Bukefalos 28 år!

Rekomenderad dos Loppfrön?

aramis

Trådstartare
Nu har jag varit inne på hälsokostbutiken och köpt loppfrö. 300g för 39:- ca 4 dl.
Hur mycket ska jag ge kosen och hur många dagar i sträck.

Han är 170cm och avsikten är att rensa ur tarmarna på ev lera från hagen. Eftersom det är total lervälling i hagen och dom äter höt från backen så tror jag att dom får i sig både det ena och det andra!
Hoppas det hjälper mot hans dåliga mage.

Jag läste att man gav en halv dl per dag, stämmer det? Men hur många dagar då? Räcker det med fyra dagar, för då räcker min påse i två omgångar! :confused:
 
Jag köpte min påse på hälsokostavd på OBS och där kostade det bara 12 kr, att rekommendera alltså.

Jag gav en halv dl om dagen tills påsen var slut, drygt en vecka.

Min häst blev mer lös i magen under kuren, eftersom loppfröna är laxerande, men det verkar bli bättre efter avslutad kur.

mvh Jessca
 
Va, kostade den bara 12:-. Jag är lurad :eek:
Hoppas han inte blir jättedålig i magen nu då.

Hjälpte det på din kuse? Var han också lite dålig innan?
 
Han har alltid varit lite skum i magen, men så är han ju som en dammsugare i hagen också.

Idag är första dagen som jag tror mig ha märkt någon skillnad, han har varit utan fröna i ca 3 dagar nu. Hoppas att det sista skräpet har kommit ut.

mvh Jessica
 
Ja, min är också en riktig damsugare och med tanke på hur hagen ser ut så är det inte konstigt om han får i sig onyttiga saker också!

Ska bli spännande att se hur det blir.

Nyx, man ger det torrt eller om man vill uppblött i lite kallvatten. Men slemmet man är ute efter bildas i magen så det ska inte vara nödvändigt att blöta upp det innan.
 

Liknande trådar

S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
6 907
Senast: Madick
·
Hästvård Jag har fått höra av stallkompisarna att min häst äter sin/sitt träck :cry: Har läst olika trådar här om varför dom kan göra det och...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: Kaki
·
Hästvård Min häst har blivit lös i magen, avföringen är ju inte jätte rinnig om jag jämför och knappast det värsta jag sett men hon är inte bra i...
2
Svar
26
· Visningar
7 966
Senast: rocki
·
Foder & Strö Min häst har blivit lös i magen, avföringen är ju inte jätte rinnig om jag jämför och knappast det värsta jag sett men hon är inte bra i...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: skaraborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp