"Red lines" lädersaker

Evergreen

Trådstartare
Hurdan är kvalitén på dom?
Har hittat en grimma i det märket som är jättemjuk och verkar fin! Men den kostar bara runt 250 :- och då brukar det ju inte vara superkvalité, men det var 2(?) års garanti på den...
Billigare lädersaker brukar ju inte vara genomfärgade och blir "gråa" efter en tid, och det är främst det jag oroar mig för.

Sv: "Red lines" lädersaker

har ett träns därifrån, jättesnyggt men lädret är väldigt tjockt stelt

Tror Red Line er gjennomfarget lær. I Norge er ikke dette merket noe 'billig' merke ialelfall (trinser rundt 500 kr u tøyler)

Har et par gummitøyler fra RL, er veldig fornøyd med de! Myke og fine til tross for lite brukte og lite smurte.

Hittade denna på Henrikssonsridsport, på deras hemsida:

"LÄDERGRIMMA
Red Line uppbindningsgrimma där du kan plocka av undre delen av grimman med karbinhakar. Det gör det lättare att rykta hästens huvud.
Mässingspännen. Mjukt och skönt läder. Mjukfodrat i nacke och nosrygg.
Finns i chestnut och svart.
Storlek ponny, cob eller full.
Pris: 585:-
OBS. bilden är missvisande vad gäller nackstycket. Grimman knäppes på hästens vänstra sida som vanligt."
rlgrimma.jpg

Är det den du menar?
Kanske är på rea då?

Jag har bra erfarenhet av Red Line och som någon annan sade så räknas inte Red Line som något billigt märke här i Norge.
Har i alla fall ett svart achenträns som är snart ett år gammalt och det blir bara finare och finare och håller färgen. Var en aning stelt när jag köpte det men nu är det riktigt mjukt och fint! Betalade 549 kr för det utan tyglar och det var väl investerade pengar :)

Ja, det är nog en sådan grimma tror jag.
Men den kostade inte uppåt 5-600, högst 3!
Iofs så är dom rätt billiga på det stället där den fanns(en djuraffär som köpt in ett sortiment med hästgrejer)

Man kanske skulle satsa på en sådan då ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
3 109
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Jag får väl börja från början. Jag har en helt fantastiskt underbar papillon tik som är nyss fyllda 7år... Jag har haft henne sedan...
Svar
14
· Visningar
2 205
Senast: _Skifting_
·
M
Utrustning Jag har letat sadel till min kille i 2 år kanske 2½ år nu. Efter att vi varit hos två diplomerade sadelprovare och provat säkert upp... 2
Svar
20
· Visningar
2 185
Senast: Mos410
·
T
Hästmänniskan Sambons brosas tjej flyttat in på gården för 6 månader sedan. Hon gillar inte mig för 5 öre, fråga mig inte varför men hon har vart... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
16 626
Senast: Jazzper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka