Åh kul! Ska kolla in det, tackKelpieklubben anordnar en rasspecial i augusti. Åk dit och prata lite! Annonsen kommer nog ut när som helst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh kul! Ska kolla in det, tackKelpieklubben anordnar en rasspecial i augusti. Åk dit och prata lite! Annonsen kommer nog ut när som helst.
I sak anser jag att man väl kan ha vilken ras som helst som första hund så länge man är ordentligt påläst. Men jag skulle nog vara försiktig med att skaffa belgare som första hund. Det sagt så är det såklart så att det i sak inte är någon direkt skillnad mellan att ha haft tex en bichon och sen skaffa sig en belgare och inte haft någon hund och skaffa sig en belgare.
Jag tänker att det finns enklare raser som ändå passar in på det TS söker utan att gå till belgare.
FinMin labbe var nog runt 65 i mankhöjd och har var jättestor!. 50 cm är precis lagom. Inte liten, men inte heller stor. Medelstor!
Labben Loke var nästan 13 år på bilden och hade inga muskler kvar med fortfarande en stor hund
Visa bifogad fil 183580
Fin
Det där med storlek är ju så individuellt vad man tycker. Men jag tycker inte det är en stor hund, stor hund för mig då hamnar man på pyreneér, mastiff och GD![]()
Min labbe var nog runt 65 i mankhöjd och har var jättestor!. 50 cm är precis lagom. Inte liten, men inte heller stor. Medelstor!
Eller kooikerhondjeKolla in den lite ovanliga rasen kromfohrländer. Den är inte så jättestor och ganska sportig.
Kolla in den lite ovanliga rasen kromfohrländer. Den är inte så jättestor och ganska sportig.
Tja, min Kooiker passar in på önskelistan väldigt bra. Nog lite ohomogen men erfarna uppfödare brukar vara duktiga på att matcha valparna väl till rätt hem utifrån egenskaper och ägarens ambitioner.Eller kooikerhondjeverkar också trevlig!
Dom är också mycket spretiga mentalt och kan vara rätt egensinniga. Vanligt med nära till skall också. Det finns andra raser i samma storleksklass som matchar TS önskemål betydligt bättre.
Dom är också mycket spretiga mentalt och kan vara rätt egensinniga. Vanligt med nära till skall också. Det finns andra raser i samma storleksklass som matchar TS önskemål betydligt bättre.