Bukefalos 28 år!

Renoveringstråden

Tillfällig men efterlängtad. Nu sitter hela huset ihop som det ska - nya dörren! 🤩
PSX_20230116_211350.jpg
 
På onsdag kommer en snickare ut och kollar fönster och tak. Är taket ok ska vi be honom kolla badrummet med.
Frågan är om man ska helkakla eller ha matta på golvet. Det är matta på golv idag.
 
På onsdag kommer en snickare ut och kollar fönster och tak. Är taket ok ska vi be honom kolla badrummet med.
Frågan är om man ska helkakla eller ha matta på golvet. Det är matta på golv idag.
Beror ju på om du har badrummet på ovanvåningen eller inte, för är det uppe så ska det vara cc30 för att man ska kunna ha klinker på golvet
 
Jo så tänkte vi med innan, men sen började vi tänka på priset :angel:
Slå ut kostnaden på 20-30 år och det kommer vara värt det. :) i vårt ena badrum har vi en plastmatta som inte är supergammal, kanske 10-15 år? Jag hatar den. Den har fått några permanenta fläckar redan. Klinker håller så sjukt mycket längre.
 
Slå ut kostnaden på 20-30 år och det kommer vara värt det. :) i vårt ena badrum har vi en plastmatta som inte är supergammal, kanske 10-15 år? Jag hatar den. Den har fått några permanenta fläckar redan. Klinker håller så sjukt mycket längre.
Mjo sant. Tror mattan som ligger idag är från 80- eller 90-talet och den är fortfarande fin.
 
ALLTID klinker om det är möjligt :love:
Jag är tvärtom, har mycket hellre matta :p Klinker är kallt och hårt och har fogar som behöver hållas rena, och mina hälar klarar inte av att jag står på klinker särskilt långa stunder utan att börja få ont. Jag är nöjd med mattan jag lade in när badrummet fixades för 5-6 år sedan :)

På toaletten på ovanvåningen var det en fläck på mattan när jag köpte huset, men det var en helt svart gigantisk fläck på ca 30*20 cm, så vete f*n vad de hade gjort där innan jag köpte det :confused: Mammas hus har våtrumsmatta i badrummet som är i alla fall runt 30 år utan problem med fläckar eller något annat.
 
Jag är tvärtom, har mycket hellre matta :p Klinker är kallt och hårt och har fogar som behöver hållas rena, och mina hälar klarar inte av att jag står på klinker särskilt långa stunder utan att börja få ont. Jag är nöjd med mattan jag lade in när badrummet fixades för 5-6 år sedan :)

På toaletten på ovanvåningen var det en fläck på mattan när jag köpte huset, men det var en helt svart gigantisk fläck på ca 30*20 cm, så vete f*n vad de hade gjort där innan jag köpte det :confused: Mammas hus har våtrumsmatta i badrummet som är i alla fall runt 30 år utan problem med fläckar eller något annat.
Det var ju därför de goda gudarna uppfann golvvärme och fluffiga mattor 🥰
 
Är det någon här som rivit bröstpanel? Vi har det i ett rum i huset och jag är så trött på den. Vad jag kan se är den uppsatt med spik så det känns som det bara är att gå loss med kofoten och riva bort den men är det så enkelt? Fasar också över att det är en massa jobb att spackla och slipa och få det fint nog att tex måla sen…

Nu rivs bröstpanelen! Uppsatt med spik och helt kört måste det spacklas och slipas men inte så farligt som vi kanske hade tänkt. Nu ska ”bara” tapeten rivas och golvet bort och så ska vi försöka komma på vad vi ska ha på väggarna och vilket golv vi ska lägga.

Är det någon som lagt klinkers eller imitation av det i halva hallen för att sedan gå vidare med parkett eller liknande?
 
Nu rivs bröstpanelen! Uppsatt med spik och helt kört måste det spacklas och slipas men inte så farligt som vi kanske hade tänkt. Nu ska ”bara” tapeten rivas och golvet bort och så ska vi försöka komma på vad vi ska ha på väggarna och vilket golv vi ska lägga.

Är det någon som lagt klinkers eller imitation av det i halva hallen för att sedan gå vidare med parkett eller liknande?

Herregud vad många lager tapet det var satt! Hade aldrig klarat det utan sån ång-mackapär. Nu håller vi på att tapetsera och det blir så jäkla mycket bättre!
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 811
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
570
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 432
Senast: sthu
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp