Projekt 2019

Igår kväll lastade maken första lasset bråte, som han lämnar på tippen strax. Sen blir det ett lass till idag. Förhoppningsvis räcker det. Blir ett eller två lass till nästa vecka, när balkongen/taket är rivet.
Jag ska hem och städa bort allt rivdamm som lyckats leta sig in i kök och vardagsrum, trots plast och dörrar. Även om vi inte bor hemma just nu, så blir det lättare att få rent just för att vi inte är där...och så för katternas skull.

Förhoppningsvis behöver vi bo hos svärmor bara en vecka till... (Det här blev lite större än tänkt från början. Hej, vattenskada.)
 
Igår kväll lastade maken första lasset bråte, som han lämnar på tippen strax. Sen blir det ett lass till idag. Förhoppningsvis räcker det. Blir ett eller två lass till nästa vecka, när balkongen/taket är rivet.
Jag ska hem och städa bort allt rivdamm som lyckats leta sig in i kök och vardagsrum, trots plast och dörrar. Även om vi inte bor hemma just nu, så blir det lättare att få rent just för att vi inte är där...och så för katternas skull.

Förhoppningsvis behöver vi bo hos svärmor bara en vecka till... (Det här blev lite större än tänkt från början. Hej, vattenskada.)

Fy så tråkigt med vattenskada :down:
 
Tapetseringen blev klar igår som planerat. Maken ska till skogen en sväng nu (om han inte ångrar sig när han inser vad jobbigt det blir med en halvmeter snö) och sen ska vi lägga golvet. I morgon ska vi köpa golvlister, dörrfoder och fönsterbräde. På måndag kan vi flytta in sängen om allt flyter på :D
 
Jaha, nu har infarten till förrådet förvandlats till isbana så vi kommer inte in med bil och släp. Inga möbler flyttad den här helgen heller. De har inte bytt golv på övervåningen än heller så det lär dröja innan vi kan flytta in ordentligt..
 
Vi ska snart påbörja projekt Källaren. Det ska målad i gymmet och i det största rummet. Jag röjde lite igår bland mina hästtäcken. Packade ner dom jag ska ha kvar i flyttlådor och staplade inne i sadelkammaren istället. Vi har en jobbig vabbperiod nu så bara den är över och energin och lusten till att grejja kommer tillbaka ska vi dra igång. Vill ha det klart innan uteprojekten ska dras igång :)
 
Titta! Vi har en vägg och ett tak! :banana::bump::banana:
DSC_4068.JPG


Syns lite dåligt på bilden, för arbetsmaterialet är i vägen utanför, men jag ser både tak, vägg, fönster och dörr! Tjoho!



Tillägg:
Snickaren har rivit innertak, balkong (yttertaket över hallen + utbygge över entrén), räcken samt entrévägg. Allt var dåligt.
Under tiden som snickaren bygger försöker vi komma till beslut om tapeter, färg och golv. Vi kommer själva tapetsera och måla.
 
Titta! Vi har en vägg och ett tak! :banana::bump::banana:
Visa bifogad fil 25678

Syns lite dåligt på bilden, för arbetsmaterialet är i vägen utanför, men jag ser både tak, vägg, fönster och dörr! Tjoho!



Tillägg:
Snickaren har rivit innertak, balkong (yttertaket över hallen + utbygge över entrén), räcken samt entrévägg. Allt var dåligt.
Under tiden som snickaren bygger försöker vi komma till beslut om tapeter, färg och golv. Vi kommer själva tapetsera och måla.
Menar du så här :nailbiting:
hus riv.JPG

Här rök,balkong,veranda,ytterdörr,balkongdörr och en viss del av väggen till vä.
 
Håller på och bygger ett hyllsystem med äppellådor från IKEA till mina växter, har målat dem i en gråaktig olja som påminner om järnvitriol. Riktigt nöjd med färgen så nu är det bara att leka tetris tills jag är nöjd, fästa dem i varandra och i väggen så de inte brakar ner över katten
 
Igår städade vi ur stora rummet i källaren ännu mer och flyttade ut gymgrejerna dit för att en städa gymmet. Maken la i puts där det lossnat från väggarna och ikväll ska väggarna tvättas. Hoppas det torkar snabbt så vi kan börja måla redan i morgon, men vi siktar in oss på onsdag. Just nu är väggarna gula och golvet är bajsbrunt (stora rummet är helt omålat) :p Väggarna ska bli ljusgrå och golvet mörkgrå. Kommer bli sååå mycket bättre!

Vi gör klart gymmet så vi kan flytta in träningsgrejerna dit igen så tar vi stora rummet sen. Snart måste vi börja med alla uteprojekt som vedhantering och harvning så vi ska göra klart så snabbt vi kan i källaren.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 329
Senast: Ajda
·
Hemmet Dags för en ny tråd för våra projekt :) Klistrar in listan för 2020 nedan. Fick gjort en del av de, lite extra som inte är med på...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 569
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp