Bukefalos 30 år!

Russlar är typ världens bästa hundar! <3
Min tant var hands down typ den mest fantastiska förstahund någon kunde önska sig, det var nästan precis som på film (förutom att hon åt upp min hamster då. :angel:). Här känner jag också att jag kan välja hund från random gårdsparning och ändå få en riktigt skön individ. Man vet liksom vad man köper så länge man inte går ut och letar exotiska färger eller något annat skumt.

Ja, det är typ det jag föreställer mig (det sista). 😃 Det ser liksom så rätt ut i mitt huvud med den rasen där. 😅

Sen är du absolut en shiba-ambassadör också, och jag fattar att de också passar, jag fick ju själv tips om den rasen när jag önskade förslag på friluftshund (shiba är inte aktuell för mig men jag fick en ny och positiv bild av den efter det).

• Gilla
Reactions: Sel
Jag ska absolut kontakta kenneln men med mycket vaga förhoppningar. UK generellt är väldigt anti-lägenhet. :D Irland skulle eventuellt kunna fungera med tåg och båt, men han kan säkert ge mig tips om logistik i så fall!
Tack så mycket för tipsen! <3
Håll mig uppdaterad, Astor är nördig på Ginga Nagareboshi Gin också (som de flesta Nihon Ken entusiaster verkar vara) och känner du till det kan ni bonda över det 😁 (finns en hel discord-server för den mangan)
Astor har kullbrorsan till min Japanimport 👀

@Sel Du kan ju också råka få med dig en valp i handbagaget när du åker tillbaka hem från Sverige...

Du kan ju kolla om det finns några valpar ... hittade två tikar:

https://www.kopahund.se/#/annons/47216

https://www.kopahund.se/#/annons/47002

Tänkte på det du skrev att många är utställningsavlade i UK. Jag har ingen aning hur aveln ser ut i Sverige. Men, en liten valp kan du absolut ha som handbagage på flyget...

(Det största problemet är ju att valpen måste ha pass. Vet inte hur tidigt man kan ge första rabiesvaccinationen. Sen måste man vänta några veckor efter vaccinationen innan man får resa utomlands. Sen om UK har andra regler då de inte är med i EU vet jag inte heller.)

Men visst är valparna söta?
12 veckor + 21 dagar

• Gilla
Man får inte flyga med djur i kabinen till UK, tyvärr. Det är en av anledningarna till att min hemresa blir så kort, planen var annars att ta med kisse och bli hemma någon månad. Han kan resa med mig ut, men inte in.
Det är också anledningen till att jag inte vill importera valp, de måste åka med bagaget som "cargo".
Kanon! Du kan du ta med en "patte" till oss :angel: :idea::D

Håll mig uppdaterad, Astor är nördig på Ginga Nagareboshi Gin också (som de flesta Nihon Ken entusiaster verkar vara) och känner du till det kan ni bonda över det 😁 (finns en hel discord-server för den mangan)
Astor har kullbrorsan till min Japanimport 👀
Det är den serien som har fått mig att vilja ha en Kai sedan jag var typ tio år gammal. :D

Det roliga är att i min värld låter inte det här ovanligt eller konstigt alls. Majoriteten jag känt som haft pudel eller de jag har träffat, har varit åt det hållet. Ändå så rekommenderas de högt och lågt. Så håller med dig om att jag har svårt att se att pudlar ska vara så förträffliga att de passar till allt så väl som de ofta framställs. Det finns ju många andra raser som också passar perfekt till det folk ofta frågar efter när de blir rekommenderade pudlar, men på något sätt har väl pudlar ofta blivit det folk tar till som tips om man vill ha en aktiv sällskapshund eller dylikt. Default-tipset. :laugh:
Jag som är mer terrier- och schnauzerperson tycker att pudlar är lite sköra, fjompiga och framförallt verkar de ju ha mycket problem med mage som gör att de inte äter. Ja och så frakturerna och höfter som hoppar ur led på dom små. Men kan absolut tycka att de är roliga också, bara inte en hund för mig och verkligen inte för alla som söker sällskapshund heller.

Oooh, nice! Är du med i discord-servern? Astor hänger där också 👀
Eller hur! Det kändes lite otippat, därav skrattemojin. :D Det är ju inte en okänd anime på något vis men sååå många har jag inte mött som sett den och blivit kär i samma hundar. Jag minns hur vi hyrde den om och om igen, fyra avsnitt på varje kasett, dubbad till Svenskaförstås. ANtagonisten (en dobermann) pratar svenska med gräslig tysk brytning. 😅
Nej jag använder inte discord alls, men jag ska absolut nämna serien när jag mailar! Det hade jag tänkt ändå. :D Flertalet nihon ken finns ju representerade i den.

Jag som är mer terrier- och schnauzerperson tycker att pudlar är lite sköra, fjompiga och framförallt verkar de ju ha mycket problem med mage som gör att de inte äter. Ja och så frakturerna och höfter som hoppar ur led på dom små. Men kan absolut tycka att de är roliga också, bara inte en hund för mig och verkligen inte för alla som söker sällskapshund heller.

Delvis kl/spinner vidare…

De pudlar jag haft på valp- och allmänlydnadskurser har haft problem med socialiteten och nerverna i stort. De är nog käcka hundar över lag, men ingen ras jag är särskilt förtjust i eller brukar rekommendera.

Eller hur! Det kändes lite otippat, därav skrattemojin. :D Det är ju inte en okänd anime på något vis men sååå många har jag inte mött som sett den och blivit kär i samma hundar. Jag minns hur vi hyrde den om och om igen, fyra avsnitt på varje kasett, dubbad till Svenskaförstås. ANtagonisten (en dobermann) pratar svenska med gräslig tysk brytning. 😅
Nej jag använder inte discord alls, men jag ska absolut nämna serien när jag mailar! Det hade jag tänkt ändå. :D Flertalet nihon ken finns ju representerade i den.
Jag hyrde också den hela tiden! Nu har jag både den svenska klippta på DVD och hela japanska, både Gin och Weed 🤣 (plus jag har en superfin fanmade figurine av Chutora som jag vann på ett online konvent)

• Hjärta
@ Sel, Jag är onödigt nyfiken hur det går för dig, har du bestämt ras?

Någon lyckligt lottad valp som snart flyttar hem till dig?

• Hjärta
@ Sel, Jag är onödigt nyfiken hur det går för dig, har du bestämt ras?

Någon lyckligt lottad valp som snart flyttar hem till dig?
Haha, nej! :D Men jag landade ju efter Sverigeresan i Måndags så nu får jag äntligen faktiskt titta på riktigt. Mycket spännande! Jag har hittat kommande kullar hos både shiba, jrt och basenji. Mest troligt blir det efter nyåret men man vet aldrig.
Kisse ska in och vaccineras den här månaden och jag tänkte ta tillfället i akt att höra mig för hos vetten om de har några heta lokala tips. ;)

Haha, nej! :D Men jag landade ju efter Sverigeresan i Måndags så nu får jag äntligen faktiskt titta på riktigt. Mycket spännande! Jag har hittat kommande kullar hos både shiba, jrt och basenji. Mest troligt blir det efter nyåret men man vet aldrig.
Kisse ska in och vaccineras den här månaden och jag tänkte ta tillfället i akt att höra mig för hos vetten om de har några heta lokala tips. ;)
Erkänn att du egentligen vill ha en liten ligist .... Förlåt en söt, snäll, välartad shibavalp 😁

• Haha

Liknande trådar

• Vilken ras (ja, en sådan tråd!)
  • Rasval: Vad passar?
  • Valp 2027
  • Vilken hundras passar mig?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII