Bukefalos 28 år!

Rasklubbars utställningar

G

glee

Hur vet man om en utställning är för alla raser, när det är en rasklubb som håller i den? :confused:

Kan ju maila och fråga, men tänkte fråga här först.
 
Sv: Rasklubbars utställningar

Haha ja men jag tänkte om det var så att de alltid skrev tydligt ifall det var så att utställningen var för alla raser. Verkar så konstigt att man måste fråga, alla specialklubbar måste ju bli helt översvämmade av mail där folk bara frågar samma sak.

Undrade mest om det generellt är så att det inte är för alla raser om de inte skriver det.

Förstår du nu hur jag kunde ställa en så dum fråga? :D
 
Sv: Rasklubbars utställningar

Många går ju på rasutställningar med raser som inte är "klubbens" men "hundsortens".... tex Vorsteh på cookerspanielklubbens (fågelhundar) utställningar = ett hyffsat säkert bäst i rasen att skryta med i framtida avel ;)

Mvh
Björn
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rasklubbars utställningar

*skratt*

Jag redigerade för att det blev så flummigt och otydligt ..... men jag vet inte om det vart något tydligare?

Hursomhelst så var det väl ingen dum fråga, bara ringa och höra om de bedömmer din ras också.

Mvh
Björn
 
Sv: Rasklubbars utställningar

Jag förstår vad du menade iaf. :)

Får väl ringa och höra sen då.
 
Sv: Rasklubbars utställningar

Brukar inte det stå i annonsen. Står det inget om andra raser så är det bara för rasklubbens hundar. Annars brukar det ju stå att det är för andra raser också.
Så tror jag att det är.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Här kommer en lite konstig fråga. På SKKs kopahund.se kan man ju söka på raserna och läsa lite om dem. Beskrivningarna är så vitt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 191
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
550
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 350
Senast: Kakis
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp