Bukefalos 28 år!

presentera era fälttävlanshästar

Sv: presentera era fälttävlanshästar

Jag får väl smyga mig in lite här också, har ju faktiskt startat flera gånger nu.

Jag har ett kwpn-sto född 2007, e Rubinero - Weltino. 168 cm i mankhöjd. Vi har tränat terräng lite då och då sedan våren 2011. Var med på en liten träningstävling i juni 2011 (hinderhöjd typ 60 cm), tog grönt kort våren 2012 och gjorde första starten på Udden i april -12. :bump:

Gjorde 4 starter i debutant säsongen -12, endast ett hinderfel i terrängen under dessa starter! :bump:
Meriter är det värre med. :angel: Vi behöver förbättre dressyren mycket, jag måste lära mig att rida hela banan i hoppningen, och vi behöver bli snabbare i terrängen!

Som långsiktiga mål har vi, förutom att jag ska lära mig rida och att vi ska ha kul ihop, att rida 1*, Msv dressyr och 1,20 hoppning.

Dålig bild från en träningsfilm, men glädjen finns där!
1_zpse1037511.jpg

Efter målgång i den senaste starten
196.jpg
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Men är hon OCKSÅ holländska precis som min?? Vad roligt! Och jag tycker du ska vara jättenöjd med din första säsong. Att lära både sig själv o sin unga häst med de terrängresultaten det är riktigt bra tycker jag!:bow:
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

KL

Här vill jag också vara med, även om vi inte riktigt är där än. :)

Ras: SWB
Ålder: 4 år (2009)
Stam: Damino SD - Acapulco - Prince Orac xx - Shogun xx
Mankhöjd: 177 cm
Meriter: Snarkar så stallet håller på att rasa varje natt
Erat mål tillsammans: Träna och tävla för skojs skull. Närmaste mål är väl breeders till hösten.
Hur länge ni tränat terräng: Ska snart börja

DSC_3040.jpg


DSC_3317.jpg


Något överenergisk ibland. ;)
DSC_3181.jpg
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

* Ras : SWB,

*Stam: Odermus R (Calido-Ramiro)- Rhett Butler xx-Battleburn xx

* Ålder: 3 år (född 2010)

* Mankhöjd: Lite oklart men hon har inte gått förbi 160strecket, så mellan 155-159 cm typ :D

* Meriter: Springer fort i hagen och bockar som en tok väldigt regelbundet.

* Erat mål tillsammans: Ha kul vår tid tillsammans, sen får hon gärna bli himla bra också :D Just nu ska hon bli klar till 3 års testet, ev betäckning efter.
Inridning/insittningen gick på 5 gånger, alla gångarter. Det gör mig rädd att det var så smärtfritt :angel:

* Hur länge ni tränat terräng: -
Bild, 4e gången jag sitter på henne (jaja, ingen matchning av sakerna)
IMG_0555_zps05a8fd92.jpg


Tjockisen på bete i somras :angel:
e65c440a.jpg
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

jag har också två jag rider, tränar och tävlar.

Ronja III :love:

New Forest
Värends Pedro - Hiawatha
16 år i maj
146.5 cm
tävlad LA med placering i hoppning, placering LB klubb dressyr. Två felfria P&C p70 och p80 :laugh: kommer tävlas aktivt terräng detta året


Helium (Helge)
62,5 % fullblod
Highlight - Nimmendor
12 år
175 cm (dock vääldigt markerad manke, rygg ca 170)
Gått 120 hoppning och 110 felfritt med förra ryttare, tvåa i en LB dressyr. Tränas i hopp och dressyr av min syster och jag tar terrängen. :)
(bara jag som är såå galen att rida fälttävlan...) :angel:


följ gärna min uppladdning osv på falttavlansbrud.blogg.se :)
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

*kl*

Åh vad jag är sugen på att rida terräng. Det känns verkligen som en evighet sen..Gjorde sista starten med den stora röda 13/5 förra året och sedan dess har jag knappt ens fått hoppa banhoppningshinder. :(

Jag lägger upp bild och info min framtida stjärna när han är i lite mer visningsbart skick. :o :o
Fullblodsvalack, född 09, stor (172 cm) och hur okomplicerad som helst. Än så länge :devil:.
Just nu har vi mest fokus på att han ska hålla sig frisk och få upp hullet på honom.

Men snart så! :bump:
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Efter indoorträningen igår så kan jag nog börja kalla min tokhäst för fälttävlanshäst, även om det fortfarande är en hel del träning kvar till debut...
Så här ser han ut:
311740_10150998916386851_552334103_n.jpg

Ett 6-årigt fullblod som jag haft sen nov som 3-åring.
168 cm stor och lång i både kropp och ben och har varit väldigt sen. Han snubblade länge på sig själv, som om han bara hade tre ben, så han är bara hoppad under ryttare i typ 1,5 år. Nu tränar vi typ 90-100 i hoppningen utan att snubbla på varken oss själva eller hindren.
Han är en ganska speciell häst som samtidigt som han kan vara lite ängslig och mkt försiktig kan vara kaxig och gåpåig. Kan om han är spänd vara rädd för andra hästar och fruktansvärt mötesskygg så det ska bli spännande på första hopptävlingen på lördag.
Med allt det sagt så är han en mkt fin häst som, när hjärnan är på rätt ställe, har riktigt bra gång (för att vara fullblod), ridbarhet och trevlig hoppteknik med mkt rygg.
Inkl igår så har vi tränat terräng tre-fyra gånger och han blir mer och mer avslappnad i sin hoppning och mindre tittig. Vattnet var inget problem sista gången och det är bara gravar som han fortfarande är rätt misstänksam med.
Igår var han mkt fin och självsäker (och bockig:p) och jag avsluta med en bra känsla och Magnus ord om att han tyckte det var en riktigt trevlig häst:banana:
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Inte jag, för jag var relativt nyopererad, men syrran red både min och sin egen häst
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Jag har ju själv lagt tävlingsbiten på hyllan så jag får väl presentera min förstfödda dotter och min förstfödda ponny istället!
Argona född -03
139 cm
e: Carolinas Foxglove RW 74 (Elite)
ue: Amiral 764
Dottern (14 år) tävlar shettistrav men blev väldigt intresserad när vi tittade på en ponny fälttävlan så vi bestämde att nu är det dax. Argona har haft två föl och har tävlat LB hoppning som unghäst med mig.
Dottern satte igång henne i höstas efter avvänjningen och har startat några LD och LC hoppning med goda resultat än så länge, nu är det fälttävlanskortet som de måste ta.
Hur lägger man in bilder??
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Du måste först ladda upp bilderna på nätet, typ på photobucket eller nåt liknande. Sen kopierar du bildadressen, klickar på den gula fyrkantiga ikonen som du ser när du skriver ett inlägg, "infoga bild" och klistrar in bildadressen där. Voilá en bild är inne!:)
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Ok, kan inte lägga in bilder på Photobucket, jag testar igen.
 
Sv: presentera era fälttävlanshästar

Högerklicka på din bild på ladda-upp och välj "kopiera bildlänkadress" och klistra in i den gula rutan så blir det som ovan :)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Nästa helg är det dags för Mantorps fälttävlan, och det blir debut där för mig och min häst. Jag har inte tävlat fälttävlan på 7 år, och...
Svar
17
· Visningar
2 006
Senast: Ek3n
·
Avel Inget nytt kanske, men det finns en ny avhandling i ämnet saxat från SLU:s hemsida "Allsidig träning ger bäst hållbarhet för...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: elle12
·
Fälttävlan Det som har hänt är verkligen hel overkligt och kommer att ta väldigt lång tid att ta in det som hänt. Passion var en mycket speciell...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 174
Senast: Maltise
·
Fälttävlan Ja vad har era hästar för bakgrund? Hur länge har ni haft den? Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den? Vad gör den nu...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
13 346
Senast: Idasagare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp