relativt billigt flugtäcke?

L

LoveRindi

Någon som vet var man kan köpa ett flugtäcke fr högst ca 500kr? Ett sånt där nättäcke. Inte svettäcke alltså! Tänkte köpa det till sommaren.
 
Fick nya hööks katalogen idag, där var det lite nya täcken :) kolla där :banana:
 
Jag köpte från Börjes i somras. Funkade jättebra till min häst, men hon behöver bara skydd på ryggen i stort sett, inte heltäckande (mage osv), så det räckte med den varianten (fanns halsdel på den, men den räcker nog inte om hästen har jätteproblem på halsen också)
 
Jag ska kolla där. Jag ska vara fodervärd i sommar och hästen i fråga har inte så allvarliga problem, så jag tänkte bara vara lite snäll och låta henne slippa flugsatarna!
 
Jag köpte Börjes variant förra året, mycket bra täcke! Stallkompisen köpte samtidigt ett på Hööks, men det var lite konstigt konstruerat, så hon ville ha ett likadant som jag hade istället.

Men som någon skrev, Börjes täcke har inte så bra hals, om man behöver det.
 
Okej. Är kvalitén bra? Priset är ju bra, och det verkar bra med bogveck och så. Men som sagt, jag vill mest vara snäll och låta henne slippa flugorna! Hon har inte eksem så hals är inte ett måste, men jag ska nog köpa ett från börjes om kvalitén är bra! :)
 
Jag köpte mitt ganska sent på sommaren, så det är inte SÅ hårt använt. Men Pinky har haft det på sig mycket, flera dagar i sträck ibland på betet, och det har hållit bra än så länge, ger inte skav eller så heller. (På henne alltså, det är ju olika från häst till häst)
Spännen och sömmar känns rejäla och sitter på rätt ställen. :)
 
Okej. Jag ska beställa när vi har pengar. Jag är luspank men får avstå från månadspengen tills täcket är "avbetalat"!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo Protector flugtäcke vars innerfoder gått sönder över manken. Jag tänkte att jag skulle försöka laga det men har inget...
Svar
2
· Visningar
496
Senast: Corax
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 506
Senast: Guldaskig
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 871
Senast: Wille
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 630
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp