Bukefalos 28 år!

Räkna ut ts-halt?

Glimm

Trådstartare
Fick min analys av hösilaget igår men de hade glömt att räkna ut ts-halt :mad:
Så nu undrar jag hur man kan räkna ut det själv i väntan på en ny analys.
Har sett någon tråd här förrut om att man kan torka höet i micron, men hittar inte tråden.
 
Sv: Räkna ut ts-halt?

Ring till labbet och fråga varför det inte står med!

Antingen har de bara glömt att skriva ut värdet eller så får de väl göra en ny analys för det ska väl ingå.
 
Sv: Räkna ut ts-halt?

Har ringt, de har glömt att väga hösilaget innan torkning, ska skicka in en ny analys men det tar ju minst en vecka till innan den kommer, måste börja på en ny bale först också innan jag kan ta nytt prov, så jag ville veta hur jag kan uppskatta ts-halten innan den nya analysen kommer.
 
Sv: Räkna ut ts-halt?

Väg hö´t och torka i micro eller varmluftsugn (utan (lite) värme) och väg igen efter det är torrt, då får du veta hur många gram vatten det fanns i hö´t. Räkna om till procent.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 609
Senast: Shixle
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
25 564
Katthälsa Nu behöver jag alla tassar, tummar och tår för lille Skrutt. Vi åkte in akut i morse med vad jag trodde var en förstoppning. Han har...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
18 020
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 250
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp