Renoveringstråden

Meen vaaa bild ju?! Va är detta kan ju inte skriva så utan bild
Förlåt, nybörjarmisstag!

Så här ser det ut.

IMG_20230630_211353.jpg

Taket och ett snedtak (där sängen ska stå) är målat i en matchande nyans :)

Jag har verkligen fastnat för att måla tak i färg och inte bara vitt. Taket i matrummet är ljusrosa.
 
Såå nu är golvet lagt. Blev så bra. Lyckades lägga flytande genom kök, hall och sovrum, så inga trösklar. :D Nu ska jag spackla, slipa och sen upp med dörrfoder. Sen blir det lister.

Sen ska jag äntligen tackla färg till hallen. Funderar på en ljus beige åt det varmare hållet i någon slags kalkfärg. :)
 
I fjällhuset, mitt barndomshem jobbar jag ut efter - jobba med det ni har, med små medel. Badrummet är en fadäs i första generationens våtrumsskivor- marmorimitation ala -84. Badrumsmöblerna har hängt med lika länge och var definitivt trötta…
 

Bifogade filer

  • IMG_5472.jpeg
    IMG_5472.jpeg
    350,5 KB · Visningar: 136
I fjällhuset, mitt barndomshem jobbar jag ut efter - jobba med det ni har, med små medel. Badrummet är en fadäs i första generationens våtrumsskivor- marmorimitation ala -84. Badrumsmöblerna har hängt med lika länge och var definitivt trötta…
Så en regnig eftermiddag åkte jag och köpte lite målarfärg som jag länge tänkt på, 500kr senare och badrummet känns som helt ”nytt”, njaa men bättre i alla fall ☺️ blandaren behöver bytas, funderar på om en svart skulle vara pricken över iet
 

Bifogade filer

  • IMG_5478.jpeg
    IMG_5478.jpeg
    285,9 KB · Visningar: 136
Just nu finns det inte möjligheter till renovering med det kliar verkligen i fingrarna att göra om 80tals badrummet. Rosa plastgolv och rosa väggmatta med ljusare blommor på....
Samma skåpluckor som hos Dervata, fast vita.
Jag vet inte vilken färg jag då skulle måla med så att det både blev snyggt och lika ljust som tidigare.......om det går ö h t.
Väggen är lite ....elastisk så jag vågar inte mig på att måla den, det skulle bli sprickor i målan.
Förslag?
 
Vi är bedrövliga. Ett helt nytt (stort) hus där jag vill göra om alla rum. Huset är alltså nytt för oss, inte ett nybygge.

Barnens rum har vi målat.
Vårt blivande sovrum var oinrett typ. Inte renoverat på… 70 år? Väldigt dåligt skick.
Sådana förhållandevis stora projekt är vi urusla på. Sambon renoverade hela vårt förra hus och där dog motivationen.
Nu har vi hållt på i 7 månader. Mycket sporadiskt såklart. Men nu kanske taket är färdigmplat (efter 6 lager) och väggarna har fått grundfärg.
Kanske kan vi bli färdiga i november.

Tanken är en fondvägg av tapet och resterande väggar målade med rustas sand. En murstock finns som vi fick färg till av mammas sambo. Ingen aning om vilken färg det är mer än ”ljus”. :D

Här är tapeten till fondväggen. Alldeles för dyr, men jag kan inte släppa den.
IMG_4444.jpeg
 
Senast ändrad:
Nu är våra fönster äntligen klara! Plåtslagaren satte det sista i torsdags.
Nu är frågan: badrum eller tak?
Enligt snickaren klarar sig taket ett par år till utan problem.
Badrummet är från 1956 och har platsbyggt badkar. Vi har alltså ingen riktig dusch och badkaret använder vi aldrig att bada i.
 
Nu är våra fönster äntligen klara! Plåtslagaren satte det sista i torsdags.
Nu är frågan: badrum eller tak?
Enligt snickaren klarar sig taket ett par år till utan problem.
Badrummet är från 1956 och har platsbyggt badkar. Vi har alltså ingen riktig dusch och badkaret använder vi aldrig att bada i.
Hinner ni badrummet helt klart innan ni får barn? Är svaret ja, kör på. Annars skulle jag börja med taket.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 671
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 330
Senast: sthu
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
550
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp