Regndans på fredag?

Jag hoppar in och dansar självklart på fredag! Vi måste ju verkligen få regn så folk kan få in bra andra- och tredjeskördar. Jag oroar mig, och inte så mycket för de egna djuren utan mest för andras.

Tänker mig att jag kan inta den oerhört magiska drycken vatten och dansa med sambo och några hundar! Det lär hjälpa, väl? :banana:
 
Jag körde en egen variant av regndans - med framgång - idag! Gör så här: Åk till Falsterbo (eller annan plats minst tio mil hemifrån). Klä dig i en kort sommarklänning, en tunn bomullskofta som solskydd och en solhatt. Absolut inte mer. Tag INTE med paraply eller någonting som skyddar mot regn (OBS detta är mycket viktigt, helt avgörande faktiskt!)

Se även till att du har en bit att promenera t ex till bussen så att du inte kommer undan med att ha en bil på en parkeringsplats alldeles nära. Du måste exponeras för vädret på ett ovillkorligt sätt för att detta ska fungera.

Sätt dig på en läktare utan tak. Avvakta. (En svag men möjlig bonuseffekt kan vara att hänga ut ganska mycket tvätt på hemmaplan, i alla fall om det är något som måste torka under dagen.)

Och häpp, i eftermiddags så började de mörka molnen plötsligt ge utdelning i Falsterbo, och lyckades generera svindlande TVÅ millimeter i regnmätaren på hemmaplan av bara farten! (solhatten tog ändå lite av regnet, och jag tog hjälpligt skydd under ett tak) :idea::banana:
Ja, jag har gjort nåt liknande och det gav perfekt resultat (dvs regn)!

Håller just nu på och åker tåg till en stad 11 mil hemifrån. Jag har på mig en t-shirt, tunna byxor och solglasögon och har givetvis inget regnskydd med mig. Hoppas verkligen vädergudarna uppmärksammar detta nu!
 
Jag dansar regndans :banana:men inte hjälper det mycket kom 0,5 mm igår och 1 mm idag med lite åska. Det lovas regn men bara för att lura mig sen blir det ändå inget. 26+ tidigt i morse
Mitt bidrag är annars Svensk Derby på söndag i förd tunn klänning och hatt så är det som gjort för ösregn
 
Jag dansar regndans :banana:men inte hjälper det mycket kom 0,5 mm igår och 1 mm idag med lite åska. Det lovas regn men bara för att lura mig sen blir det ändå inget. 26+ tidigt i morse
Mitt bidrag är annars Svensk Derby på söndag i förd tunn klänning och hatt så är det som gjort för ösregn

Bild på hatten? :up: Älskar Ascot och andra tillfällen med engelska hattar.
 
Har inte bestämt vilken hatt det blir beror lite på om det blåser

Jag hade fem jättefina hattar men de har antingen krossats eller förlorats i flyttar. Älskar de med stora brätten, så där lite på sned? Finaste var i siden med glada färger, inköpt till ett engelskt bröllop som jag dumt nog la in i på en hylla i garderoben och sedan glömde bort så den blev mos när jag la något ovanpå :down:
 
Jag är på väg till utomhus-bio, det borde väl kunna locka fram lite regn? Känns faktiskt som det redan börjat droppa....!

Tyvärr är alla former av magiska dryckar förbjudna att medbringa. :cautious:
 
Sugen på att ställa ut något som inte tål vatten alltså -.- eller sova under bar himmel kanske? Försökte dansa med lite men jag tömkörde ponny den aktuella tiden och ponny tyckte att jag var lite småläbbig då ( =tappade fokus). Men jag gjorde ett tappert försök en stund. Får ta och dansa lite nu.
 

Liknande trådar

Tjatter OK. Det är krisläge i Sala. Flera bränder och just nu några utom kontroll. Markerna är fnösketorra. Människor ochy djur evakueras. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 831
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är knastertorrt och inget regn i sikte. Vi måste göra något! Bukes kraft är ju vida känd. Så varför inte enas om en gemensam...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
13 727
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp