Vi började träna terräng förra året och det tar sig, även om vi inte har tävlat ännu. Vi tränar just nu på H100 nivå.

I år ser vi fram emot första H90 starten och hade han någon gång i framtiden kunnat gå * så hade jag varit överlycklig. Har inga bra bilder på honom på datorn men väl en film från dressyrtrim i ridhuset :)

https://vimeo.com/88561865
 

Liknande trådar

Fälttävlan Nästa helg är det dags för Mantorps fälttävlan, och det blir debut där för mig och min häst. Jag har inte tävlat fälttävlan på 7 år, och...
Svar
17
· Visningar
2 006
Senast: Ek3n
·
Avel Inget nytt kanske, men det finns en ny avhandling i ämnet saxat från SLU:s hemsida "Allsidig träning ger bäst hållbarhet för...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: elle12
·
Fälttävlan Det som har hänt är verkligen hel overkligt och kommer att ta väldigt lång tid att ta in det som hänt. Passion var en mycket speciell...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 174
Senast: Maltise
·
Fälttävlan Ja vad har era hästar för bakgrund? Hur länge har ni haft den? Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den? Vad gör den nu...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
13 348
Senast: Idasagare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp