Pris för privatlektion

Vilket projekt, jag hade aldrig pallat :D
Större projekt att dra fram transport för att transportera hästen till träning och sedan hemma igen för att mocka ur transporten. Så olika vad man tycker är ett projekt.

Sedan så hade min granne inte haft möjlighet att träna för den hon gör nu om det inte var för appen då tränaren inte bor i landet och den jag vill träna för finns många många mil bort.
 
Större projekt att dra fram transport för att transportera hästen till träning och sedan hemma igen för att mocka ur transporten. Så olika vad man tycker är ett projekt.

Sedan så hade min granne inte haft möjlighet att träna för den hon gör nu om det inte var för appen då tränaren inte bor i landet och den jag vill träna för finns många många mil bort.
Och mobilstativ kostar väl runt 100 kr? I alla fall här. Kanske något dyrare i Sverige men det är småpengar i förhållande till hyra transport och bensin mm.
 
Blåtand är det svenska ordet för Bluetooth, enkelt förklarat kan man t ex koppla ihop en mobiltelefon med ett headset via bluetooth (trådlöst).
Jag vet vad det är en översättning av men jag vet ändå inte hur det fungerar. Jag har liksom trott att det kopplar ihop olika saker (men var inte säker på det) och har väl meckat med det någon gång utan att lyckas komma underfund med hur det fungerar.

Är inbyggt i alla telefoner och surfplattor. En del bärbara datorer har det med.
Jag vet ändå inte hur det fungerar.
 
Jag vet vad det är en översättning av men jag vet ändå inte hur det fungerar. Jag har liksom trott att det kopplar ihop olika saker (men var inte säker på det) och har väl meckat med det någon gång utan att lyckas komma underfund med hur det fungerar.


Jag vet ändå inte hur det fungerar.
Kan du hitta wlan till din mobil kan du koppla ihop saker via blåtand. Samma princip. Du trycker på symbolen får blåtand, så den aktiveras, sen kikar du på listan vilka saker som går att koppla ihop och väljer det du vill. Om jag trycker på min nu tex kan jag välja TV:n och min skrivare. Trycker på tex skrivare och tada, det är kopplat och bara att skriva ut saker utan sladd.
 
Kan du hitta wlan till din mobil kan du koppla ihop saker via blåtand. Samma princip. Du trycker på symbolen får blåtand, så den aktiveras, sen kikar du på listan vilka saker som går att koppla ihop och väljer det du vill. Om jag trycker på min nu tex kan jag välja TV:n och min skrivare. Trycker på tex skrivare och tada, det är kopplat och bara att skriva ut saker utan sladd.
Jag förstod exakt noll av det där tyvärr. Något wlan hittar jag inte. När jag klickar på bluetooth händer ingenting.
 
Jag vet vad det är en översättning av men jag vet ändå inte hur det fungerar. Jag har liksom trott att det kopplar ihop olika saker (men var inte säker på det) och har väl meckat med det någon gång utan att lyckas komma underfund med hur det fungerar.

Jag vet ändå inte hur det fungerar.
Om man vill kunna det för framtiden finns Google som stöd och hjälp, man kan även googla utefter vilken modell på mobil man har också. Finns också bra videos på youtube som illustrerar osv.
Annars kan man nog även gå in i en mobilbutik, som säljer den mobilen man själv har och fråga personalen t ex.
 
Om man vill kunna det för framtiden finns Google som stöd och hjälp, man kan även googla utefter vilken modell på mobil man har också. Finns också bra videos på youtube som illustrerar osv.
Annars kan man nog även gå in i en mobilbutik, som säljer den mobilen man själv har och fråga personalen t ex.
Jag är för dum i huvudet för att förstå instruktioner numera.
 
Del teknik? Finns inte 2 telefoner eller telefon och surfplatta utan bara en så behövs en blåtand med lång räckvidd. Så inte så mycket teknik mer än vad många redan har.

Som sagt frågade jag om du själv använt appen du tipsar om för liveträning och det hade du inte . Så ja - det krävs lite teknik som sagt 👍 Utan att det är rocket science i sak - det behövs nog inte påtalas tippar jag .
 
Betalar 400+resa (tränaren kommer till stallet). Egen häst.
C-tränare som även är domare upp till Intermediare.
Rider 30min, värmer upp innan träningen startar.

——
har som mest betalat 900+manegeavgift för 30 min lektion på egen häst.
 
Vad betalar ni för en privatlektion och hur lång tid pågår lektionen? Rider ni då med egen häst eller rider ni på hyrd häst? Ingår framskrittning i lektionen eller har ni möjlighet att göra detta innan lektionen börjar?
Jag betalar 730 kr för tränare och hyrd häst i 45 min. Framskrittning ingår inte, det gör man själv innan lektionen börjar. Jag får välja vilken häst jag vill ha.
 
Som sagt frågade jag om du själv använt appen du tipsar om för liveträning och det hade du inte . Så ja - det krävs lite teknik som sagt 👍 Utan att det är rocket science i sak - det behövs nog inte påtalas tippar jag .
Hur du? Själv vet jag bara vad granen har (stativ om ingen filmar, Samsung galaxy 9 som filmar, äldre Samsung i fickan för ljud och tal och handsfree med sladd). Vad rekommenderar du?
 
Nästan alla verkar betala mindre än vad jag får göra. För mig kostar en lektion 500 för 30 minuter. 100 kronor av detta är hyra för häst. Framskrittning är en del av lektionen så effektiv tid att rida blir cirka 20 minuter. Jag passar dessutom inte på hästen jag får rida då den är för stor och tungriden för mig.
Det beror på vilken nivå tränaren är också tänker jag.
Och om de lever på det eller ha tränare på sidan.
Också om man förväntas vara uppvärmd så det är koncentrerade 30 min eller om tränaren även deltar i uppvärmningen. I det senare fallet blir det liksom inte lika koncentrerat första kvarten tycker jag.

Jag är vän med min tränare numera, så vet inte riktigt hur långa lektionerna blir. Vi slutar när vi känner oss klara. Men mellan 40-60 min är nog standard.

På islandshäst med lånad häst betalade jag 700kr för ungefär en timme sist..
 
Nästan alla verkar betala mindre än vad jag får göra. För mig kostar en lektion 500 för 30 minuter. 100 kronor av detta är hyra för häst. Framskrittning är en del av lektionen så effektiv tid att rida blir cirka 20 minuter. Jag passar dessutom inte på hästen jag får rida då den är för stor och tungriden för mig.
Bara 20 min lät rätt opraktiskt. Svårt om man har svårt för en övning, även om man hinner jobba igenom den övningen hinner man ju inte med något annat..
 
Det är skillnad på muntliga och skriftliga instruktioner. Det är också skillnad på hur instruktioner ges, om de ges på det sätt som jag kan ta dem till mig eller inte. De finns i huvudsak 3 olika sätt att ge instruktioner på. En av dessa är mitt primära sätt att lära mig på och en av dessa begriper jag inte alls (och tekniska instruktioner faller vanligen i den kategorin).
Jag kan känna igen mig i det. Du har inte ngt barn/ungdom i närheten som kan hjälpa dig? Jag brukar be mina egna barn och säga till dem att de skall förklara så att en tre-åring kan förstå :)
 
Det där blev jag nyfiken på. Kan du förklara?
Jag lär mig mest av bildspråk och att härma. I andra hand lär jag mig efter känsla, att känna övningen i kroppen. Det som funkar sämst är mekaniska instruktioner, typ "rid en vänstersluta från en bokstav till en annan bokstav".
 
Jag lär mig mest av bildspråk och att härma. I andra hand lär jag mig efter känsla, att känna övningen i kroppen. Det som funkar sämst är mekaniska instruktioner, typ "rid en vänstersluta från en bokstav till en annan bokstav".
Jag menade vilka de tre sätten att ge instruktioner är och vad den uppdelningen kommer av/innebär.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 092
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 774
Senast: Solstig
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 081
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp