Projekt bostadscontainer.

Såg på Grand Design här i veckan. Där var det ett hus som bestod av tre stycken containers som var ihopbyggda och staplade på varandra.
Tänkte på dig där. ;)
Det huset låg i alla fall i Nordirland. Det var otroligt snyggt och välgjort. Lite halvrå känsla men ändå otroligt sofistikerat. Så häftigt! :d
Och jag menar, får man vara med i DEN tävlingen så har man ju ett fint hus. :bow:

Det gjorde inte saken sämre att han som ägde huset såg så trevlig ut och pratade en sån utpräglad dialekt som dom har på Nordirland. :o :up: Älskar att höra den dialekten även om man knappt fattar vad dom säger. :love:
Äsch jag läst Norrland :o:D
 
Har också sett den irländska containern. Jag tyckte väl iden var cool men på den trolska platsen så var det inte någon bra idé med ett schabrak till hus.
 
Har också sett den irländska containern. Jag tyckte väl iden var cool men på den trolska platsen så var det inte någon bra idé med ett schabrak till hus.
Jag tyckte den passade bra där och att den smälte in.
På något konstigt sätt gick det ihop för mig, men jag förstår om inte alla gillar det. :p
 
Hur går det med allt @MacGyver
Det är vinter i Sverige så jag har gått i ide till våren och då väntar först tömning av logen på allt, utbilning av gamla golvet och gjutning av nytt samt byte av lite stolpar och rivning-byte av några löpmeter yttervägg i samband med stolpbytet. Stolparna är ruttna i botten så det måste göras. Containern är inte planerad förrän nästa vinter då ny gavel måste byggas med dörr och fönster innanför containerdörrarna och prio ett är att bygga tak över containern samt takbyte på halva magasinet som är högsta prio då det gamla är slut. Plåten till taket kom på senhösten och då var det inte läge att börja, jag stod just då och byggde elektroniklabb i den andra mindre containern och det är färdigt och 21+ därinne och jag håller som bäst på att slutföra inventeringen som tog sin lilla tid med c:a 10,000 artiklar, en del osorterat men nu är det snart färdigt med den.
Just elektroniklabbet med förråd är en central enhet här som bara måste funka då den även innehåller delarna till internet så den fick avbrottsfri kraft som räcker 2 dygn innan jag måste starta upp elverket. Den kommer även att innehålla styrningen till solcellsanläggningen. Sen innehåller den en hel del installationsmateriel till bygget så nu finns inget utspritt någonstans, och det som inte finns i elförrådet det finns inte så nu är det slut på att leta 2 timmar för ett 2-minutersjobb.

Det går sakta men säkert framåt.
 
Nu kör vi igen, nu länkar jag bilder från Google drive eftersom "fotohinken" haft den goda smaken att stänga av all direktlänkning om man inte betalar en massa pengar. :rage:

Jag började ju i våras med en helt tom och naken container ställd på plintar.
vUzWAujjkITICH5Iryk8WfEzO6JKl7PbgqvNtKlwgrUW4BFa4MyBKWXNAAsCa8vWKFwAeURq5T0OGhk=w1855-h966-rw


Gaveltakstolen var inte helt lätt att få till, dels ska det vara takutsprång åt framsidan och sen är takhalvorna olika långa med olika vinkel och jag säger bara tack gode gud för att laser är uppfunnen för den har sparat otroligt med tid.

JrrlMGH1Uvg8txhS5vRNcKOggfj9o5HKSceCsWj5TGlSBgAe__6hLKFXb2GJtO1Z8HqNd-D5lvnjie8=w1855-h966-rw


Sen skulle f*nskapet upp också, svintung, och själv var jag också naturligtvis men Avanten med kranarmen fixade det lätt. :up:

MMXT_Vu9DrvoTGJ4jRAIRD4ONOnLqIH6m5jrvYny7IfJFwH8dU0qleU-xCly0VYVrSRTfR6ByVGp458=w1855-h966-rw


Ja sen var det bara att fortsätta bygga och regla väggar, resa takstolar, lägga tak, isolera och spika väggar.
("Byggställningen" för att komma upp till nock är nätburarna jag har ved i, troligen inte helt godkänd men med spännband och lite virke blev den skitstadig, "stegen" är en kabelstege från en riven industri.) :p

1uobH88TODnx6sTkY1v6BX1vA_E60FZD305qIvsPOi0OcWKXzUEwaW4J01hwuLlF2wPqAA1sG0P3Eo0=w1855-h966-rw


Den här byggställningen är lite seriösare, ställage från samma industri och skitstadig men lik förb. inte godkänd som arbetsställning annat än för Polacker,,,,,,,ja och mig då. :D

0fq68jQTN2A53bEUL1O0m2zBka_xaxkApx0Qhl3ICG6OLpYgRyCwwCL8F08NZSOXv0zHn08Ar41GwdI=w1855-h966-rw


bNfFhcuPODAHzy3pSkfxrgSD9wGkmQGfGvapm6s7DpmHGbYolRxGoki4hL88CllCM9p4YCCjILwTkXk=w1855-h966-rw
 
Nu kör vi igen, nu länkar jag bilder från Google drive eftersom "fotohinken" haft den goda smaken att stänga av all direktlänkning om man inte betalar en massa pengar. :rage:

Jag började ju i våras med en helt tom och naken container ställd på plintar.
vUzWAujjkITICH5Iryk8WfEzO6JKl7PbgqvNtKlwgrUW4BFa4MyBKWXNAAsCa8vWKFwAeURq5T0OGhk=w1855-h966-rw


Gaveltakstolen var inte helt lätt att få till, dels ska det vara takutsprång åt framsidan och sen är takhalvorna olika långa med olika vinkel och jag säger bara tack gode gud för att laser är uppfunnen för den har sparat otroligt med tid.

JrrlMGH1Uvg8txhS5vRNcKOggfj9o5HKSceCsWj5TGlSBgAe__6hLKFXb2GJtO1Z8HqNd-D5lvnjie8=w1855-h966-rw


Sen skulle f*nskapet upp också, svintung, och själv var jag också naturligtvis men Avanten med kranarmen fixade det lätt. :up:

MMXT_Vu9DrvoTGJ4jRAIRD4ONOnLqIH6m5jrvYny7IfJFwH8dU0qleU-xCly0VYVrSRTfR6ByVGp458=w1855-h966-rw


Ja sen var det bara att fortsätta bygga och regla väggar, resa takstolar, lägga tak, isolera och spika väggar.
("Byggställningen" för att komma upp till nock är nätburarna jag har ved i, troligen inte helt godkänd men med spännband och lite virke blev den skitstadig, "stegen" är en kabelstege från en riven industri.) :p

1uobH88TODnx6sTkY1v6BX1vA_E60FZD305qIvsPOi0OcWKXzUEwaW4J01hwuLlF2wPqAA1sG0P3Eo0=w1855-h966-rw


Den här byggställningen är lite seriösare, ställage från samma industri och skitstadig men lik förb. inte godkänd som arbetsställning annat än för Polacker,,,,,,,ja och mig då. :D

0fq68jQTN2A53bEUL1O0m2zBka_xaxkApx0Qhl3ICG6OLpYgRyCwwCL8F08NZSOXv0zHn08Ar41GwdI=w1855-h966-rw


bNfFhcuPODAHzy3pSkfxrgSD9wGkmQGfGvapm6s7DpmHGbYolRxGoki4hL88CllCM9p4YCCjILwTkXk=w1855-h966-rw
Syns inga bilder.
 
Då testar vi igen:

Jag började ju i våras med en helt tom och naken container ställd på plintar.

TQIoJAI9RlbP18UnoAdaHrVmxjfv_eqowB5z0QtpPqM


Gaveltakstolen var inte helt lätt att få till, dels ska det vara takutsprång åt framsidan och sen är takhalvorna olika långa med olika vinkel och jag säger bara tack gode gud för att laser är uppfunnen för den har sparat otroligt med tid.

JciVUjymrdobFOq9eZ3egILw09jFVclMZLJAXExKnQA


Sen skulle f*nskapet upp också, svintung, och själv var jag också naturligtvis men Avanten med kranarmen fixade det lätt. :up:

oQWsMr4LjSZj8ICcr6iIQpO68Ugo3_XBF9gnJAVEwzQ


Ja sen var det bara att fortsätta bygga och regla väggar, resa takstolar, lägga tak, isolera och spika väggar.
("Byggställningen" för att komma upp till nock är nätburarna jag har ved i, troligen inte helt godkänd men med spännband och lite virke blev den skitstadig, "stegen" är en kabelstege från en riven industri.) :p

UJo8h1pUViPFZUelS9ZP408ggrJDFpmFyDp59Z1wz2s


Den här byggställningen är lite seriösare, ställage från samma industri och skitstadig men lik förb. inte godkänd som arbetsställning annat än för Polacker,,,,,,,ja och mig då. :D

YninL0hHwkDzerjWbzQzp4vakK_75Hv6-K5DJmthwUo


LWwnu7rAiF8cu3ZjMIHjJybo3JZQ2FMFbKLJoXtDyKU


JVQNuiI3J_0J4AVvz_zamWbwl8IzePQPJ738FUaxh4w
 
Då testar vi igen:

Jag började ju i våras med en helt tom och naken container ställd på plintar.

TQIoJAI9RlbP18UnoAdaHrVmxjfv_eqowB5z0QtpPqM


Gaveltakstolen var inte helt lätt att få till, dels ska det vara takutsprång åt framsidan och sen är takhalvorna olika långa med olika vinkel och jag säger bara tack gode gud för att laser är uppfunnen för den har sparat otroligt med tid.

JciVUjymrdobFOq9eZ3egILw09jFVclMZLJAXExKnQA


Sen skulle f*nskapet upp också, svintung, och själv var jag också naturligtvis men Avanten med kranarmen fixade det lätt. :up:

oQWsMr4LjSZj8ICcr6iIQpO68Ugo3_XBF9gnJAVEwzQ


Ja sen var det bara att fortsätta bygga och regla väggar, resa takstolar, lägga tak, isolera och spika väggar.
("Byggställningen" för att komma upp till nock är nätburarna jag har ved i, troligen inte helt godkänd men med spännband och lite virke blev den skitstadig, "stegen" är en kabelstege från en riven industri.) :p

UJo8h1pUViPFZUelS9ZP408ggrJDFpmFyDp59Z1wz2s


Den här byggställningen är lite seriösare, ställage från samma industri och skitstadig men lik förb. inte godkänd som arbetsställning annat än för Polacker,,,,,,,ja och mig då. :D

YninL0hHwkDzerjWbzQzp4vakK_75Hv6-K5DJmthwUo


LWwnu7rAiF8cu3ZjMIHjJybo3JZQ2FMFbKLJoXtDyKU


JVQNuiI3J_0J4AVvz_zamWbwl8IzePQPJ738FUaxh4w
Kan du lägga in länkar istället?
 
Använde du dig av forumbilder när du laddade upp bilderna här? Hade själv samma problem när jag försökte lägga upp bilder via dem senast och det blev då bara [ IMG ]
 
Eftersom flera frågat hur det går och jag också fått PM så fortsätter jag dela med mig av byggandet och tänker ignorera vissas inlägg här ovanför.

Våren bestod av schaktning och lera-lera-lera och ännu mera lera, dränering och lite avloppsjobb, det här är blivande vägen till containern, en väg som bestod av bottenlös lera.Visa bifogad fil 17776
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp