Pris på föl?

Du tror inte att det försvunnit en 0:a? Ingen vettig människa tror väl att de kan få tag på en unghäst med de förutsättningarna till det priset? :confused:
 
Var har det försvunnit en nolla? :confused:

Ngnstans här i tråden, eller i annonser i allmänhet?
Menar du annonser i allmänhet, så är det ju rätt enkelt att se om en nolla försvunnit! Står det 4000:- för en lovande åring, så förstår man ju att det är knas och säkerligen fattas ett nolla.
Men står det 20.000:- så är det ju mer logiskt tycker jag, att ngn anser de ska få en läromästare med höga placeringar för det priset, och att det inte är tryckfel. Det för att 200.000:- är ju väl högt för det de söker. Om man jämför med priserna på liknande hästar i annonser.
 
Tycker också att 40000 är för dåligt för att sådant föl, med tanke på stam och prestationer. Min syster sålde ett föl e. Irco Mena-Cardento förra sommaren och fick betydligt mer betalt. Stoet hade gått 3-års testet o fått hoppdiplom och kommer ur ett prestationssäkert möderne. Fölet fick 47p på fölvisningen. Hon blev inte nerringd av spekulanter men de som ringde visste vad de ville ha och var beredda att betala för det. Lycka till!!
 
:D Nja, jag tänkte mest på "svårklassämne önskas köpa, skall ha internationellt erkänd toppstam, pris max 15000kr" att det måste försvunnit en nolla i annonsen... SÅ billigt finns det väl ändå ingen som tror de kan köpa en häst? :rofl:
 
Jo då, kolla in en del köpe annonser, har sett en för ett tag sedan, snällfamilje D-ponny önskas köpa ca 7-8 år med minst placeringar i Msv Hoppning frisk, snäll vid hantering utan olater, max pris inkl utrusting 5.000:-

Kommer inte ihåg exakt med det var ungfär så här, även om de hade glömt en nolla så är det väl ändå ett "drömpris".. :crazy:
 
Att folk tror de kan köpa en shettis med full utrustning för 500:- tror jag beror mycket på ren okunskap, men tävlingshästar för lite och ingenting! :eek: Man kan ju anta att det är småglin som drömmer om en egen häst, men vuxna människor som yrar i nattmössan... :o Undrar hur de ska ha råd att hålla en häst sen. :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
11 929
Senast: ameo
·
Avel Allt lutar nu åt att jag ska betäcka mitt sto till våren, om allt går som det ska *nervös* Men det behövs ju en pappa också ;) Jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 941
Senast: superstar
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 483
Senast: Guld
·
S
Avel \"Måste\" man ta föl..? Märklig fråga kan tyckas men... Jag har ett halvblodssto på 14 år, hyfsat trevlig och så men exteriört ingen...
Svar
11
· Visningar
1 333
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp