Bukefalos 28 år!

Råa nötben. Enkel fråga..

B

bestatjejen

Jag har fått slaktavfall av en bekant. Råa nötben. Ska man koka det först? Har för mig att min tik blev lite lös i magen sist hon fick ett sånt ben...
 
Sv: Råa nötben. Enkel fråga..

Ben ska inte kokas.
Om hon blir risig i magen så försök ta bort lite märg före, det kan bli för mycket av det goda om de inte är van.
 
Sv: Råa nötben. Enkel fråga..

Precis som fiffi1 skriver så ska de inte kokas. Har själv två lårben från ko hemma. I början blev hundarna väldigt hårda i magen, så benen kunde bara ligga framme en liten stund åt gången (hade det i frysen när det inte låg framme). Men när de vant sig och inte längre tuggade frenetiskt på benet så kunde benet lämnas framme...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Ska ringa veterinär och boka tid imorgon för kontroll men tänkte kolla här först. Kanske bara jag som är lite nojig. Min bostonterrier...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 813
Senast: Diabetikern
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 062
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp