Regndans på fredag?

Här var det regn i prognosen . Två dagar med skurar.

Idag har de tagits bort. Jag vidhåller min teori att SMHI vill hålla oss på gott humör så de lovar regn några dagar framåt så vi inte ska tappa hoppet. Men tar bort det när det närmar sig. :meh:
Jag får nog göra ett försök.... Har just bokat gräsfröhalm 40 mil bort - så desperat är jag.... :(

Det ser ut som om vi ska få 5 mm på fredag, och ett par till på lördag, men det har plockats bort från prognosen förr så jag jag litar inte på det förrän jag ser det.

Samma här, de frestar med regn men inte blir det något. Givetvis är jag på på fredag!
 
Jag är på! Befinner mig i radioskugga då men vad gör väl det? Dansa går ju bra utan internet också :D

Mammas brunn på gården sinade igår :( Nu är vi tacksamma för att det "bara" är några får att köra vatten till och inte ett gäng hästar också. Grovfoder till djuren är tack och lov bokat men det är katastrof i länet nu.
 
Jag är på! Ska även försöka hinna tvätta kläder som kan hängas ut. :up:

Och ber så mycket om förlåtelse för att jag inhandlade nya regntäcken till hästarna förra veckan... det var nog inte så genomtänkt. Kan gömma bort dom i källaren eller nåt så det blir bökigt att få tag på dom.
 
2 knallar, mörkt på himmelen men inget jävla regn :banghead::banghead:
Det måste bero på sjön regnet går norr eller söder om oss som bor vid vattnet.
 
Funderar på vilka vädergudar som kan vara lämpliga att rikta sin uppmärksamhet mot och lämpliga metoder att vörda eller blidka dem. Någon som vet?

Har en svart katt, De brukar kunna ha effekt i dylika sammanhang.
Hur är det med vita tassar, gör det att hela svart-katt-effekten försvinner, eller blir den bara lite svagare?
Vad för slags ritual är mest lämplig för regnändamål?
Det får absolut inte ingå vatten i ritualen, men annars har hon lovat att ställa upp på det mesta (mot löfte om vissa tillskott i matskålen ;))
 
Funderar på vilka vädergudar som kan vara lämpliga att rikta sin uppmärksamhet mot och lämpliga metoder att vörda eller blidka dem. Någon som vet?

Har en svart katt, De brukar kunna ha effekt i dylika sammanhang.
Hur är det med vita tassar, gör det att hela svart-katt-effekten försvinner, eller blir den bara lite svagare?
Vad för slags ritual är mest lämplig för regnändamål?
Det får absolut inte ingå vatten i ritualen, men annars har hon lovat att ställa upp på det mesta (mot löfte om vissa tillskott i matskålen ;))

De vita tassarna borde ju betyda att den svarta färgen där runnit bort och rinna = bra i det här läget så jag säger att kisse är garanterat effektivare än en rent svart katt :up:

Plus att matte rekommenderas köpa hem Dreamies :D
 
Funderar på vilka vädergudar som kan vara lämpliga att rikta sin uppmärksamhet mot och lämpliga metoder att vörda eller blidka dem. Någon som vet?

Har en svart katt, De brukar kunna ha effekt i dylika sammanhang.
Hur är det med vita tassar, gör det att hela svart-katt-effekten försvinner, eller blir den bara lite svagare?
Vad för slags ritual är mest lämplig för regnändamål?
Det får absolut inte ingå vatten i ritualen, men annars har hon lovat att ställa upp på det mesta (mot löfte om vissa tillskott i matskålen ;))
Alltså - alla tillgängliga gudar får och ska tillbes!! Jag tycker inte vi ska vara så picky nu.

Kan svart katt antas göra skillnad så involvera den svarta katten!
 
De vita tassarna borde ju betyda att den svarta färgen där runnit bort och rinna = bra i det här läget så jag säger att kisse är garanterat effektivare än en rent svart katt :up:

Plus att matte rekommenderas köpa hem Dreamies :D
Å, så bra :)
Det logiska skulle vara att hälla vatten över henne för att skölja bort mer på samma sätt... MEN... då kommer hon inte hem på en månad tror jag.
Ang. mutor så behöver vi inte lägga kostnaden på den nivån. Detta är en katt som äter ALLT och har konstant ransonering på maten. Lever inte på samma planet som de jag läser om i kattråden. :D
 
Jag har en svart katt med vita tassar med! Ska se om jag kan involvera honom i ritualet på något sätt.

Nu i kväll skrev min kommun på fejjan att huvudvattenledningen som går förbi oss har gått sönder.... :nailbiting: Snacka om dålig tajming! O_o
 

Liknande trådar

Tjatter OK. Det är krisläge i Sala. Flera bränder och just nu några utom kontroll. Markerna är fnösketorra. Människor ochy djur evakueras. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 831
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är knastertorrt och inget regn i sikte. Vi måste göra något! Bukes kraft är ju vida känd. Så varför inte enas om en gemensam...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
13 732
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp