Bukefalos 28 år!

Ras som är lik Dvschnauzer?

Sv: Ras som är lik Dvschnauzer?

Håller med Moster Mia, är ju bara ett ordstäv som man kanske inte ska ta så allvarligt. Det är ju inte menat att avra nedlåtande mot terriers. För övrigt gillar jag de små "ettriga" sakerna, det finns en viss charm med terriers.
 
Sv: Ras som är lik Dvschnauzer?

Det är inte nedlåtande tycker jag, utan en komplimang!
Det är ju en terriers psyke som gör den annorlunda från många andra raser, och den SKA vara så också.

Mina Amstaffar är lika envetna, på, envisa och hårda som en terrier ska vara, och det ser jag som positivt. Att man sen får jobba med dom 100 ggr hårdare ibland kommer ju liksom på köpet, med all deras envishet och starka vilja.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 178
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 146
Senast: hundtant
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 566
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp